Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtbevochtiger + Dimlux systeem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtbevochtiger + Dimlux systeem

    Korting op 420shop
    Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede luchtbevochtiger.
    En vandaag kom ik de 'Garden Highpro HumiPro Luchtbevochtiger' tegen.
    Hij wordt als "professioneel" bestempeld.

    Iemand hiermee ervaring?
    Als die nou ook eens aangestuurd kan worden door mijn Maxi controller, is dit voor mij een ideale aankoop.
    Attached Files

    #2
    Als het op je dimlux aangesloten moet worden kun je beter bij dimlux gaan zoeken misschien?
    Als die dimlux gewoon aan en uitschakelt dan hoef je alleen te weten of het apparaat weer aangaat, als je de stekker erin steekt.
    Bij de meeste luchtbevochtigers moet je eerst op een knopje drukken voor die aangaat dus die zijn dan niet geschikt.

    ** ik zal het topic weer verplaatsen naar 'de kweekruimte'.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      Ja de VPD wordt aangegeven.
      Ik dacht dat ik hiervoor een grafiek nodig heb.

      Wat is een goede VPD dan?
      De LV wordt ook in procenten weergegeven.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Daar zijn topics van, ik heb ze niet bij de hand maar met een beetje zoeken kom je daar wel uit

    • Nicle
      Nicle commented
      Editing a comment
      QnQ vandaag zag ik voor het eerst dat de VPD ergens laag in de 1 zat, vanwege een hogere lv.
      En de planten zien er ook beter uit.
      Ik had water gesproeid over de planten, vandaar de toename.

    #3
    Als de Maxi controller alleen de luchtbevochtiger aan of uit kan zetten, heeft dit geen meerwaarde, want dat kan dat apparaat zelf ook.
    De softbox kan ik hiermee bijv. wel bedienen.

    Comment


      #4
      Ik weet wat VPD inhoudt en waarvoor het staat., maar kan nergens vinden hoe ik een grafiek kan handhaven voor mijn kweekruimte. Of op basis van welke gegevens ik dit kan samenstellen.

      Comment


        #5
        Hoe doen jullie dat met die ledlampjes die bijna altijd op apparatuur zitten?
        Ik heb een kleine verwarming die ik in me aanvoerslang zet vanwege dat k het licht van de lampjes niet allemaal kan wegnemen. bij m'n luchtbevochtiger kon ik gelukkig vrij simpel 2 ledlampjes afplakken en scheen er verder niets door..

        Verder een strak apparaat lijkt mij. Vaak is het wel in te stellen dat ze automatische in- en uitschakelen maar dan is het even afstellen wat gewenst is.

        Comment


          #6
          Ik heb al mijn apparatuur buiten de kweektent staan met lichtgevende informatie, op de plantcamera na, de blinkt in het donker, zodat die alsnog de temperatuur kan meten van de planten.

          Is ideaal ik heb een mooi bord naast de kweektent, met alle Dimlux en Bluelab monitor.
          Ik hoef dus niet de kweektent per se in om aanpassingen te maken.

          Maar je hebt een punt met deze luchtbevochtiger van Garden pro.
          Zal daarover eens prakkiseren.
          Er is er ook 1 van RAM die ik overweeg, maar die vind ik minder mooi, en is volgens mij ook groter, en ik heb niet al te veel ruimte in de kweektent.
          Attached Files

          Comment


            #7
            Ziet er ook proper uit, ik heb de Delonghi luchtbevochtiger UH700M bij de BCC voor 55eu

            Zeer tevreden mee, vochtigheidsgraad is met een draaiknop in te stellen maar niet op % dus dat is even kijken welke stand voor jou werkt in je ruimte.
            Ook de lampjes met 1 stukje tape weg te werken en hij is vrij smal dus neemt ook nog eens niet zoveel ruimte in als een vierkante

            Comment


            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              De uitstoot is lekker laag zie ik 20 ml/per uur.
              Kan je hem ook hoger zetten?

              Ik heb trouwens ook nog een rode lamp in de kweektent branden van een stekkerdoos, naast de groene knipperlicht van de plantcamera.
              Die brandt altijd, en merk niks aan de planten dat ze er last van hebben.

            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Ik plak toch maar wat ducktape op dat rode lampje van de stekkerdoos.
              Hopelijk laat het geen licht door

            #8
            Voor zo ver ik weet is elk licht in de donkere periode al teveel dus goed dat je het wegneemt.

            20ml/u klopt niet want de 6 liter die erin gaat ben ik als ie volgas staat, binnen 12u kwijt.

            Comment


            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Dat is inderdaad erg snel.
              Ik wil minstens 1 tot 1,5 dag doen met de luchtbevochtiger.

              In de toekomst koop ik nog weleens een duurdere.
              Hopelijk kan ik die aansluiten op bijv. een waterbak van 50 liter, zodat die hopelijk een week mee gaat. Dat maakt je leven toch weer een stuk gemakkelijker als kweker

            #9
            Voor mijzelf ben ik aan het kijken naar een goede luchtbevochtiger, die zijn water uit een watertank haalt, zodat ik hem bijv. 1x per week hoef bij te vullen met de waterslang en niet om de de dag.

            Waarschijnlijk komen we dan terecht bij professionele apparatuur.
            Ik ben best bereid wat geld neer te leggen voor een goed apparaat.

            Wat ik online lees is dat een hydrofoor met een watertank komt, en dat zou dus ideaal zijn.
            Ik ben benieuwd wie van jullie een professionele luchtbevochtiger of hydrofoor heeft, en hoe tevreden je erover bent?

            Comment


              #10
              Budhead ik heb best wat geld over voor een goede luchtbevochtiger/vernevelaar.
              Weet jij of ze ook aangesloten kunnen worden op een waterbak?
              Dan zou je het in principe 1x per week vullen, i.p.v. iedere dag, als je een bak van bijv. 50 liter haalt.

              Comment


                #11
                Budhead heb jij dag en nacht de luchtbevochtiger aanstaan?
                Ik vraag mij af als de kweeklamp brandt, dat de planten niet verbranden.

                Comment


                  #12
                  Ik gebruik hem alleen als ik uit stekken kweek
                  dan heb ik hem meestal dag en nacht aan staan, niet volgas.

                  En met een ventilator zodat niet al het stoom rechtstreekt naar boven gaat, dan krijg je druppels aan het "plafond" van je tent hangen wat weer op elektrische componenten kan vallen..

                  Comment


                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Dat is wel een goeie ja met een ventilator.
                    Maar het is ook nodig bij zaailingen toch?

                  #13
                  Eentje net een aparte watertank heb ik nog nooit gezien en is naar mijn inziens ook een beetje overdreven.

                  Kleine moeite om die 6L bak even te vullen, de dames vinden het ook fijn als je dagelijks even komt koekeloere

                  Maar ben benieuwd wat je in huis gaat halen

                  Comment


                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Ik denk dat ik eerst die van Garden pro koop, maar uiteindelijk komt er wel wat professioneels, wat bijv. water haalt uit een grote bak van bijv. 50 liter, zodat ik maar 1x per week dit hoef bij te vullen.
                    Op de lange termijn ga je denk ik hiervan veel gemak van hebben.

                  • Budhead
                    Budhead commented
                    Editing a comment
                    Ik snap je punt maar alsnog lijkt het mij overdreven voor hoeveel ik die luchtbevochtiger aan heb. Maar je bent waarschijnlijk heel wat van plan haha. Ik volg je

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Wellicht dat ik mij er ook nog wat beter in moet verdiepen, maar die van Garden pro is voor op de korte termijn een goede luchtbevochtiger, aangezien die als "professioneel" bestempeld wordt tegen een lage prijs.
                    Het valt mij namelijk op, als ik met de plantenspuit heb gesproeid, dat de VPD dan lager uitkomt, en dichter bij een goede waarde zit.

                    Ik ben aan het kijken hoe ik deze VPD op een goede waarde kan krijgen, en o.a. de lv speelt hierin een rol. Dat rekent namelijk mijn Maxi controller uit, en aan de weergave hiervan kan je het kweken optimaliseren.
                    Zal ongetwijfeld nog wel even duren, voordat ik dit heb uit gepluisd.

                  #14
                  Budhead ik wil nog graag van je weten waarom je de luchtbevochtiger alleen voor stekken gebruikt?
                  Gaat het er niet om dat de luchtbevochtiger dient voor de bovenzijde van de plant, ongeacht of die nou tot stand komt via een zaadje of stek?

                  Comment


                    #15
                    Als je uit zaad kweekt wil je dat de wortels op zoek gaan naar water/voeding en daardoor gaan groeien dus die moet je niet teveel vocht laten opnemen door hun bladeren want dan hebben ze niet zoveel haast met het wortelschieten.

                    Stekken hebben geen penwortel en amper wortels en zullen het daardoor moeilijk overleven in een ruimte met een lage luchtvochtigheid omdat ze hun water/voeding niet voldoende op kunnen nemen door hun nog onderontwikkelde wortels.
                    Zo zullen ze wel overleven in een ruimte waar genoeg vocht aanwezig is.

                    Er is nog veel meer in detsil te treden en genoeg over op te zoeken maar volgens mij zit het zo een beetje in mekaar, plz correct me if i'm wrong

                    Comment


                    • Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      Bedankt voor je toelichting
                      Het blijft mij wel opvallen als ik de planten heb besproeid als ze gaan slapen, dat de VPD veel beter is als ik naar de grafiek kijk. En dat blijven ze dan ook totdat de kweeklamp weer aangaat.
                      Ze gaan vandaag over op bloei, ze doen het erg goed.
                      Last edited by Nicle; 12 May 2019, 14:57.
                  Bezig...
                  X