Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand een uitleg over mijn LED topic?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand een uitleg over mijn LED topic?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    mijn tent staat helemaal klaar met 600w led lamp.(VIPARSPECTRA R600)
    nu is de vraag hoe hoog moet de lamp staan van je plantjes.(3 plantjes)
    en welke modus(BLOOM & VEG) moet aanstaan op welke weken? ik kon hier geen duidelijke info van vinden.

    Alvast bedankt voor het antwoorden van mijn topic!


    Groetjes Ricky.

    #2
    Heb je er geen boekje bij??

    ik doe begin groei pas 2 weken na omschakeling gooi ik de bloei erbij aan dit omdat ze door het rode licht van de bloeistand kunnen strekken

    ikzelf begin met 90cm na overpotten 70a80cm
    na week 3 officiele bloei hangt ie op 60cm
    Attached Files
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Xricky1993
      Xricky1993 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de hoogtes!
      ik zal dit even goed nakijken in het boekje.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Dat boekje is van de r600

    #3
    Ik zet de marshydro op beide standen aan vanaf dag 1.. 30cm is sweetspot
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Xricky1993
      Xricky1993 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je antwoord! hoe veel watt gebruik jij als ik vragen mag? mvg

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Heb een marshydro 240w en cree cobs 250w

      Met een 600 is het ff aankijke 40-50 ofzo

    #4
    Hello ,

    ik kweek zelf met de vipar r600 wat is je oppervlakte?
    Ik merk zelf (sorry weske) dat de lamp gelijk volgas moet staan, op 60cm begin/ 40cm eind hoogte).



    Weske

    jojo vraagje ga je hier uit van de fabriek instellingen of van je eigen ervaring met 2 stuks?
    thnx alvast !

    veel sucses met je lamp en kweek!

    gz de andere Ricky

    ps vergeet die 600watt dat is lulkoek werkelijk kun je rekenen op +-260watt endus 260gram (mocht je 1gram p/w draaien op dit model)

    Comment


    • Xricky1993
      Xricky1993 commented
      Editing a comment
      Hoi Rick, bedankt voor de duidelijke tips. Ik zal inderdaad even goed opletten en een beetje spelen er mee. Dit wordt mijn eerste keer van 't weekend ga ik de zaadjes laten kiemen. Ik ga beginnen met 60cm beide lampen aan' veg/bloom en dan kijken wat er gaat gebeuren ik zal je op de hoogte houden.

      Groetjes Ricky!!

    • Xricky1993
      Xricky1993 commented
      Editing a comment
      Rickysticky jij als ervaren kweker heb ik nog een klein vraagje voor je. Gebruik jij voeding of is voor jou de potgrond met toegevoegde voeding genoeg? Je leest zo veel verschillende dingen... Het maakt het lastig als beginner. Bij voorbeeld die getalen die er op staan (voorbeeld 4-2-4) wat houd dit precies in. Ook lees ik veel mensen die helemaal geen voeding gebruiken.. Ik zou graag horen wat voor jou goed heeft gewerkt. Groetjes naamgenoot

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Heey Rick

      Ik ervaren?!?!?!?! Neeeeee echt niet maar ik wil je wel helpen!

      Wat voor planten heb je auto's of fem?
      Autos in de lightmix en in de bloei een klein beetje bloei voeding... zal het pas geven bij vergelen! Dit ivm met eerder teveel dan tekort!

      Die cijfers staan voor de hoeveelheid elementen voorbeeld fosfor calcium etc zoek het even op!

      Veel sucses (en neem niet alles van me aan eh!)

      Gz Ricky

    #5
    Hey Rick,

    Naja je weet meer als mij

    Ik heb een amnesia(gekregen weet niet of 't een auto flower is?) en een auto flower seed.
    En heb cannaterra plus grond. Hier las ik veel goeds over. Dus welk bloeimiddel raad je me dan aan? Of zal ik beginnen zonder? Bedankt voor al je antwoorden en advies nogmaals. Groetjes Rick

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Niet bekend met de grondsoort... als dit zware grond is zal ik het even lekker aankijken... je moet makkelijk 8 weken kunnen doen op goede grond...

      Behandel je plantjes maar als autoflowers als je niet zeker weet wat dit is(dit omdat autos veel minder voeding lusten).

      Je kan wel een probleem krijgen auto's bloeien op 10-24 uur licht, fem planten bloeien op 12uur.

      Mocht je nu fems hebben en te denken dat dit autos zijn dan bloeien deze niet, groeien zullen ze!

      Kijk even aan op 18uur wat ze doen als ze bloeiverschijnselen laten zien dan zijn het autos en kun je de tijd zo laten staan...

      Goodluck ricky2 hehe

    #6
    Heerlijke duidelijke informatie!
    Zo veel mensen zijn chagrijnig en hatelijk.
    ​​​​​​Dus echt heel fijn dat je me kunt helpen hier heb ik echt wat aan. Ik denk dat ik nog maar 1 andere auto flower bestel is wel zo makelijk.. Okee wat ik doe nu is het volgende: ontkiemen dan direct in de grote pot stoppen of doe jij ze ook nog verhuizen zodra het stekjes zijn? En dan de lamp op 40-60 cm hangen beetje mee klooien ook. Voeding laat ik zitten en hou dit goed in de gaten bij de laatste weken. Auto flowers hebben 18 uur per dag licht nodig(bloom en veg aan) . Dus 6 uur per dag geen licht helemaal donker dus? Is dit het beste snachts te doen of juist overdag? En dan heb ik ongeveer alle kritische informatie wel gehad? Dan kan ik eindelijk na maanden beginnen wish me luck! Greetz Ricky sorry voor me vele vragen maar je kan het heel duidelijk uitleggen!

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      27?
      Mijn wijsheid gaat niet verder dan dat de ideale temp. onder de 23 graden is.
      Bijvoorbeeld bij regulier zaad krijg je meer mannen bij 23 en hoger dus het heeft wel invloed.

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Het ontkiemen van de autos zonder overpotten! Dit ivm hersteltijd die ze dan nodig hebben..

      Ik zou lekker 4 autos neerzetten dan gebruik je de ruimte wat beter!

      Betreft de tijden autos doen het op 12 tot 24uur licht, het meest rendabele is 18uur (opbrengst stroomverhouding)


      Veel sucses gzzz

    • Xricky1993
      Xricky1993 commented
      Editing a comment
      Rickysticky begreep ik hier nou uit dat je het ontkiem proces dus gewoon vanaf zaadje (ontkiemen etc) tot oogst alles in de grote pot doet? of laat jij het zaadje eerst in een beker water zinken en daarna op een nat papiertje vochtig houd?

    #7
    Rickysticky hey Rick! Ik las ergens als je gepakt wordt met 4 onder een lamp etc dat je dan harder de pinarie bent dan bij 2. Of maakt dit geen donder uit? Ik heb een redelijke kleine tent maar denk dat als ik de potten een klein slagje kleiner neem er wel 4 in kunnen. Greetzz

    Comment


    #8
    Ik woon in NL en heb kleinere tent dan 1x1 heb die r600 en die zit netjes in een stekker doos die aan de muur vast zit. Betaal netjes de stroom ben geen groot verbruiker krijg elk jaar grote geld som terug. Denk dat ik in totaal 340watt verbruik met de hele setup. Ja en de geur... Ik heb een nette buis naar buiten alleen het probleem is dus dat mijn buurvrouw sinds kort een dakkapel heeft aan deze kant. Zal zij dit ruiken met vleugje wind? Anders kan ik het in een lege slaapkamer laten vervliegen met een raam op een kiertje. Als dit ook werkt? Greetzz

    Comment


    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Joo

      Ehhhh je hebt geen koolstoffilter? Deze verwijdert vrijwel alle geur.
      Je kunt de uitlaat in de zelfde kamer laten uitkomen let wel dat er gelucht word ivm vocht en temp..

      Gz ricky

    #9
    ja ik heb een koolstoffilter! maar die afvoer ligt nu op de tent.

    Comment


      #10
      Xricky1993

      betreft het ontkiemen,
      het ontkiemen van autoflower zaad doe je in een tot de rand gevulde pot.
      deze pot is gevuld met lichte grond (zaai en stek/lightmix).

      de aarde doe je in de pot en roer deze goed om,
      dan maak je de aarde doorweekt met water op de juiste ph waarde zonder voeding.

      de pot blijft een dag staan om wat uit te drogen en om het chloor uit het water te dampen.

      De aarde druk je nooit aan!

      je graaft met een theelepel gaatjes van 0.5a1cm diep, hier doe je 1 zaadje in.

      het gaatje vul je weer tot deze vlak is (dus het lepeltje weer terug).

      de lamp hoeft niet perse aan bij het ontkiemen, wat ik wel aanraad is de potten in het daglicht te zetten(binnen)
      het in het licht zetten doe je voor warmte en voor het bovenkomen van het plantje (deze wilt gelijk licht vangen).

      dus zodra ze boven zijn mag de lamp aan!

      hoop je geholpen te hebben goodluck!

      gz Ricky

      Comment


        #11
        Rickysticky hey Rick! Ze staan nu4 dagen in het daglicht en heb niks boven zien komen nog.. Ik ben heel voorzichtig gaan zoeken en vond 1 zaadje met een steeltje deze heb ik iets meer naar boven verplaatst. (ze waren heel ver naar onder verhuist terwijl ik ze daar niet had gedaan)
        Andere zaadje was niet te vinden heb het vochtig gehouden. Heb de potten nu maarr in de tent gezet. Hopelijk boost het dat een beetje. nog tips? Groetjes Rick!!

        Comment


        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          Heey

          Heb je water geven na het planten van het zaad? Dan spoelen de zaden weg?

          Tips? Geduld!

          Veel sicses gz Ricky

        #12
        Ja ik heb nog een aantal keer klein beetje water toegevoegd! Dit is blijkbaar niet zo handig denk ik.. Had zeker de grond nog natter moeten maken met het mixen ? Ik blijf geduld hebben ze staan nu onder de lamp in mijn tent. Zal ik ze daar laten? Bedankt voor je reactie Rick! Greetzz

        Comment


        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          En hoe gaat het?

        #13
        Hoi Rick! Leuk dat je het vraagt. Tot nu toe prima ben een verslag begonnen op het forum!! Gr Rick

        Comment

        Bezig...
        X