Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Quantum Board info

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Quantum Board info

    Korting op 420shop
    https://www.greensell.nl/a-54619510/...m/#description

    https://www.greensell.nl/a-56102926/...40-watt-3000k/

    https://www.greensell.nl/a-54619661/...t/#description

    Van wat ik gelezen heb is de 301b het nieuwere model en zelfde prijs als het Lm561c model, is de keuze zo simpel?
    en dan incl de extra 660nm leds voor 41 euro extra of de meerprijs niet waard?

    Hopelijk hier iemand die er wat meer van afweet want Google stelt mij teleur, al komt dit waarschijnlijk door mijn gebrek aan kennis.

    Greetings,
    PGBud.

    #2
    Hi


    Hoe groot hok heb je en wat wil je bereiken (opbrengst)

    lamp geen idee kan je niet helpen...

    ik zou zeggen koop ze allemaal en vergelijk

    gz Ricky

    Comment


      #3
      Geen hok en nog niets gepland.
      Ben alles is aan het bekijken van led verlichting zoals Cobs en Quantum Boards.
      Leddstrips laat ik nog maar even zo aangezien het al ingewikkeld genoeg is.

      Comment


        #4
        Weet niet welke je pakt maar op alibaba heb ik dezelfde quantum board gezien voor minder als de helft van de prijs
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #5
          Screenshot_20190821-204952_Alibabacom.jpg
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


          • PrettyGreenBud
            PrettyGreenBud commented
            Editing a comment

          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Als je even overlegd met hun maken ze een bon van nog geen €60
            Scheelt natuurlijk als nog een hoop.
            Ook willen ze stickers plakken met sample

            Miss dat je via ali express ook deze quantum boards kan vinden hun hebben ook vaak leveranciers in duitsland enzo

          • PrettyGreenBud
            PrettyGreenBud commented
            Editing a comment
            Dan toch is voor kijken als ik er zou bestellen, bedankt!

          #6
          Zie dat dezelfde Quantum Boards gebruikt worden op de HLG 550 V2, kan ik dan dezelfde resultaten als dat model verwachten?
          Begrijp er weinig van door de gigantische prijsverschillen die ik ondertussen tegen gekomen ben.

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Ligt aan het wattage wat de driver geeft deze driver geven 240watt werkelijke stroom

          #7
          Die van de HLG 2x 275w dus zou ik de opbrengst van de HLG delen door 2 en -15% kunnen doen dan voor een realistisch resultaat of ben ik zo verkeerd?

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Ja zoiets wel denk ik.....

            MAAR dan komen we op het volgende de 550 is groter dus heeft meer spreiding.

            Ik weet niet hoe groot de quantum board is maar als die maar de halve tent vult heb je in de hoeken minder opbrengst terwijl je met de 550 miss wat meer lichtsterkte in de hoeken hebt.
            Ik hoop je snapt wat ik bedoel

          #8
          Huh? 1watt per gram moet wel gaan hoor? Dus 2x275=550 dus 550 gram (moet je wel je best doen).

          gz Ricky

          Comment


          • PrettyGreenBud
            PrettyGreenBud commented
            Editing a comment
            QnQ kan jij me dan wat meer info geven?
            Zoals ik zei, waarschijnlijk door mijn gebrek aan kennis vind ik niet echt duidelijke info.
            Ben ik correct dat de HLG 550 V2 hetzelfde is als de plug en play setjes van greensell maar 2 keer zo groot met iets zwaardere driver?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            De HLG 550.V2 bestaat uit vier QB 288.V2 boards.
            Een QB288 board bestaat uit 288pcs Samsung 301B Bin Diodes.
            Die 550 heb je een kweekruimte van 150x150 voor nodig.
            Daarmee komen we bij de ruimte.
            Je kiest de lamp die bij het kweekoppervlak hoort, dus je moet eerst weten hoe groot die is.
            Dan kies je de lamp die daarbij hoort. Daarna kies je de afzuiger die daarbij nodig is, en kies je de filter die bij die afzuiger past.

            Mijn advies: zorg eerst voor een kweekruimte.

          • Hobbyenmedical
            Hobbyenmedical commented
            Editing a comment
            QnQ voor die 550 v2 (480w actual power draw) kun je ook een kleinere tent gebruiken, mijn lampen hebben precies dezelfde specs als een HLG 550v2 en gebruik deze in een 100x100 tent.
            Prima te doen, temp blijft netjes en lichtsspreiding is fenomenaal.

          #9
          QnQ

          Dus als hetzelfde Board er inzit met dezelfde diodes kan je gelijkaardige prestaties verwachten als het wattage verbruikt hetzelfde is, ongeacht het prijsverschil dan Heb in elk geval al iets bijgeleerd.

          ​​​​​Begrijp uw redenering en zou ook altijd zo tewerk gaan maar de ruimte maakt niet zoveel uit aangezien ik enkel een lichttechiek probeer te begrijpen en vinden wat er mogelijk mee is.
          Ben niet onmiddellijk van plan voor iets te starten maar wil eerder beetje op de hoogte blijven van nieuwe technologie en de kostprijs ervan.
          Vind hier zeer weinig info over op het forum dus zullen andere leden hier ook iets mee zijn.
          Prijs per watt lijken ze momenteel wel heel scherp, ondanks ze al gemonteerd zijn.
          ​​​​​
          De set Samsung Quantum Board 301b 240W 3000K van greensell zouden volgens hun vergelijkbaar zijn met 500W hps.
          500w Hps op 1 vierkante meter wordt warm maar met de juiste temperaturen ga je toch gemiddelde goeie kweek 400-430gr halen en uitzonderlijke gevallen boven de 450gr.
          Kan mij mogelijk een groei zoals 500w hps voorstellen maar bloei?
          Wat denk jij dan wat een Samsung Quantum Board set van 240w ongeveer gemiddeld opleverd in 1 vierkante meter? Of een ander formaat ruimte die beter bij de lamp past.

          grtz
          PGBud

          Comment


            #10
            300gr met een 240w board kan wel lukken, als je alles goed voor elkaar hebt.

            Ik las dat die QB mogelijk wel extra koeling nodig hebben als je ze op meer dan 75W draait.

            Ze zijn zeker interessant om onder te kweken vanwege de spreiding van het licht.
            Een groot licht-oppervlak is altijd beter dan 1 lichtpunt in het middag van de ruimte.

            Warmte is niet altijd slecht.
            Check alle led kweekverslagen eens, de meesten zijn swinters aan het bijverwarmen met kachels.
            Die trekken ook 1000-2000 W dus dan is het opeens niet meer zo goedkoop kweken.
            Ik kweek in mn kelder swinters onder 2x 250W hps met alleen 60W vloerverwarming en heb een constante temperatuur van 20-25 graden.
            Nahja of het moet 20 graden gaan vriezen dan hebben ze het gewoon even koud
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • PrettyGreenBud
              PrettyGreenBud commented
              Editing a comment
              Hiermee ben ik heel erg veel! Bedankt voor de tijd hiervoor te nemen QnQ !

              Het zijn plug en play setjes dus veronderstel ik dat de koeling wel genoeg zal zijn.
              Veel gemakkelijker voor iemand als mij

              Zeer goed punt, in de winter beginnen bijstoken lijkt mij een verlies van stroom die de kosten snel verhogen...
              Lijkt mij dan ergens beter van wat extra licht te voorzien en de warmte ontwikkeling daar van gebruiken door dan op 1 vierkante meter bv.
              2 Quantum Board setjes van 240w en dimmen tot 350 watt of gewenste temperatuur.
              Of 1 Quantum Board van 240w met 4 Cobs van 200w die wat gedimd staan.

              Of ben ik hierin verkeerd aangezien dit een serieuze hoeveelheid licht is die mogelijk al teveel voor goed is?

              Een enkel setje van 240W op 1 vierkante meter heeft wel een mooie mogelijke opbrengst maar lijkt mij ook niet optimaal de ruimte te benutten?
              Denk dan eerder voor 80 op 80cm?

              Weet in elk geval ondertussen al een stuk meer Nogmaals bedankt!

              Grtz
              PGBud

            #11
            Een persoon op dit forul was aan het kijken naar dezelfde Quantum Boards van greensell maar zegt:
            ''Maar dan nu, de cijfers die greensell geeft vond ik nergens terug op de site van hlg en met goede reden... het zijn geen echte quantum boards maar chinese namaak van een alibaba winkel.
            Dan toch maar een gewone kit kopen van een erkend verkoper uit Spanje..''

            Begrijp niet goed wat hij bedoeld?
            Zijn deze dan namaak en dan ook minder van kwaliteit?
            Dacht net dat deze dezelfde Boards waren die HLG gebruikt aangevuld met mogelijk iets andere rode leds

            de spec's van HLG 550 V2 RSPEC
            LED's: 1088 Highest Bin Samsung LM301b Diodes + 64 Osram Deep Red Diodes (Rspec)

            De specs van de Greensell set (zijn 2 ipv 4 Boards dus 2x = 1088x sams... En 64x 660nm
            2x QB 272x SAMSUNG LM301B + 32x 660nm (608)
            Deze zijn identiek aan elkaar toch met mogelijk klein verschil tussen de 64 rode leds?
            Maakt het allemaal extra verwarrend.

            Laatste post in de link:
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-quantum-board

            Grtz PGBud

            Comment


              #12
              Koop ze idd op aliexpress of alibaba.
              ik ga deze week ook 4 quantum boards van 120 watt per stuk in me tent van 1x1 hangen.
              dat word dus dalijk 480 watt aan quantum board op 1m2.
              nu doenik het met 400 watt hps dan zullen de boards toch wel wat minder warmte opleveren.
              qua opbremgst maakt het niet uit welke je pakt. Zolang je maar het wattage pakt wat geschikt is voor jou tent en het echte samsung lm301 chips zijn.
              als je echt je best doet is met quantum boards zelfs een opbrengst van 1.8 tot 2.0 gram de watt.
              dat komt omdat deze lampen nog efficienter draaien als cree cobs cbx3950.
              tevens geven ze een beter lichtsprijding.
              ik zal dalijk met 4 lampen in 1x1 super goede lichtspreiding hebben in vergelijking met 1 hps 400 watt.

              Comment

              Bezig...
              X