Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Warmte in de tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Warmte in de tent

    Korting op 420shop

    #2
    Gaskacheltje installeren, plantjes nemen profijt van warmte en CO2, dubbel win
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


      #3
      Veel hangt af van de temperatuur buiten de tent en ventilatie o.a.
      Niemand kan zeggen wat je nodig hebt als je niet meer info geeft.

      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


        #4
        Zet gewoon de cv wat hoger in die kamer.
        Het hoeft niet tropisch als het maar rond de 18 graden is met licht uit, dat is voldoende.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          De tent staat in een slaapkamer. Op die kamer is het een graad of 13-15, afhankelijk van de temp buiten. Ik kan de cv wel aanzetten, maar ik heb zelf het idee dat het ook komt omdat er zo veel lucht afgevoerd wordt door de afzuiging. We hebben een canfilter met capaciteit van 200m3. Das mss wat veel, hebben we overigens op advies van een ervaren hobbyist gekocht. Werkt wel erg goed, je ruikt echt niks. Verder hangen er 2 kleine zwenkventilators.
          We hadden een klein electrisch kacheltje buiten de tent. (Voor een opening, warme lucht blaast erin)
          Niet optimaal maar ik wou dat kacheltje niet in de tent. En het werkte op zich wel.
          Ik was nieuwsgierig hoe andere het doen (led gebruikers) vandaar mijn vraag.
          Fijne zondag!

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dimmer op afzuiger!!!!!!

          • renoir68
            renoir68 commented
            Editing a comment
            Ik gebruik een fancontroller voor de afzuiging,,,als temp daalt,,dan gaat mijn afzuiging ook langzamer draaien,
            en heb er een tube heater er bij, minstens 55 watt voor een kast of tent van 60 bij 60 houd ie redelijk tegen de 24 graden aan

          #6
          Ja de afzuiging neemt veel warmte weg, daar kan je niet veel aan doen. Ik zou de cv aanzetten en misch een tube heater of mat in de tent met thermostaat maar dat kost wel wat.

          UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

          Comment


            #7
            Ik heb een PID controller aangeschaft; QNQ gebruikt er ook zo eentje.
            Concreet werkt het zo:

            De controller meet de temperatuur in de tent op de juiste plaats (hang de sensor op de gewenste plek). Ik heb 'm ingesteld op 21.6 graden. (tijdens licht aan stijft de temperatuur toch naar 25 a 26 graden)
            als het licht uit gaat daalt de temp; de controller begint dan door een solid state relais een elektrisch oliekacheltje aan te sturen dat voor de inblaas staat.
            Dat gebeurt dmv kleine stroomstootjes zodat de temp in de tent zo goed als constant blijft.
            Op die manier verbruik je ook maar net zoveel stroom als je daadwerkelijk 'nodig' hebt om deze temp te behouden.
            Als ik zou werken met een gewone thermostaatschakelaar dan gaat de thermostaat steeds 100% energie geven, wanneer de temperatuur zakt onder de ingestelde waarde. Daardoor stijgt de temp veel te snel, met een ongewenste piek tot gevolg...
            om vervolgens weer uit te schakelen waardoor het weer te koud wordt. maw; er is veel meer fluctuatie bij een gewone thermostaat.

            Ik heb de PID met solid state relais ongeveer 60 euro betaald. het merk is Inkbird.

            Comment


              #8
              Ik regel de warmte ook met verwarming omdat er bijna geen warmte van mijn lampen komt...

              let wel op waar je termostaat van je verwarming hangt ivm te hoge tempratuur in verschillende kamers:
              als je termostaat in woonkamer hangt en je hebt tent in de slaapkamer staan zit er meestal verschil in de warmte van de kamers omdat er maar op 1 punt gemeten word.
              hou er rekening mee kan soms te warm worden als je bevoorbeeld een raam in de woonkamer hebt open staan wil de termostaat hem toch op 22 hebben(22 is voorbeeld)....dus klapt ie de verwarming in de slaapkamer ook vol open terwijl het daar op dat moment miss goede tempratuur is
              Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

              Comment


                #9
                Dank voor de reacties!
                Ik ga zeker es verder kijken naar de pid controller. Dat lijkt me wel een goeie.
                De cv in de kamer is gewoon niet genoeg, en ik ben niet zo fan van die electrische kacheltjes (laatst zag ik was er weer een met een veiligheidswaarschuwing

                Comment


                  #10

                  Comment


                    #11
                    hmm vast zo'n kacheltje wat in het stopcontact moet en waar je geen andere stekker boven mag steken?
                    Als je hem bij de action hebt gekocht gewoon terug brengen en je geld terug vragen, gevaarlijk spul.

                    ik kweek in een opslagruimte waar het meestal toch wel rond de 15/16 graden blijft, gebruik een badkamerkacheltje met draadloze thermostaat die de temperatuur
                    volgens mijn instelling( dag/nacht) regelt.
                    Ik zie het wel zitten om ook eens te kijken naar zo'n PID, temp schommelt idd wel nu. Niet dramatisch, maar toch


                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #12
                      https://www.greensell.nl/a-36413973/...t/#description
                      https://www.greensell.nl/a-38422355/...w/#description

                      Comment


                      • WillyWally
                        WillyWally commented
                        Editing a comment
                        DannyDeVito Als die tube heater aangaat, is dat dan altijd op max of geeft die gewoon genoeg om de temperatuur op peil te houden ?

                      • philly
                        philly commented
                        Editing a comment
                        Is aan of uit, dus als 'ie aanstaat geeft die maximaal vermogen tot de thermostaat weer afslaat.

                      #13

                      Comment


                        #14
                        En intussen een beter alternatief gevonden? Hier overweeg ik een warmtemat aan te kopen indien mijn eerste binnenkweek te koud word, wel wat prijziger maar volgens mij zuiniger dan een tube heater daar het de warmte meer verdeeld, enfin dat denk ik toch.. er zijn goedkopere matten maar zoals steeds het zekere voor het onzekere nemend want hier eveneens een fobie voor branden i feel u

                        https://www.greensell.nl/a-46405598/...twave-97x97cm/

                        Last edited by Rietslang; 1 November 2019, 19:02. Reden: Add link
                        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                        Comment

                        Bezig...
                        X