Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtontvochtiger in de kamer of in de tent?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Klimaat: Luchtontvochtiger in de kamer of in de tent?

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik heb nu 3x Somango XL en 1x Royal Domina van RQS in een 80 cm x 80 cm x 160 cm kweektent staan in mijn slaapkamer. Spijtig genoeg schommelt de temperatuur redelijk in mijn kamer (in de kweektent zo goed als niet, altijd tussen de 21 en 24 graden, ook met de lichten uit) en verhoogt dit de RV, vooral als het buiten regent.

    Ik ben dus tot de conclusie gekomen dat ik beter een luchtontvochtiger zou kopen. Ik was al eens op Bol aan het kijken voor wat luchtontvochtigers en zag dat ze zowel grote als kleine luchtontvochtigers verkopen. Ikzelf heb niet echt veel last van een hoge RV omdat ik geen plant ben dus voor mij zou het op economisch vlak interessanter lijken om zo'n klein dingetje te kopen. Wel ben ik bang dat dit het klimaat in de kweektent kan verstoren, dus vandaar dat ik het liever eerst vraag.

    Met de plantjes gaat (tot nu toe) alles super vlot! Tot nu toe nog geen enkele klacht gehoord van de veronderstelde dames.

    Groeten, Cherry!
    Stay blessed, never stressed

    #2
    Hoe hoog komt de lv dan??
    worden je planten vochtig

    zo lang de lv niet boven de 60% en er geem vocht op de bladeren komt zou ik er geen ontvochtiger plaatsen.

    in natuur krijgen ze ook met hogere en lagere lv te maken
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Voordat de lamp aanging was het 78% in de tent maar er was geen vocht op de bladeren. Heb nu mijn raam op een kier staan en een ventilator in mijn kamer gezet om de frisse lucht wat meer naar de tent te duwen. Sindsdien is het stabiel 60% gebleven. Gelukkig zitten ze nog in de vroege groeifase dus kan het al niet zo kwaad.
      Last edited by CherryPirate; 25 April 2019, 20:14. Reden: Letter vergeten!

    #3
    , en als je geen koolstoffilter hebt kan je ook boven de 70% lv gaan.

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Ik heb de koolstoffilter/inline fan momenteel nog niet opstaan omdat er toch nog geen geuren vrijkomen. Bedankt voor de tip allesinds!

    #4
    Waarom zou je het willen veranderen als de planten het goed doen ?

    Ja je kan niet in dezelfde ruimte uitblazen als waar je je lucht vandaan haalt zonder ventileren.
    Daar moet echt een raam open anders krijg je ook schimmel op de muren.

    Een kleine ontvochtiger haal je het niet mee, en zo'n bak zout is ook weggegooid geld.
    Als je een slaapkamer wil ontvochtigen gaat dat wel een paar100 kosten.

    Kan je ze niet wat minder water geven ?
    Klinkt misschien raar, maar dat helpt ook.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Ga ik zeker en vast eens proberen. Het rare is dat ik ze deze week 1x heb gegoten maar totaal nog niks heb moeten bijsprayen zoals de voorbije paar weken. Ik heb waarschijnlijk gewoon iets te veel water gegeven en mijn raam te weinig open gehad. De eerste twee dagen nadat ze gegoten waren was ook de RV gewoon normaal.

      Als de RV te hoog blijft ga ik eventjes mijn koolstoffilter van mijn inline fan halen en zo een paar weken laten draaien voor toch dat beetje extra. Nu staat er gewoon een ventilator aan en het raam staat open. Had wel al gemerkt dat die grotere modellen van luchtontvochtigers redelijk duur waren. Hopelijk klaart het snel weer op hier zodat het een beetje droger wordt!

    #5
    Ik hield tijdens de groei mijn LV omhoog en vroeg mij af wat in de bloei goede percentages zijn.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja dat kan je doen.
      Of je doet er gewoon niks aan das veel makkelijker.

      Hoe ga je dat serieus regelen dan.
      Die theorie is leuk maar niet uit te voeren.

    • CherryPirate
      CherryPirate commented
      Editing a comment
      Ja inderdaad, dat is een ander paar mouwen. Gewoon voor genoeg en goeie lichtcirculatie zorgen zodat de lucht niet stagneert en veel meer kan je niet echt doen. Misschien zou het wel te doen zijn als het weer indetiek hetzelfde is elke dag waar je woont maar ik denk niet dat dat bestaat

    • Socrannabites
      Socrannabites commented
      Editing a comment
      Ik heb een babymoov die uitslaat als ik hem instel op 60% dus die geeft vocht zolang het geen 60% is, als ik zeg maar wil afbouwen, stel ik die om naar 50% natuurlijk als de LV overal te hoog blijft kan ik hem niet verlagen, maar in deze tijd en de kamer die ik werk daalt het wel eens naar de 35 a 30%
      Perfect dus ^^

      Maar ik ga er mij gewoon helemaal niks van aantrekken

    #6
    Als je recirculeerd kan je dit best opvangen met een ontvochtiger alleen moe je wel even wat centjes uitgeven
    Zelf heb ik onderstaande ontvochtiger van 24 liter per 24 uur voor in mijn tuinkas waar het 99% kan worden en ben er erg tevreden over

    https://nl.trotec.com/shop/luchtontv...120000075.html

    Deze gebruik ik ook als mijn tent in de schuur staat en ik niet naar buiten uitblaas maar de lucht recirculeer dus uitblaas in mijn schuur
    Mocht je dus niet kunnen ventileren is dit op zich wel een mogenlijkheid maar alleen als je recirculeerd anders heeft het geen zin

    Hier enkele technische details van de luchtontvochtiger TTK 75 S:*Plafondhoogte 2,50 m


    https://nl.trotec.com/shop/machines/...&rc=bc2b9aaabf

    Comment

    Bezig...
    X