Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine diameter uitvoer pijp .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleine diameter uitvoer pijp .

    Korting op 420shop
    Beste kweekvrienden ,

    het is ondertussen al een hele lange tijd geleden dat ik mij hier aangemeld heb , en ook gekweekt heb. Maar ik heb jullie hulp nodig , na vele jaren zagen heb ik groen licht gekregen van de vrouw en mag ik terug kweken HOERAAA. ik ben bezig met de bouw van een nieuwe kweekruimte, maar nu stuit ik op een probleem , de bouw is in de kelder , en de enigste uitweg voor de lucht is een kanaal van 12,5 cm . Er is gewoon geen andere optie (toch niet die ik weet ) behalve dan in de ruimte zelf ?! En daar wil ik niet aan beginnen want het is zoiezo al geen superdroge kelder . Nu is het probleem dat ik 3 ruimtes wil , een stekkamer, een vegetatieve en een bloeikamer . De bloeikamer zal 1 lamp van 600 watt ofwel 1 lamp van 400 watt zijn . (Ik twijfel ) Voor de groei weet ik het nog niet . Maar ik heb maar 1 afvoer en daar moeten 2 ? Afzuigers op , en dat op dit kleine kanaal van 12,5 cm . Nu moet je geen einstein zijn om te begrijpen dat dit verschillende problemen kan geven , kan iemand mij aub helpen , er is geen manier om een ander kanaal aan te leggen dat is gewoonweg niet mogelijk jammer genoeg .

    met veel geduld hopend op een oplossing .
    your friend in grows , Snlac.
    Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

    #2
    Miss een mogenlijkheid om een t stuk voor de afvoer met een terugslagklep ofzo?
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      als dat kanaal van 12.5 een schoorsteenkanaal is moet je er een hogedruk afzuiger opzetten te kopen in de betere growshop.deze zet je op het kanaal en dan met zo weinig mogelijk meters en bochten naar de filter in je bloei hok.je groeihok heeft dan zelfs geen filter nodig,want dat kleine beetje wietlucht trekt ie ook wel uit je kelder.wel natuurlijk ze eigen afzuiger geven en in de kelder laten uitblazen.zelfde voor het stek tentje of hokje.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Last edited by QnQ; 4 January 2019, 19:45. Reden: citaten opgerookt & dubbelposts samengevoegd
        Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Weske View Post
          Miss een mogenlijkheid om een t stuk voor de afvoer met een terugslagklep ofzo?
          Ja maar dan zit ik nog altijd met het probleem dat de lucht van 2 ventilators door 1 kleine buis moet , ofwel kan ik 1 grote beide ruimtes laten ventileren maar dan heb ik geen totale controle over beide ruimtes doordat de ene 18u loopt en de andere 12u en op verschillende momenten moeten geregeld worden
          Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Jaa dat is wel een probleem idd hmmzzz eventueel buis verdelen ofzo...
            Maar dan heb je alleen 2 kleine uitlaten weet even niet.
            k zal proberen mee te denken miss kom ik ergens op

          #6
          500 cub softbox en 700 cub fiter en afzuiger 24/7 laten draaien dan trekt ie de warmte van een 600 watt makkelijk uit het hokje,en het andere hokje laat je in de kelder uitblazen,dat hoeft geen 600 watt te zijn,400 is genoeg dus dat zal de ruimte niet zo snel opwarmen,je stekruimte heeft aan tl genoeg dus de warmte daarvan valt wel mee.in de deur naar de kelder mooi luchtrooster plaatsen en de plantjes zullen meer dan genoeg frisse lucht krijgen.
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • Snlac
            Snlac commented
            Editing a comment
            Een 500 cub softbox heb ik nog liggen zelfs ene 1500 heb ki nog van vroeger maar dat is wat overkill vrees ik + door zo een kleine buis .. dat zal veel lawaai maken denk ik.. en zou ff moeten kijken voor de filters maar heb er ook nog 1e die zeker nog een kweek of 2 meegaat . , ik zal het niet te moeilijk maken en gewoon beginnen he , ik maak een bouw en kweekverslag van deze . Hier mag een slotje op van mij .

          #7
          Je kan geen 1000m3 door een 125mm kanaaltje duwen.
          Punt. Dat gaat niet, dat past niet.

          Als het zou lukken heeft de lucht die eruit komt een snelheid van zo'n 22m/sec (80km/u)

          Het makkelijkste is om de plannen totaal te wijzigen.
          1 kweekruimte, met cobs. 500m3 afzuiger.
          Erg veel meer zou ik niet door 125mm blazen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Snlac
            Snlac commented
            Editing a comment
            Ik ben as of this moment , het hok aan het bouwen . Het plan (momenteel) is om de bloei ruimte met 600 of 400 watt af te zuigen via het 125 mm kanaal met een 500 cub softbox met temp controller , en het voorgroeihok met ....watt ?? In de ruimte zelf te laten uitblazen met zn eigen afzuiger en filter enz . Voor het voorgroei hok weet ik nog niet wat voor afzuiger en lamp enz ik ga gebruiken , enige suggesties zijn altijd welkom . Het enige probleem die ik nu ondervind is het lawaai waarmee de luchtafvoer buiten komt , het is redelijk luid want dit komt niet via een rechte buis buiten, hier zal ik een soort van demper moeten fabrikeren .

          • Snlac
            Snlac commented
            Editing a comment
            ik zie nu maar dat je typte , cobs , bedoel je daarmee LED verlichting ? Ik ben hier wel erg geinteresseerd in maar durf de stap niet te nemen daar de hoge prijs van de bewezen ledlampen , of doelde je op iets anders ?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Cobs ja, die kleine gele pannekoekies.
            Geen leds, da's oude techniek.

            Check dit topic eens als je een paar uur over hebt: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs

          #8
          QnQ zal ik zeker doen !
          Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

          Comment

          Bezig...
          X