Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Camera planttemperatuur Dimlux

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Camera planttemperatuur Dimlux

Korting op 420shop
    Ik ben aan het uitpluizen waar ik het beste mijn planttemperatuur camera kan plaatsen in mijn kweektent.
    Hij kan volgens mij niet te hoog komen, omdat anders de kweeklamp ervoor zit.

Ik zat nog te denken, om de camera dichterbij de rand te zetten, en er een deel af te zagen.

Weet iemand een goed alternatief?
    Attached Files

The plant temperature camera measures the temperature of plants (PT).
    The difference in temperature between the temperature of the room (AT) and the temperature of the plant (PT) indicates the evaporation from the plant.

The plant temperature camera is necessary to calculate the VPD and is also used to dim the light if the plant is becoming too hot.
    If the plant becomes too hot in relation to the room temperature, this indicates that evaporation has slowed down.
    By timely dimming of the lights in accordance with this difference in temperature, continuous photosynthesis will take place and the stomata will not close completely.
    This also prevents the plant’s wilting or burning.
    If the plant receives little to no water because of an external cause, the difference between plant temperature and room temperature will also be less.
    The plant temperature will even be higher than the room temperature.
    This happens especially in the case of buffer-less mediums such as NFT, aeroponics and clay granules.

The plant temperature camera needs to be connected to the “INFRARED” slot on the controller.
    Place the camera at an angle of 45°, aimed at the plant under a light.
    At a distance of 40 cm the camera will measure an area with a diameter of 40cm; at 80 cm distance with a diameter of 80 cm, etc.

(bron: growcenter-noord)
    ----

In de laatste alinea staat hoe je 'm moet hangen.
    De camera moet in een hoek van 45 graden op de planten 'kijken'.
    Hoe dichter bij de planten hoe kleiner het meetgebied.

Niet gaan zagen man, tis een nieuw ding, en misschien wil je 'm wel kwijt over 3 maanden.
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Thanks voor de uitleg.
      Ik ben niet van plan de camera weg te doen.
      Mooi stukje luxe.

Ik verwacht volgende week te starten.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
      Bezig...
      X