Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dimlux countdown modus ervaringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Dimlux countdown modus ervaringen?

    Korting op 420shop
    Hallo

    ik ben net een week of 4 begonnen met een nieuwe ronde met 4 mooie dames
    alleen nu heb ik eind april een familie week en kom ik in de knoei met afbloeien van de meiden...!
    Nu heb ik op mijn dimlux controller de functie countdown:

    3) Dit is de instelling van de countdown modus. Als met de modus knop lights controlled by countdown is geselecteerd, kan hier de licht-aan en licht- uit tijd ingesteld worden. In deze modus kunnen tijden ingesteld worden die met een gewone timer niet mogelijk zijn. Het is een asynchrone timer. De lampen kunnen bv. 10uur aan>10uur uit>10uur aan>10uur uit enz. geschakeld worden. Dit kan de totale kweek met 2 weken verkorten.

    heeft iemand hier wel eens mee gewerkt?
    Werkt dit? Ga ik echt die 2 weken winst pakken?
    Zo ja vanaf wanneer schakel ik daarna toe? Zoals ik normaal naar 12/12 zou schakelen?

    Of doe ik dit beter de laatste 4-5 weken?

    Hoop vragen hopelijk ook een hoop
    antwoorden
    bedankt alvast goed weekend allemaal


    #2
    Op een digitale timer met daginstelling kan je dat ook gewoon instellen. (het is natuurlijk al eerder gedaan)
    Hier op JD is Monty weleens bezig geweest met aangepaste tijden maar dat maakte geen verschil.

    Dat vroeger klaar zijn is natuurlijk apekool.
    De vorming van THC is een rijpingsproces, zoals appels aan een boom.
    Korte dagen/nachten kan wel van invloed zijn op het resultaat. (minder licht=minder gewicht)

    Je kunt het nog wel extremer instellen als je wil.
    12 uur dag en 4 uur nacht bijvoorbeeld.
    Maar veel winst haal je er niet mee, en zeker geen 2 weken.
    (maar als je het gaat doen wil ik het best zien eh

    Als je ze nu op 12/12 zet dan red je het net voor eind april.
    Mits je een soortje hebt met 8 weken bloei.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Er wordt bloeihormoon aangemaakt in de donkere uren, moet minimaal 10 zijn. Bij 12 uur licht en 4 uur donker blijven ze in groei, dat gaat niet werken. Dan is de vraag hoe ver je kan gaan in die lichturen, maar ik zou er zelf men tijd niet in steken om zoiets te gaan testen. Dagen van 24 uur werken prima.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja, bij een 24 uur ritme wel want anders is de lichtperiode te lang
      (maar 12/4 is misschien iets te extreem inderdaad)

      Dat vraagt om een test eigenlijk.
      Vrijwilligers? Of zal ik iemand aanwijzen?

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Die 10 uur donker aan 1 stuk hebben ze in ieder geval sowieso nodig of ze gaan nooit in bloei. Voor de rest gaan de marges waarin je kunt werken klein zijn en nooit veel meer opleveren. Denk dat je sowieso in de range van 20 tot 26 uur zal moeten blijven. 14 uur licht en 12 uur donker zou mss nog werken. Maar waarom zou je dat willen gaan testen? Als je 10 tenten zou kunnen draaien, graag. Nu, nah. Ik zit al aan mijn maximum en krijg het nu al niet op. Ik zou nog kunnen gaan experimenteren met co2 bv, maar waarom?
      Soit. Hoedje op in ieder geval

    #3
    hup hup amnees stekken regel weekje groei en na 54 dagen bloei is ie al klaar om te knippen,top rokertje word het dan niet maar snel is het wel,zonder stekken ga je echt anders niet zo snel klaar zijn.wel tof dat er zo,n klok bij je lamp zit.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Waarom zou je geen toprokertje willen kweken als je het zelf oprookt.
      Voor broodkwekers maakt dat niet uit inderdaad.

    #4
    omdat ie eind april klaar moet zijndeze ronde moet ie eerst nog afmaken,en dan drogen in dezelfde tent denk ik dus word krap
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #5
      Hallo allemaal

      bedankt voor de reacties



      QnQ thanx voor je helder uitleg over appels dat geeft beeld!
      De twijfel is er nog steeds om de 10/10 te proberen.

      De andere optie is om ze een plens water voor 3 dagen te geven voordat ik weg ga maar hoe gaat dat uitpakken... ga totaal 6 nachten weg Ze staan in een wasmachine lekbak dus kan er zo 5-7 L ingieten.

      Of anders iets automatische?

      joremkrank deze functie zit op de dimlux maxi controller

      Comment


        #6
        gewoon 5 liter erin dan en de lamp dimmen naar 250 watt geen enkel probleem
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #7
          Jaa zat ik ook al aan te denken ze zijn nu ook nog te klein om naar bloei te gaan zou zonde zijn..!

          Mijn lamp komt sws nooit hoger dan 375w zoiets ruimte is maar 70-70-200 regelt de maxi controller prachtig er zit ook een 400w bulb in de dimlux.

          Comment


            #8
            OOoooh, je hoeft alleen een week van huis te overbruggen?...pff, ik dacht dat je een heel volksfeest in huis kreeg die dronken door alle kamers gingen marcheren enzo ..

            Ja, daar heb je watergeef-systemen voor eh..ik gebruik altijd Blumats dus ik kan rustig een week van huis.
            Ik heb voor die gekozen omdat er niks elektrisch voor nodig is, dus dat kan alvast niet kapot.

            Het is wel handig als ze tegen die tijd dik in de bloei staan, dan heb je niet meer het risico dat er opeens eentje tegen de lamp groeit.

            - Maarre...eind april is nog 10 weken. Als je een korte bloeier hebt staan zou dat net kunnen.
            Moet je wel knippen, 1 of 2 dagen voor je weg gaat.
            Last edited by QnQ; 17 February 2019, 12:20.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #9

              Comment


                #10
                Het is de optie geworden om dmv een seconde timer een aquarium pompje dagelijks een 30-60 sex te laten draaien m!

                Vandaag even een davin seconde timer en stukje slang voor het pompje gehaald en het systeempje getest. In 30sec pomp hij precies 2liter.

                dan maar is bekijken wat ze nodig hebben en hoelaat hij gaat draaien.

                Greetzz
                aan alles komt een eind en aan een worst wel 2 aan een worst wel 2 worst wel 2 wel 2

                Comment

                Bezig...
                X