Welke ventilator gebruiken jullie?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nicle
    Banned
    Lucky Member
    • Feb 2018
    • 1130

    #1

    Welke ventilator gebruiken jullie?

    Korting op 420shop
    Ik ben benieuwd welke ventilator jullie gebruiken?
    Volgens mij zijn die clip fans flut dingen, die gauw kapot gaan, en kan je beter wat meer investeren in een goede ventilator.

    Zelf lijken mij die van Hurricane goed.
    Aangezien ik een kweektent heb, is het handiger om een staande te nemen:


    Die ik eigenlijk het liefst wil, maar niet meer staand wordt verkocht is deze:
  • Frozen
    Senior Stoner
    Member
    • May 2013
    • 26

    #2
    In m’n kast ga ik PC fans gebruiken. Relatief goedkoop, door de MAGLEV technieken onderhoudsvriendelijk, bijzonder stil en gaan lang mee. De kast die ik momenteel uitgetekend heb gaat dan ook niet groter zijn dan 1,00-1,50 en als lichtbron word er COB LED geinstalleerd dus niet veel warmte ontwikkeling. Moest je HPS lampen gebruiken dan is het een ander verhaal dan investeer je misschien beter in een zwaardere en deftige ventilator.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Geen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Frozen
        Frozen commented
        Editing a comment
        En waarom niet?
    • Nicle
      Banned
      Lucky Member
      • Feb 2018
      • 1130

      #4
      QnQ kweek je niet binnen?

      Comment

      • ganjagast
        Elite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • May 2016
        • 2881

        #5
        Ga je tornado's nabootsen in je kweektent?
        Die clip on doen het prima hoor, maken minder lawaai dan die staande ventilatoren (over het algemeen)
        Ben toevallig ook aan het zoeken naar een nieuwe, één die zwenkt en iets minder lawaai maakt.
        Ad usum proprium!

        Comment

        • Nicle
          Banned
          Lucky Member
          • Feb 2018
          • 1130

          #6
          Dat is wel zo dat je het beter hoort.
          Maar wil een kwaliteit ventilator hebben, en die van Hurricane zien er goed uit.
          Die hebben trouwens ook de clip fan.
          Wie weet is het wat voor je.
          Hier de link:
          https://www.amazon.com/Hurricane-Cli.../dp/B00IGFJFSY

          Die ik wil halen is deze:
          http://www.hurricane-fans.com/shop/p...d=supreme-fans
          Ziet er zo gaaf uit, met timer en afstandsbediening, moeilijk te weerstaan haha.

          Maar zal het geluid eens bekijken, wat ze produceren.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #7
            Zonder ventilator gaat hier net zo goed.
            Dus dan doe ik het zonder natuurlijk.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #8
              Ja dan zou ik het ook niet aanschaffen.
              Ik houd het dan eerst bij een goedkope ventilator.

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                Geen.
                Kheb hetzelfde merk.

                Comment


                • ganjagast
                  ganjagast commented
                  Editing a comment
                  is mij te duur
              • Nicle
                Banned
                Lucky Member
                • Feb 2018
                • 1130

                #10
                Ik gebruik gewoon een goedkope ventilator.
                Las dat die door het vocht toch kapot gaan.
                Is dan zonde om een dure aan te schaffen.

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Meestal gaan ze kapot als ze een tijd gedraaid hebben en vervolgens uit worden gezet. Daarna willen ze niet meer rond.

                • groot
                  groot commented
                  Editing a comment
                  Precies dat is bij mij gebeurt.....
              • Nicle
                Banned
                Lucky Member
                • Feb 2018
                • 1130

                #11
                Flip Hasjkip Ik geloof je, daarom laat ik het bij die goedkope clip fans.

                Comment

                • TruSpliffman
                  Senior Stoner
                  Member
                  • May 2018
                  • 42

                  #12
                  ik gebruik 4x120mm pc fans voor mijn scrog. 2 onder, 2 boven.. zijn zeer stil, niet teveel toeren,kosten niks en gaan gewoon op 12v adapters


                  gr TruSpliff

                  Comment

                  • Frozen
                    Senior Stoner
                    Member
                    • May 2013
                    • 26

                    #13
                    En PC fans, houden die het dan ook maar 1 ronde vol?

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Vaak is het de adapter die te warm wordt en het eerste opgeeft.
                      Kijk hoeveel stroom (mA) een fan nodig heeft. Gebruik je 2 fans, heb je dus een adapter nodig die dat 2x aan kan, plus nog wat reserve zodat die niet te warm wordt.
                      Bijv. Fan draait op 350mA, je hebt er twee, dan heb je een adapter nodig van 1000mA ofzo, ik zou zelfs voor 1200 gaan als je die kunt vinden.
                  • TruSpliffman
                    Senior Stoner
                    Member
                    • May 2018
                    • 42

                    #14
                    nee als je degelijke kwaliteit hebt gaan die echt wel langer mee. daarom moet je voor de grotere gaan die maken veel minder toeren en verplaatsen ook echt lucht...
                    Vanaf 120mm,je hebt ze ook van 200mm..Marktplaats of allekabels.nl enz enz..

                    gr TruSpliff

                    Comment

                    • Frozen
                      Senior Stoner
                      Member
                      • May 2013
                      • 26

                      #15
                      TruSpliffman Thanks voor het advies! Even de plannen aanpassen dus ✌

                      Comment

                      Bezig...