Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Setup hulp nodig..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Setup hulp nodig..

    Is niet zo erg hoor. Het was maar een voorstel
    Maar je kan hem toch in de andere richting hangen?

    Comment


      #62
      Re: Setup hulp nodig..

      Als ik je tekening goed begrijp, wil lucht aanzuigen achter een wand(mogenlijk op zolder), in de meeste gevallen is het daar erg stoffig, en slecht geventileerd.

      Als dit zo is zou ik de pijpen vervangen met een labirint(geen licht lekkage), en lucht uit de zelfde ruimte aanzuigen. indien raam aanwezig kan je deze op een kiertje zetten voor voldoende lucht verversing.

      Grtz.

      Comment


        #63
        Re: Setup hulp nodig..

        Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
        Is niet zo erg hoor. Het was maar een voorstel
        Maar je kan hem toch in de andere richting hangen?
        Last edited by Newbienob; 22 September 2010, 13:58.
        Peel me i'm fat free!

        Comment


          #64
          Re: Setup hulp nodig..

          Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
          maar ik zeg dat het inlaatgat 2 keer zo groot moet zijn als het uitlaat gat.
          Geen last van stank met een passieve inlaat Tumble?

          Wellicht een idee voor mijn kast moet me in/out systeem nog plaatsen, zagen aansluiten enz.
          Dat scheelt evt weer in geluid productie en stroomkosten.

          Comment


            #65
            Re: Setup hulp nodig..

            als je een mooi strak hokje maakt zonder kieren,dan kan de lucht alleen naar binnen door je passieve inlaat.als je afzuiger sterk genoeg is voor de groote van je hok dan heb je onderdruk.als je onderdruk heb en een koolstoffilter die de lucht gefiltert naar buiten blaast zal je nooit stank krijgen.tip hou een klein stukje papier voor je passieve inlaat,als het naar binnen gezogen word heb je onderdruk

            Comment


              #66
              Re: Setup hulp nodig..

              Mensen hulp nodig!!

              Nou ik heb men kast dus klaar maar heb 1 probleem.
              De temp in de kast steeg erst tot 44 Graden nu heb ik er een clipvent. ingehangen(onder men lamp)
              + een grotere zwenk ventilator op de vloer voor de passiev inlaat!
              + een klein kaqchltje die ook aalleen kan blazen voor de passieve inlaat aan de buitenkant!!

              eerst leek het redelijk goed te gaan steds 25 met lamp aan en 19 lamp uit..

              Maar nu steeds 31 graden met lamp aan of 28 of 30!! tis steeds wat anders snap er niks meer van!!
              Word er eigenlijk een beetjuh gek van!!
              Super enthousiast begonnen maar nu heb ik er steeds minder zin in!!
              Men zaadjes ook te ontkiemen gelegd en nu 5 dagen verder nog niks!!
              Et gaat allemaal een beetjuh mis dus zeg maar....


              Wie o wie helpt mij met mijn temp probleem!!]
              greets
              Peel me i'm fat free!

              Comment


                #67
                Re: Setup hulp nodig..

                Hoi , voor je zaden moet je gewoon wat afwachten en als dat nieks is gewoon opnieuw proberen , voor de warmte kan je een thermostaat en een fanregelaar met twee snelheden kopen of zelf in elkaar steken , en die zo afstellen dat de warmte niet te veel schommeld ,veel succes en dont give up

                Grtz Hash
                Geniet nooit met mate !

                Comment


                  #68
                  Re: Setup hulp nodig..

                  eey Hashrin,

                  ik heb een fancontroller en een termostaat maar hethelpt niks.
                  300M3 per uur word er afgezogen!! volle snelheid maar niks helpt!

                  word niet koeler oid...

                  Maar I WONT GIVE UP Hashrin!! komt goed!

                  en die zaadjes komt ook vast wel goed ben gewoon een beetje sjaggie.. na 2 weken proberen en meten en niet opschieten!!

                  Wie wolgt..lol!!
                  Peel me i'm fat free!

                  Comment


                    #69
                    Re: Setup hulp nodig..

                    P3130006.jpg

                    Heb van een vriend totaal onverwachts zonet 5 stekjes gekregen!
                    Omdat hij had gehoord dat mijn zaadjes niet zo goed wilden....
                    Wel een super idee dat hij me deze free of charge cadeau doet...GHEHEHEHE...

                    plastic hoesjuh eraf en in de aarde ermee!! (wist eerst niet wak met stekjes moet maar in de chat die vraag al beantwoord gekregen)


                    Zal ik ze gelijk 18/6 geven of eerst wat meer licht het is ons namelijk niet bekend wat voor soort het is?? Stel het is een pure Sativa dan moet kie klein blijven ivm beperkte hoogte van men hokjuh!!
                    Thanx alvast!

                    Greetz
                    SORRY VOOR DE DUBBELPOST!!!!
                    Last edited by Newbienob; 13 October 2010, 18:11.
                    Peel me i'm fat free!

                    Comment


                      #70
                      Re: Setup hulp nodig..

                      Plastic hoesje eraf en ENORM vochtig houden! Probeer ook dat ze wat in vochtige grond staan (niet nat maar toch goed vochtig). Met je stekken zal het goed komen maar het zal niet makkelijk worden want stekken zijn iets totaal anders dan zaadplanten... Er staat wel wat info op het forum maar dat je ze moet vochtig houden (HOGE LUCHTVOCHTIGHEID dus) moet je altijd in gedachten hebben

                      Edit: wat ik me trouwens afvroeg is of je ergens verse lucht inzuigt (van buiten dan)? Anders heb je constant je warme lucht die circuleert in en buiten je tent maar trek je nergens koele lucht in... Misschien dat daar je warmteprobleem zit?

                      Greetzzz

                      Comment


                        #71
                        Re: Setup hulp nodig..

                        Vanavopnd plaats ik weer eff wat fotokes van de mooie dames...kan nu eff niet ze ziten in e nacht nu!!

                        Inderdaad wel iets om meteen na te kijken Jona..
                        ik dacht dat ie wel genoeg frisse lucht binnenkreeg maar nu jij et zegt kan et wel beter mss...
                        alleen HOE?? maar daar ga ik vandaag es over BRAINSTORMEN!!

                        komt goed denk ik!!

                        Overigens toen ik vanochtend bij men dames ging kijken was de lv 76% en de temp 25! lijkt me ideaal nu..
                        Maar ik moet het kunnen regelen inderdaad!!

                        vanaaf dus foto's greetz
                        Peel me i'm fat free!

                        Comment


                          #72
                          Re: Setup hulp nodig..

                          Persoonlijk ben ik een voorstander van actieve lucht in en uitblazen, dit in combinatie met een tempratuur geregelde fancontroller.

                          Rede:

                          Met een passieve inlaat in combinatie met een regelbare afzuiger veranderd de druk in je kweekruimte warneer toerental vd afzuiger veranderd.
                          Hoe hoger het toerental des de lager de druk, lagere druk is minder moluculen per cm3.

                          Om warmte te kunnen afvoeren heb je een overdracht medium nodig, in ons geval is dit lucht, een hoge luchtdruk is dus wenselijk.

                          Het probleem van pasieve inlaat is: waneer een te hoge tempratuur onstaat gaat afzuiger op 100% afzuigen, hiermee daalt de druk en kan de lucht minder warmte afvoeren.

                          Bij een goed afgesteld actief systeem zal ongeacht de toerentallen de druk het zelfde blijven, waardoor er een constante koelings capacietijd gehandhaafd blijft.

                          Grtz.
                          Last edited by Poffertjesporem; 14 October 2010, 13:07.

                          Comment


                            #73
                            Re: Setup hulp nodig..

                            wat een duidelijke uitleg poffertjesporem!!
                            Dan ga ik maar eens een actieve inlaat in elkaar knutselen!

                            Fan controller met thermostaat heb ik wel dus dan nu die actieve inlaat nog en dan de juiste afstelling vinden dus!!

                            Ik ga ermee bezig man..
                            Super bedankt Jona en Pof!!

                            greetz
                            Peel me i'm fat free!

                            Comment

                            Bezig...
                            X