Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goede buisventilator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goede buisventilator?

    Korting op 420shop
    http://www.canfilters.nl/can2600pl.html\

    #2
    Waarom wil je veranderen? Voor de temperatuur?

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


      #3
      Als andere aanpassingen, zoals de inlaat groter maken, bochten verminderen, de slang goed strak trekken, niet voldoende zijn heb je 's zomers wat meer capaciteit nodig ja.
      Een compleet nieuw setje dus, ik zou minstens voor het dubbele gaan van wat je nu hebt, dan merk je het tenminste.

      Die filters kun je eventueel bewaren. Je kunt ze in plastic wikkelen als ze goed droog zijn dan blijven ze goed.

      Via de mechanische ventilatie van het huis werkt vaak niet zo goed omdat die ook lucht uit andere ruimtes zuigt.

      Maar met 25-26 graden is er nog geen noodzaak eh ..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Green Mamba Inderdaad voor de temperatuur. 29 graden is toch te hoog lees ik overal maar met 26 graden gaat het gelukkig al beter.
        Alleen dit is via de mechanische ventilatie en wil ik niet zo houden.

        QnQ Het voordeel is dat de WTW (warmte terug win installatie) zoals ze dat noemen naast de tent staat. Het is de eerste afzuiging van het systeem dus beter kan niet.
        Wel denk ik dat het de rest van mijn installatie hierdoor minder zuigend vermogen heeft.
        Zou je het ook adviseren om dan gelijk ook maar een fan controller erbij te nemen? In de zomer zal hij inderdaad harder moeten werken voor de ideale temperatuur dan in de winter.

        Comment


        • Nonsense
          Nonsense commented
          Editing a comment
          Lucht gaat toch via de makkelijkste weg als jij er een filter tussen hangt is dat meer weerstand en zal ie toch meer lucht pakken via andere roosters / ruimtes

        • Nonsense
          Nonsense commented
          Editing a comment
          Lucht gaat toch via de makkelijkste weg als jij er een filter tussen hangt met mechanische ventilatie dan is dat meer weerstand en zal ie toch meer lucht pakken via andere roosters / ruimtes

        • Pioneer
          Pioneer commented
          Editing a comment
          Nonsense zo had ik er nog niet over na gedacht.
          Dit zou geen probleem zijn momenteel, gaat niet lang meer duren voor er wat anders hangt.

          De mechanische ventilatie kan ik 3 maal 100m3/h bijschakelen. Gemiddelde temperatuur genoteerd bij 100m3/h.
          Even kijken wat hij nu doet op 200m3/h zitten enkele bochten in dus die 200m3/h gaat niet hij redden.

        #5

        UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

        Comment


        • Pioneer
          Pioneer commented
          Editing a comment
          Heb toevallig gisteren zulk iets geprobeerd. Helaas is de kweek niet anoniem meer als ik koudere lucht wil gaan aanzuigen.
          Daarom wat lopen experimenteren met de inline fan die nu niet meer gebruikt wordt.
          Hierop een 3 meter lange 100mm flexibele buis aangesloten en deze naar een ruimte met een raam gebracht.
          De inline fan niet direct op de tent aangesloten maar redelijk in de buurt.
          Op korte termijn niet veel effect maar vanmiddag was het 25 graden in de tent.
          Het was ook voelbaar kouder in de ruimte waar de tent zich bevindt.

          Bij de bouwmarkt ook nog even 125mm buis gekocht in plaats van 100mm voor het koolstoffilter.

        #6
        Het is een buisventilator van 220-280m3/h geworden. http://www.maxi-trade.nl/S-vent-buis...YaAqU5EALw_wcB
        Beide 150m3 filters zijn geplaatst in de tent en in de toekomst naar 1 filter.
        Wanneer de thermostaat de temperatuur te hoog ziet worden gaat de afzuiging automatisch naar 280m3/h gaan tot gewenste temperatuur bereikt is.

        Comment

        Bezig...
        X