Temperatuur cannabis kweken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nicle
    Banned
    Lucky Member
    • Feb 2018
    • 1130

    #1

    Temperatuur cannabis kweken

    Korting op 420shop
    Mijn cannabis plant is in de bloei, en als ik kweek met alleen de bloei stand van de led lamp blijft het stabiel 26 graden in de droogtent.
    Als ik hierbij de groei stand aanzet, geeft die veel meer licht en warmte af, en wordt het 30 – 32 graden.

    Weet iemand of de Royal Dwarf tegen deze hitte kan?
    Ik wil de led lamp het liefst voluit aanzetten.
  • smoker2002
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2010
    • 1065

    #2
    een plant kan makelijk tot een 28° aan boven de 30 ook maar beter dan je er onder blijft
    afzuiging wat harder zetten als je een regelbare hebt met termostaat erin regelt die zich zelf wel
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Thanks voor je reactie. Ik heb er zojuist een ventilator opgezet. Het is nog wel een dikke 30 graden, maar zolang de plant het kan hebben, alleen maar mooi, want nu staat zowel de groei als bloei stand aan.
  • newhobby
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Nov 2016
    • 327

    #3
    Nicle waarom zet je die 1200m3 er niet oP..?

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Morgen
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #4
    Het gaat niet alleen om de temperatuur.

    Wat is VPD
    De invloed van een onjuist Vapour Pressure Deficit (VPD) op het blad.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Mijn planttemperatuur camera gaat hier goed van pas komen.
      Het zijn vooral de puntjes van de bladeren die krom getrokken zijn.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat is meestal van een te hoge EC, niet van de warmte.
      Kan die dimlux controller de VPD niet automatisch uitrekenen ?

      Zoiets als dit dingetje: https://getpulse.co/

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Bedankt, dan zal ik deze week de plant geen voeding geven, wel water, aangezien die dorst krijgt bij 30 graden. Heb de pot opgetild, en voelt iets verzwaard.
      Ik kweek nu in de droogtent, met een led lamp en ventilator. Met Dimlux in de kweektent start ik deze week.
  • zeitgeistmovement
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2018
    • 251

    #5
    Sativa's doen het het best op 30 graden. Er zijn zelfs soorten die het best groeien bij 40 graden. Royal Dwarf is 60% sativa, dus wie weet. Boven de 30 graden gaat het wel scherp naar beneden. https://www.researchgate.net/publica...CO2_conditions

    Wat zijn dat voor leds die zoveel hitte geven?
    Last edited by zeitgeistmovement; 11 March 2019, 14:55.

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Goed om te weten
      De temperatuur is stabiel op 31 graden met de ventilator aan, maar komt vandaag nog de afzuiger bij, dus ben benieuwd hoever die daalt.
      Dit is de led lamp die ik gebruik:

    • zeitgeistmovement
      zeitgeistmovement commented
      Editing a comment
      Haha die par waardes zijn zo absurd. Niet te geloven dat ze er mee weg komen. Hij zou dus met 280 watt op 75 cm een par waarde van 1000 moeten hebben, en op 12 inch is ie anderhalf keer zo sterk dan de vier keer zo dure HLG 550. Oh god.

      Dat ie op 280 watt je temperatuur naar 31 gaat betekent dat er extreem veel stroom naar warmte gaat. Dat betekent ook heel weinig licht.
      Last edited by zeitgeistmovement; 11 March 2019, 15:47.

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Van deze lamp verwacht ik ook niet het beste, had hem voor 185 euro gekocht, dus ik dacht die gok durf ik wel te wagen.
      Hij is puur bedoeld voor in de zomer, en toevallig draai ik er al 1 kweekje op, maar start gauw op DWC en dat is met een HPS 600 watt.
  • zeitgeistmovement
    Banned
    Lucky Member
    • Jul 2018
    • 251

    #6
    In de bloei kan een hoge temp terpenen laten verdampen. Dan krijg je minder smaak.

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Daarom zie ik ook dat mijn Maxi controller 26 graden aangeeft, waarbij die actie onderneemt als de temperatuur hoger uitkomt.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #7
    Als je meer afzuigt, zakt ook de LV.

    Wil je dat wel ?

    Check de VPD links.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Dat wist ik niet.
      Ga de komende dagen alle opties eens op mijn gemak doornemen.
      Het systeem kan namelijk verschrikkelijk veel.

      Onder andere dus ook de LV meten.
      Last edited by Nicle; 11 March 2019, 23:49.
  • Nicle
    Banned
    Lucky Member
    • Feb 2018
    • 1130

    #8
    Met mijn afzuiger 1200m3 op 40% is de temperatuur gedaald van zo'n 31 naar 26 graden.
    En dan is de luchtslang nog niet goed aangesloten.
    Bij goed aansluiten zal de afzuiging vast nog wat versterken.
    Een deze dagen maak ik dat in orde.

    Comment

    • Pit
      Banned
      Lucky Member
      • Oct 2015
      • 345

      #9
      Ik kweek al een tijdje de hele cyclus met een lage LV en dat bevalt mij heel goed. Temperaturen van 30 graden maken mij niet zenuwachtig, veel vocht in de lucht wel.

      Comment

      • Ipie
        Ultra Grower
        MemberLucky Member
        • Feb 2016
        • 2241

        #10
        Mijn kweekje, nu 6 weken, heb ik gemiddenld
        25% LV. en zie geen verschil met bv. 60%

        Zelf zit ik nooit boven de 30 graden met Dwarfjes.
        Dat is een persoonlijk gevoel, voor een ieder anders....

        Comment

        • Nicle
          Banned
          Lucky Member
          • Feb 2018
          • 1130

          #11
          Ik ga puur kweken op DWC, de planten krijgen dus altijd voldoende water.
          Hoe het zit met de LV moet ik nog uitpluizen.
          Ik doe nu even een leuk kweekje terzijde als uitprobeersel met de led lamp.
          Met een paar dagen verwacht ik op te starten met de DWC.

          Comment

          Bezig...