Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Electriciteit aansluiten hps lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Electriciteit aansluiten hps lamp

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    alles van het aspect kweken is nieuw voor mij. Ik heb net alles aangekocht en ben dit nu in elkaar aan het zetten. Tentje staat, filters en afzuiging hangen netjes op. Maar nu wil ik mijn hps lamp aansluiten, en daar stopt mijn kennis. Ik heb geen idee welke draad waar moet. Om er zeker van te zijn vraag k het liever aan mensen met de nodige kennis van zaken. Kan men aan de hand van deze foto zeggen in welk "gat" de nul moet en welke de fase

    alvast bedankt
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Poemba; 20 March 2019, 21:05.

    #2
    Heb je al een VSA of een evsa die heb je nodig
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


      #3
      Ik heb een evsa,. Het is enkel het aansluiten van de kabels in de fitting voor de hps waar ik geen raad bij weet.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4


        Een hps lamp kan je niet gewoon met een stekker in het stopcontact steken.
        Dan doet-ie het niet.

        Die fitting ziet er ook niet al te jofel meer uit, lijkt of dat schroefdraad aan de binnenkant gebarsten is ?
        Beter pak je je spulletje op, steek je 200 euro in je binnenzak en zoek je een growshop op.
        Die kan je helpen aansluiten en verkoopt ook het voorschakelapparaat dat je nodig hebt.
        Scheelt een hoop gedoe.

        ------ Oh, je hebt een evsa. Mooi dingetje, ik ken 'm niet.
        Nou, ene draadje in de ene, en andere draadje in de ander.
        Welke maakt niet uit, het is wisselstroom.

        ------ edit nog een keer...
        Meteen ff gegoogelt...nice, met ingebouwde timer zelfs jammer dat mijn evsa's het nog steeds doen
        Last edited by QnQ; 20 March 2019, 21:55.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik heb het zojuist voor je gecontroleerd op mijn spiegelkap.
          Daar is dezelfde fitting verbonden met een plastic splitter, waarop bruin en blauw staat , moest alleen even de kabeltjes volgen.

          In jouw geval sluit je het zo aan.

          Ga ervan uit dat je kabels al bruin en blauw van kleur zijn, zoals bij mijn oude lumatek anders staat het wel met L of N aangegeven
          Het is niet alsof de boel explodeert als ze andersom zitten, maar of het veel goeds doet weet ik ook niet geen verstand van / ervaring mee, have fun

          image_328299.jpg
          Last edited by Krueg3r; 21 March 2019, 22:30.

          Comment


          • Krueg3r
            Krueg3r commented
            Editing a comment
            Waarschijnlijk gelijk in, dus daar zou ik mijn woord ook niet voor nemen, mijn spiegelkap geeft blauw en bruin aan, 2 kabels voor plus en min, maar aarde is geen verbinding voor, weet ook niet waar hij aan zou moeten, Toe nu toe altijd gedaan maar als je mij kan vertellen hoe ik die aansluit hoor ik het graag
            Last edited by Krueg3r; 23 March 2019, 19:57.

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            e aardedraad maak je dusdanig vast dat deze in contact komt met het metaal van de spiegelkap. In het geval dat je spiegelkap om de e.o.a. reden onder spanning komt te staan dan kan dit weg via de aardedraad in plaats van jouw lichaam. Als er geen aansluiting voor is zou je een stukje isolatietape kunnen gebruiken of een schroefje (zelftapper) met een ringetje.

          • Krueg3r
            Krueg3r commented
            Editing a comment
            Oke bedankt voor de info. Lijkt me niet nodig in mijn geval want bij een uni kap is het veilig aangesloten met plastic splitter, en verder zit ik er ook niet aan, maar wel goed om te weten!

          #6


          Schroefdraad is niet gebarsten,.. is een exctra wikkel of iets dergelijks voor nog beter contact,.. denk k dan . Thanks voor info.
          Last edited by QnQ; 21 March 2019, 09:03.

          Comment


            #7
            Krueg3r

            Heel erg bedankt! Dit is mooi uitgelegd met bijhorende tekening! Perfect
            Last edited by QnQ; 21 March 2019, 09:04.

            Comment

            Bezig...
            X