Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn kweekruimte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn kweekruimte

Korting op 420shop
    Hey Iedereen,

Ik heb vandaag een beetje rondgekeken hier op het forum, en kwam tegen hoe je je eigen kweekkast moet maken.
    Ben meteen gaan zoeken naar hout enz in het huis en had 4 kastdeuren van een oude witte kast gevonden, toen ik opeens een mooie wittte kast kan en klaar al zag
    Dus vandaag even de planken eruit gehaalt en het met plamuur luchtdicht gemaakt alleen zat er al wel een gat in voor snoeren maar daar ga ik de uitlaat op zetten.

Hier wat foto´s:

Nou is mijn vraag of het een beetje een goede kast is en of ik hier mee door kan gaan?
    Verder wat ik het beste als deur kan gebruiken ik heb nog 4 van die kastdeuren die ik op maat kan zagen of ik zat te denken aan zijl ofzo wat het ook luchtdicht maakt.
    Wat moet ik aan de binnenkant nog veranderen, bodem en nog met ijzerfolie ofzo bedekken ?

En hoeveel plantjes zou ik hier het beste in kunnen groeien en wat voor lamp heb ik nodig zat zelf te denken aan 1 400w lamp met hoop 4 plantjes.

En met de afzuiging, ik heb zeg maar een schuin dak en slaap op zolder dus zoiezo is het altijd al wel wat warmer.
    En daar heb ik een rooster met, daarachter een gat in de muur wat door een schoorsteenpijp naar boven loopt zou ik daar de afzuiging door heen kunnen laten gaan ?

hey heb er weer wat aan gedaan 2 computer ventilatortjes geplaatst 1 op ong groei hoogte en 1 helemaal bovenin.
    Verder heb ik nog een losse ventilator 2000watt, is eingelijk een kacheltje maar kan ook koude lucht blazen die op de bodem staat is dit voldoende ventilatie?
    En kan ik daar nog wat aan verbeteren ?
    hier een foto:

Moet nu alleen nog: Lampen, Zaadjes, afzuiging en meetapparatuur maard at ga ik binnenkort allemaal aanschaffen

Re: Mijn kweekruimte

alleen nog

Comment

En nog een vraagje ik was zoiezo van plan om de temp/lv meter te halen, en de ph meter maar nu is de ec meter best wel prijzig en waar heb je dat voor nodig ? En bij de 400w lampen heb je 1 met een blauwe box, voor een stuk duurder en 1 zonder.
      Maar alletwee zijn ze een set, wat is dat blauwe ding en heb ik dat nodig?

Comment

400 watt heeft een oppervlak van 100 cm bij 70 cm nodig om rendabel te zijn.is je kast dus kleiner dan kan je beter 250 watt pakken.tip alle tentjes die tekoop zijn zijn 2 meeter hoog zal wel niet voor niks zijn.

Comment

ik heb een tent van 80 op 80enik gebruik 250 w, ga mss wel verwisselen naar400 met tijd.
          maar nu lukt het perfect. 400 is teveel voor je kas

Comment

oke oke dus ik hoef maar een 250 wat lamp zeggen jullie maar hoeveel plantjes kunnen daar onder dan?
            Want hier zie ik 400W – 0.7m2 kweekoppervlakte – 40cm lamphoogte – ~75e
            en dat is mijn ruimte toch?
            Last edited by mrtubsie; 3 October 2010, 13:51.

Comment

nog even een update de ventilator net in de kast gebouwt en meteen gekitt draait lekker en komt koele lucht binnen!
              Kunnen jullie mij vertellen of ik dit op de goede plek heb gedaan? en of hij nog meer ventilatie nodig heeft?

Comment

Weer een update QnQ vertelde me dat ik beter er nog een vetilator er in kon bouwen nog vandaag gedaan en meteen gekitt
                Ook wat foto´s van gemaakt.
                Dinsdag ga ik de lamp bestellen, dan nog een afzuigertje heb ik gevonden voor 20 euro.
                Dan zaadjes zijn geworden Barneys seeds: Pinnapple chunk en dan nog voeding en de metertjes.

Kan iemand me trouwens wat adviesen geven over de voeding? thnx

hier de foto´s:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mrtubsie View Post
                  nog even een update de ventilator net in de kast gebouwt en meteen gekitt draait lekker en komt koele lucht binnen!
                  Kunnen jullie mij vertellen of ik dit op de goede plek heb gedaan? en of hij nog meer ventilatie nodig heeft?

haha lig hier aardig dubbel, eerst boren en monteren en dan vragen waar die moet (zo ben ik zelf ook hoor )

Zou je luchtaanvoer onder doen en je uitvoer boven, dit omdat warme lucht omhoog gaat en daar dus uitgeblazen kan worden. Ook heb je dan goede circulatie.

Comment

haaha ja ik wil het altijd meteen doen Maar daar was ik idd al achtergekomen heb de 2 inlaatjes onderaan geplaatst en de afzuiging komt bovenin de kast

Comment

Nou man ook bezeten door het kweekvirus volgends mij!!
                      Beter dat je je spulletjes nu heb kan jij wer lkkr aan de knutsel!!

Maare wat heb je precies gehaald hoeveel M3 filter? wat voor lamp? etc..

Greetz en ga zo door!
                      Last edited by Newbienob; 14 October 2010, 19:32.
                      Peel me i'm fat free!

Comment

Bezig...
                      X