Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

**diy cob led bouwverslag** wie helpt me hier bouwen en stuurt me in de juiste richting ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    **diy cob led bouwverslag** wie helpt me hier bouwen en stuurt me in de juiste richting ?

    Korting op 420shop
    Whats up whats uuup MAD SCIENCE LEDBUILDERS ??

    Soooo , ik heb beslist . We gaan een COB LED lamp maken ( het is te zeggen een kit ? )
    Nu is het Wereld Wijde Web zo enorm dat ik het bos niet meer zie door de bomen .

    Ff de basics , ik heb een bloeiruimte van 90bx120lx165h , dus zoals je ziet heb ik niet veel hoogte , maar ik ga ook (meestal) 12/12 vanaf zaad telen .
    Ook heb ik een voorgroei ruimte van 80bx90lx165h . Het plan was eerst om een 600 hps te vervangen in het bloeihok door 600watt Cob led verlichting ( 600 echte watts uit de muur ) Is dit teveel voor deze ruimte ? .
    Maar nu denk ik of het niet slim zou zijn om in elk van de hokken 300 watt aan cob led te hangen . Ik ben een totale noob op het vlak van Leds maar ik ben wel redelijk handig .
    Het gaat momenteel tussen de Optic 1 xl (meerdere lampen ) https://opticledgrowlights.com/produ...100w-3500k-cob
    Of de nederlandse Rubol diy kit 312 watt https://www.rubol.nl/product/diy-cre...-rubol-driver/
    of de 600 watt kit https://www.rubol.nl/product/diy-cre...-rubol-driver/

    Of mss hebben jullie betere ideen ??
    Ik zal jullie updaten met fotos en een bouwverslag
    in het geval van de optic 1xl is er niet veel bouwen meer aan maar ik wil gewoon de meest efficiente ledverlichting en als deze het is dan is het zo .

    Maar eerst heb ik jullie hulp nodig !!

    Thanks in advance .
    Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

    #2
    LED DIY tutorial voor noobs


    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Snlac
      Snlac commented
      Editing a comment
      jup heb ik idd gelezen, als ik het goed begrijp doe ik er beter aan om bvb 12 cobs van 50 watt te hangen ipv 6 van 100 watt ?
      Welja de optic 1xl spreekt me wel aan met die lens , maar ik vraag me af of die diy kits van rubol ( zie links vorige post ) de moeite zijn ?
      Ook zit ik te kijken naar die tgl's op todogrowled .
      In ieder geval zou ik er 4 van 100 watt hangen in mijn bloeiruimte ( zie afmetingen vorige post ) & 2 in mijn andere ruimte .
      Ofwel meerdere van 50 watt voor hogere effiecientie ? Ik weet het allemaal nog niet zo goed , dit is onbekend terrein voor mij .
      Infeite wil ik gewoon de ruimtes zo goed/efficient mogelijk benutten

    #3
    Nimand een idee ?
    Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

    Comment


      #4
      Qnq post het net nog is en tis in feite simpele fysica dus waar je het ook leest, die info is overal hetzelfde. Meer cobs op een lagere amperage zorgt voor meer licht tegenover warmte en een betere spreiding. De ideale verhouding prijs/rendement staat er ook. 1400mh voor de 3590, 1050 voor de 3070. Als je er het budget voor over hebt ga je lager, ga je hoger kom je meer en meer in de buurt van rendement van een goeie HPS. Dat belasten van cobs op 100 watt per stuk heeft dus eigenlijk weinig zin. Actief of passieve koeling kies je zelf. DIY kits verkrijgbaar op greensell. Ik zie niet veel bomen in de weg staan om dat bos te kunnen zien, wist er ook niet veel van maar na het zien van die filmpjes van growmaus was het wel allemaal duidelijk.

      Comment


      • Snlac
        Snlac commented
        Editing a comment
        Welja , waarom ik zat te denken aan die optic 1xl is door de filmpjes van westcoast cannabis op youtube , die haalt echt oogsten van 1,4 tem zelfs meer dan 2 gr / watt met de optic lampen , maarja alles weet je ook niet door de filmpjes alleen , daar komt meer bij kijken , maar als het waar is dan vind ik dit fantastisch , ik heb er zeker het geld voor over , ga wellicht vanalles uitproberen , ik post hier de updates van de toekomstige aankopen , als iemand een aanbeveling heeft , word altijd op prijs gesteld .

      #5
      beowulf bedankt voor de link naar greensell !! De rdwc vallen heel goed mee van prijs ?!!
      Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

      Comment


        #6
        De wat uist? Ik twijfel heel erg hard aan oogsten van 2 gram per watt. Ben tot 1,6 geraakt en om beter te doen, dat wordt echt moeilijk voor normale kwekers. Er mag niks mis gaan en alle planten moeten zowat uitschieters zijn. Ga er nog is een poging voor ondernemen, maar echt realistisch is het niet.

        Comment


        • Snlac
          Snlac commented
          Editing a comment
          Ja dat denk ik ook , maar hey , als ik 1.2 / watt haal ben ik doodgelukkig , zelfs 1 / watt . momenteel nog bezig aan de bouw van de bloeiruimte , Almost done though , daarna bestel ik alle stukken voor de lamp, waarschijnlijk via Rubol in diy kitvorm, maar ben het nog niet zeker . , ik ga waarschijnlijk de cobs op 50 watt draaien en een totaal van 12 cobs op 600 watt verspreiden over de ruimte van 1.2 l x 90 b x 165 h , maar vraag me wel af of dit niet teveel cobs zijn voor de ruimte , want er is ook zoiets als teveel/ intens licht met die cobs heb ik al verstaan ? Ook heb ik niet veel ruimte in de hoogte want er hangt nog eens een big ass filter in ook , dus ik zal moeten scroggen voor mijn leven denk ik met die r dwc , twijfel nog tussen de 4 potten of de 6 potten van growrilla die ik gezien heb op greensell dankzij u ; ) , 6 word teveel denk ik met die ruimte en hoogtebeperking op r dwc ... of niet ?

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          600 watt is teveel op die opp. Hier hanger er 8 op 55 watt op 200x80 en 160 hoog. Heb totaal geen last van een hoogteprobleem en de filter hangt ook niet direct in de weg. Gewoon scrog, lst of knakken.

        #7
        beowulf dan is 400 watt ook nog teveel ? , hm ok dan gebruik ik mijn voorgroeiruimte van gewoon 80x80x160 gewoon ook als bloeruimte en doe ik 2 apparte soortjes op wat minder watt . In ieder geval kan / wil ik 600 watt uit de muur gebruiken voor de verlichting .
        Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

        Comment

        Bezig...
        X