Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig met onderdelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp nodig met onderdelen

    Korting op 420shop
    Hoi, Ik heb al een aantal stukken maar nu heb ik nog een paar dingen tekort en hopelijk kunnen jullie mij hier bij helpen.
    • Secret Jardin 80x80x180 cm (Tent)
    • Lumatek Plug & Play dimbaar 250 watt (EVSA)
    • Lumatek dual spectrum lamp 250 watt (Groei & Bloei)
    • Azerwing Reflector kap (Lampenkamp)
    • Omnirex timer analoog P/15 (Tijdschakelaar)

    Wat ik nog nodig heb
    • Koolstoffilter
    • Afzuiging

    En heb ik hier ook nog een relais bij nodig? Zoja welke raden jullie aan



    Alvast bedankt

    #2
    dus de vraag is of je nog een relais nodig hebt voor de afzuiger/buisventilator en filter?

    Nee.
    Ad usum proprium!

    Comment


      #3
      Last edited by QnQ; 3 April 2019, 11:22. Reden: alle onnodige citaten verwijderd

      Comment


      #4
      ''Vuistregel HPS: Neem de helft van het wattage van de hps en tel daar 20% bij op..'' aldus van dit topic https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...koolstoffilter

      250/2 = 125 + 20 = 150 m3/h afzuiger. Filter en afzuiging moet bij elkaar passen...Dan dan zal je filter ook rond de 150m3 liggen.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        En dan hou je dus helemaal geen rekening met de grootte van de kweekruimte, de lengte van de slangen en de temperatuur ?
        In sommige gevallen zal het wel kloppen inderdaad, maar zeker niet altijd, dus niet echt een vuistregel imho.

        Ik zou het wat ruimer nemen, alleen al omdat die lichte afzuigers niet van al te beste kwaliteit zijn.

      #5
      250 watt hps geeft toch wat warmte,en als je een paar mooie dames kweekt ook wat stank zou voor 300 cub afzuiger gaan en een iets groter filter,400 cub max
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        alhoewel ik voor iets meer capaciteit was gegaan en ook meteen een voltage regelaar erbij koopt zit je zeker goed

      • wizardj
        wizardj commented
        Editing a comment
        Dus is die 250 watt is te weining dan? beter 400 watt nemen. Ksnap er helemaal niets meer van nu xD

      #6


      Okey,

      dus die 250 watt is meer dan genoeg voor die tent? voor ik bestel .
      Last edited by QnQ; 3 April 2019, 11:21.

      Comment


        #7
        250 watt is mooi voor een tentje bij 80 bij 80 bij 180 een hps van 400 word toch wel erg warm vooral in de zomer.woon je in een huis met houtenvloeren en beneden en of bovenburen dan moet je ook aan het geluid van je afzuiger denken,en natuurlijk helemaal als je hem in je slaapkamer zetdie buisafzuigers moet je dus alleen gebruiken als je plafon en je vloer van beton is.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #8
          Last edited by QnQ; 3 April 2019, 11:21.

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            ik laat het even over aan JK misschien word het verwarrend anders.
            Maar over de cobs, die maken geen geluid tenzij je er fans bij gebruikt boven de heatsinks. Ik gebruik zelf 200W cob led en dit kan je vergelijken met 300W (2x 150W) hps en het word er minder warm van
            Last edited by ganjagast; 2 April 2019, 18:43.

          • zeitgeistmovement
            zeitgeistmovement commented
            Editing a comment
            150 watt hps heeft 1.1umol/m2, led 2,0

          #9
          360 filter en 300 afzuiger is prima,en past het niet goed op mekaar dan kan je er een verloop er tussen zetten.
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #10

            Na lang zoeken ben ik eindelijk klaar met me spullen, maar voor ik koop toch nog liefst de mening horen.

            Dit is het:
            Last edited by QnQ; 3 April 2019, 11:22.

            Comment


              #11
              Ik zou een 250W evsa nemen ja.
              160 is te laag voor 400W.
              600W is helemaal onnodig.

              Voor welke evsa je ook kiest, koop daar altijd de maximale lamp bij.
              Dus bij een 400W regelbare evsa haal je een 400W lamp.
              (je kunt die zonder probleem op 250 draaien)

              En geen aluminium slang. Daar komen gaatjes in en dan krijg je geurlekken.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #12

                Heb de buizen verandert met die zwarte combi slangen, Heb ook nog 1 extra fan toegevoegd hopelijk is dit genoeg.

                Heb hier een screenshot ervan


                qdqddqdq.JPG
                Last edited by QnQ; 3 April 2019, 10:12.

                Comment


                • zeitgeistmovement
                  zeitgeistmovement commented
                  Editing a comment
                  Let er op dat die ventilator oscilleert. En als je een beginner bent, neem een tensiometer.

                #13
                btw. Je hoeft niet elke post te citeren. Liefst zo min mogelijk.
                Citaat (quote) gebruik je alleen als het eventueel onduidelijk zou zijn waarop je reageert.

                Je zou ook alias kunnen gebruiken in plaats van de hele post te citeren als je iemand beantwoord.
                Dan krijgt die persoon ook meteen een notificatie dat z'n naam gebruikt is

                Je kan gewoon onderaan in dat tekstvak typen, en posten door op 'Plaats Reactie' te klikken.

                Aight..ontopic weer ....

                Check even welke snoeren er bij die EVSA zitten. (zouden er 2 moeten zijn)
                Davin>--------<EVSA<---------->Reflector

                Dat laatste aansluitsnoer met stekker op je lijst, dat is voor...?

                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #14
                  Kheb alles al besteld,

                  bij die EVSA geven ze europese snoeren als opties en dat heb ik gekozen.
                  En die bijgekochte snoer was voor die reflectiekap. Stond er niet bij of het een europese was of niet. Dus heb ik die er maar bijgekocht.

                  Comment

                  Bezig...
                  X