Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hok op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hok op zolder

    Korting op 420shop
    ik ben van plan een hok te bouwen op zolder, de afmetingen zijn: 1m op 1.25m en 1.50m hoog. Hier een schets van het hok, de afmetingen kloppen nog niet helemaal maar het zal zoiets zijn
    plannen hok.jpg
    Last edited by RuB; 4 October 2010, 23:20.

    #2
    Re: hok op zolder

    Ik zou voor een kleinere lamp gaan, zeker op zo'n kleine ruimte wat hoogte betreft. Reken dat je toch minstens 50cm tot zelfs 60cm tussen je lamp en je planten wil (daarbij nog eens genomen dat je lamp niet mooi in het midden kan hangen aangezien je dak wat schuin is dus aan de rechterkant (achterkant als ik het goed heb) verlies je veel van je hoogte. Daarnaast is je afzuiging wel genoeg ja. Wat ook beter is (blijkt uit een discussie overlaatst) is je koolstoffilter wat groter te nemen dan je afzuig zelf. Voor een 400w heb je maar 30-40cm nodig tussen lamp en plant, lijkt me beter voor jou ruimte.

    OFWEL -als je wel wil doorgaan met je 600w plan- moet je gewoon een korte groeiperiode geven en geen Sativa's nemen want die gaan graag de hoogte in. Een 600w is ideaal om sterke indicatjes van licht te voorzien (zonder lange groeiperiode). Goede afzuiging zoals je daar voorstelt lijkt me prima. Fancontroller + thermostaat vind ik persoonlijk een must dus ik kan het je zeker aanraden, het zorgt voor veel meer constante temperaturen.

    Reken ook dat als je gaat isoleren (wat best wel een goed idee is) je nogmaals wat ruimte verliest (vooral hoogte dan weer). + Je kijkt het best voor een folie die het licht weerkaatst zodat je het licht goed benut dat je lamp uitstraalt .

    Brandveiligheid is heel belangrijk, goed dat je dat vernoemt, maar veel hangt van je elektriciteitsverbindingen af. Maak ook dat je een veiligheid hebt onder de vorm van een relais die uitgaat bij kortsluiting ofzo, bijna altijd veilig. Gewoon maken dat water niet dicht bij je elektriciteit komt en dat alles mooi keurig aangesloten zit, dan komt dat zeker goed!!!

    Veel succes!!

    Greetzzz

    Jona

    Comment


      #3
      Re: hok op zolder

      Wel ik had daar al aan zitten denken om ze een korte groeiperiode te geven en planten gebruiken die niet hoog worden. Morgen zal ik alles eens goed opmeten en dan kijken hoeveel ruimte er is. Een 600 W is natuurlijk een hogere opbrengst.

      Comment


        #4
        Re: hok op zolder

        Klopt, ben zelf grote fan van 600watters, vind ze namelijk heel effectief (zowel qua hoogte, opbrengst per watt, lumen per watt etc...). Ik raad je aan om te kijken naar sterke INDICA soorten (White Widow of K.O. KUSH bijvoorbeeld, ook andere KUSH soorten zijn meestal zware INDICA's. TOP44 is ook een mogelijkheid, zou ik zelf wel eens proberen maar nog niet toe gekomen. Indica zorgt voor een stoned wietje trouwens).

        Greetzzz

        Jona

        Comment


          #5
          Re: hok op zolder

          En een cooltube zou dit niet beter zijn, of heeft dat ook zijn neveneffecten?

          bedankt voor de reactie

          Comment


            #6
            Re: hok op zolder

            Neveneffecten van een cooltube = Je kan je lamp dichter op je planten hangen maar dit wil niet zeggen dat je meer lumen op je planten zal hebben want deze tube (althans de materie waaruit hij gemaakt is) zorgt dat er licht 'verdwijnt'. Dus je verliest dan weer wat. Het komt dus op hetzelfde neer maar je wint wel wat aan hoogte. In jou geval zie ik dan weer dat de grootte van die tube dan ook weer wat ruimte wegneemt dus ik zou me er niet kunnen over uitspreken + het kost weer wat extra's + je hebt weer wat extra afzuigmateriaal nodig dat in je hok moet...

            Beetje wikken en wegen zal je moeten doen denk ik

            Comment


              #7
              Re: hok op zolder

              ja zoiets had ik al gedacht van verlies ofzo, mss als ik de planten op een hoogte van 70-80 cm kan houden is het te doen, zou er een stuk of 7, 8, 9, plaatsen, naargelang er plaats voor is.

              Comment


                #8
                Re: hok op zolder

                Ja, werk in een vierkant en maak dat je een fannetje op je planten richt (gebruik daarvoor de ruimte die je over hebt aangezien je vloer een rechthoek is). Zo kan je lamp eventueel wat dichter op je planten als het een oscillerende fan is (eentje die beweegt van links naar rechts dus ).

                Weet wel dat hoe meer planten je neemt hoe meer risico het ook is als je betrapt wordt, ik zeg het er even bij kwestie dat je altijd moet beseffen waaraan je begint. Niet dat ik je schrik wil aanjagen maar een gewaarschuwd man is een Jona waard!

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #9
                  Re: hok op zolder

                  Dat lijkt mij een goed idee om op de plaats waar de schuine muur is, op de grond dus een zwenkventilator te zetten. Dus hierdoor kan de lamp nog wat dichter dan?
                  Ach ja ik heb daar niet echt schrik voor, hier wordt zowiezo al veel elektriciteit verbruikt dus tzal wel niet opvallen, tenzij ik zelf mijn mond voorbijpraat.
                  Ik zal ook nog eens moeten kijken voor aarde, potten, voeding. Zijn 11l potten ruim genoeg of toch voor 16l gaan? Ik zie dat er veel keus is van merken maar uiteindelijk is het meestal hetzelfde, wat is een aan te raden voeding? bedankt

                  Comment


                    #10
                    Re: hok op zolder

                    Je gaat ze niet hoog laten komen dus 11L vind ik echt volstaan. 3weken groei (of 4 weken als ik me niet vergis) zorgen dat mijn 16L potten niet eens volgeworteld waren dus 11L moet het echt wel doen. Wat merken betreft kan je geen verkeerde keuze maken, maakt dus echt niets uit. Je lamp zou ik mee gaan experimenteren wat de hoogte betreft. Ik kan er moeilijk zomaar een afstand opplakken want veel hangt af van de temperatuur van lucht dat je inzuigt ook, vergeet dat niet. Ik raad je aan om 's nachts je dagritme te draaien zodat het frisse lucht is die ingezogen wordt. Die fan zet je waar je wil maar het beste is zoals jij het zegt. Je kan zo wel nog 10cm of wat meer winnen wat afstand lamp-plant betreft

                    Je opteert trouwens ook het beste voor vierkante potten, zo heb je een mooi vierkant en verlies je geen ruimte aan lucht tussen je potten

                    Voeding een uitgebreide keuze ja. Plagron is een goede keuze maar er zijn nog anderen die evengoed zijn. Elke kweker heeft z'n voorkeuren. Ik gebruikt op Coco's (een ander soort medium dan aarde) de Canna voedingslijn (voor coco's dan), jij zou die op aarde kunnen gebruiken. Het zijn beide kwaliteitsmerken en redelijk goed uitgebalanceerd

                    Greetzzz

                    Comment


                      #11
                      Re: hok op zolder

                      ja zo is de rekening ook wat goedkoper als ik snachts draai , ok bedankt voor de informatie ik zal dat eens bekijken voor de voeding en grond dan. Ik had gedacht om ook met een dubbele bodem te werken voor de inlaat, dat neemt ook weer plaats in ntrlijk. Of langs de 2 zijkanten een invoer maken.

                      Comment


                        #12
                        Re: hok op zolder

                        gewoon passieve luchtinlaat die moet 2 keer zo groot zij als je lucht uitlaat .neem een 500 cub softbox met fan controller.en een iets grooter filter can 700 cub bv.schakelkast met kachelcontact en gaanmaak een geisoleerde aardebak van 25 cm hoog en je kan makkelijk 3 kweken zonder probleem draaien als je lichtmix en biobloei en groei gebruikt

                        Comment


                          #13
                          Re: hok op zolder

                          hallo ik heb een beetje mijn plan gewijzigd, het komt op een andere plaats op zolder, geen schuine muur. Hier een foto:
                          IMG_0888.jpg
                          Zo is er toch wat meer ruimte voor de lamp en dergelijke, de afmetingen zullen ongeveer hetzelfde blijven die zijn 1m, 1.25m( of wat langer nog) en 155 cm hoog.

                          Comment


                            #14
                            Re: hok op zolder

                            Heb je in het midden niet de meeste hoogte? Het blijft krap 155 cm voor 600W. Je kunt lagere bredere potten gebruiken (of 1 grote 25 cm bak inderdaad). Je kunt veel meer kleinere planten zetten, worden ze ook minder groot dan een paar in grote potten. Je kunt scroggen (takken naar de breedte verplaatsen), toppen/fimmen, buigen knakken.
                            Niet elke indica soort is trouwens een korte soort, groot voordeel van de meeste ook lange indica's ten opzichte van sativa's, dat ze ook binnen 6-8 weken klaar zijn. Dus minder stress voor je om de plant niet te latern verbranden. Bij verbranding trouwens, alles wat verbrand is, weghalen/knippen/schrapen.

                            Je zou ook 2 lampen kunnen overwegen, weer wel meer werk, en gedoe natuurlijk. Lamp koelen met fan werkt ook goed, maar verlies je ook iets aan lumen, niet zoveel als kooltube, en toch kun je weer 5-10cm dichterbij. Je kunt mss later voor nog 400W vsa + lamp gaan, wil je een langere soort kweken.
                            Er zijn ook lekkere indica/sativa hybrides, zoals Ak47, blueberry die best kort blijven en lekkere of spacy sativa high hebben.
                            Probeer zoveel mogelijk hoogte eruit te halen in ieder geval, is mijn tip. 155cm is te doen, zeker, iets meer is relaxter.

                            Comment


                              #15
                              Re: hok op zolder

                              Heaven, 'hogere' Indica's zijn hybrides waar de lengte door de sativa-genen bepaald worden. Echte (100%) indica's (of daar toch zo dicht mogelijk bij in de buurt) zijn klein en heel bossig dus in dit geval ideaal denk ik. Ik denk ook dat het best is hier een 400w te nemen maar ik denk dat hij echt een 600w wil .

                              Hou ons zeker op de hoogte wat je soortkeuze betreft want dat is toch heel belangrijk met je beperkte hoogte

                              Comment

                              Bezig...
                              X