Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Set-up

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Set-up

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal. Ik ben dus een groentje in het kweken en wil ook wel eens me eigen wiet gaan kweken.

    Nu heb ik me al flink in gelezen maar wilde toch nog even het 1 en ander vragen en checken.

    Ik ben van plan dus om een kweektent aan te schaffen van "Secret Jardin" met de maten 120x120x200 cm. Inhoud dus van 2.88 m3.

    Ik wilde deze tent voorzien van een Lumatek 600 watt ballast. Ik weet alleen niet precies welke lamp ik moet kiezen en/of dat ik 1 aparte lamp voor de bloei moet nemen en 1 voor de groei. Welke zouden jullie adviseren.

    De lamp sluit ik trouwens ook aan op een Davin schakelkast met relais. Safety-first.!

    Qua afzuiging ben ik er ook nog niet helemaal aan uit. Ik heb dus gelezen dat je 3 tot 5x de inhoud van je ruimte per minuut moet kunnen verplaatsen. Dit komt bij mij dus neer op:

    2.88 x 5 x 60 = 864 m3

    is wilde een fan fixen die zo'n beetje deze capaciteit heb maar ik wil hem ook op toeren kunnen regelen.

    Hoe groot moet nu dan ook eigenlijk mijn koolstoffilter zijn?

    Alle tips en op- en aanmerkingen zijn welkom.

    Alvast bedankt

    #2
    Als je de fan nog iets wilt terugregelen heb je die capaciteit wel nodig ja.
    De filter kies je van dezelfde capaciteit of de dichtstbijzijnde ietsje hoger.

    Lumatek verkoopt ook 600w lampen die voor de Evsa geschikt zijn.
    Die kun je gebruiken van zaadje tot oogst.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Kijk bij aanschaf van de tent of de aan - en afvoergaten op de juiste plaats zitten, SJ heeft veel openingen dus dat zit ws wel goed. Kijk ook goed of je plek genoeg heb voor de tent die je wilt, met aan en afvoerslang aangesloten is de tent hoger en breder.

        Kijk ook goed of de tent hoog genoeg is voor de planten die je wil kweken. 200 cm hoog - /- pot 20 cm - /- afstand lamp tot plant 60 cm - /- lamparmatuur 20 cm, dan hou je 100 cm over voor de plant als alles past met koolfilter en afzuiger in de tent. Anders moet het lamparmatuur lager hangen waardoor je minder hoogte overhoudt.

        Waar plaats je de afzuiger? Bovenop is een mooie plaats voor een box maar heb je ruimte en kan je tent dat gewicht dragen?

        Waar zet je de tent neer, als je de tent openritst staat deze ruimte in een zee van hps licht, dit kan opvallend zijn voor de buren of voorbijgangers dus let hier op.

        Je planten zullen regelmatig water nodig hebben dus een waterput op dezelfde verdieping is wel prettig

        Succes!
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Ik heb in principe een volledig kamertje tot me beschikking dus qua ruimte geen problemen.

          ik ga wel proberen om sowieso de afzuiger en filter in de tent te verwerken. Ik wil gebruik maken van een buisventilator. Ik wil de planten toch wat lager houden en anders kunnen we altijd nog een hogere tent aanschaffen.

          Ook een zeer goed tip met de plaatsing. Ik ben van plan dat als ik werkzaamheden heb in de tent het rolluik te sluiten, dan zal er buiten dus niets van te merken zijn.
          Een paar meter verder heb ik een kraan dus dat zit wel goed.

          Comment

          Bezig...
          X