Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sonoff smart switch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sonoff smart switch

    Korting op 420shop
    Beste forum leden,

    Graag had ik geweten als iemand al eens een sonoff basic heeft gebruikt als tijdschakelaar?

    groetjes

    #2
    Dat werkt op 433 mHz ?
    Daar zit wel erg veel rommel, dus er is gerede kans op storing, interferentie, bereik.
    Een Chinees ledlampje van 100W kan je er wel mee schakelen, maar HPS zeker niet.

    Ik lees dat je je moet registreren met tel.nr en email op een Chinese server ?
    Hmm...je kunt er wel eigen firmware op zetten lees ik, dan is dat niet nodig.
    Moet je wel een eigen server draaien, anders gaat alles wat je doet via China. (zolang ze die in de lucht houden)

    Op tweakers staat een 91 pagina's tellend topic: Sonoff (ESP8266) wifi schakelaar
    Als je daar eens voor gaat zitten en helemaal doorleest weet je vast al een heel stuk meer.

    Leuke dingen om mee te spelen, maar je lampen hoeven eigenlijk alleen maar elke dag op hetzelfde moment aan/uit te gaan, meer niet.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ik heb veel van deze smart tijdschakelaars gebruikt voor verschillende doeleinden en je kunt er veel custom dingen mee doen zoals je eigen firmware hier op zetten.

      je eigen server draaien stelt niet zoveel voor. Eenmaal geflashed gebruik je eigen lokaal netwerk om niet afhankelijk te zijn van de "brol china crap".

      Als je met 433mHz radio frequentie bedoelt hebben ze ook moddelen die je radiografish kunt aansturen. Maar smart control gaat verder dan dit niet?

      je hebt ook modellen die luchtvochtigheid en temperatuur kunnen meten. Hiervan wou ik een DIY climate control bouwen. Waarmee ik mijn hobby op afstand ook in oog kan houden.

      Comment

      Bezig...
      X