Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke lamp(en) en tent formaat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke lamp(en) en tent formaat?

    Korting op 420shop
    Yess het is eindelijk zo ver. Mijn vriendin is om en hebben samen besloten dat ik 5 planten mag gaan kweken binnen! Ik ben helemaal happy. Ik heb vroeger vaak in de tuin gekweekt en vond dit altijd fantastisch om te doen. Binnen kweken is natuurlijk wel andere koek en blijf toch tegen een aantal vragen aanlopen waar ik op forums nog geen duidelijke antwoorden op kan vinden. Ik hoop dat jullie mij willen helpen.

    Mijn plan is om met stekken (haze) in 30 liter potten te gaan kweken. Op internet lees ik dat met een pot van 30 liter de plant ongeveer 1.2 meter hoog gaat worden. De voorgroei periode en soort plant zijn hier uiteraard ook enkele factoren in die meespelen. Om even tot mijn vragen te komen

    welke afmeting tent is gunstig bij het kweken van 5 planten in 30 liter potten? Een grote tent word geadviseerd maar kan helaas geen info vinden welke hier goed op aan sluit. (Ruimte speelt hierin geen rol die heb ik). Wel word geadviseerd om per 30 liter pot 1 m2 ruimte te geven. 5m2 totaal dus. Toch blijft mijn vraag dan hangen welke afmeting tent ik nodig heb.

    Daarnaast vraag ik mij af welke hps lamp of lampen er bij het beste aansluiten bij het juiste formaat tent. Als ik er over na denk heb je al snel twee lampen nodig volgens mij voor een goede licht verdeling in een grotere tent. Is twee keer 600 dan een optie in een tent van 120x240? 150x150 zijn twee lampen al snel een overkill als ik zo rond lees en is de ruimte te klein om grote dames te kweken. Ben benieuwd wat jullie meningen hier over zijn!

    Tot slot heb ik nog vraagtekens bij het voorgroeien van de stekken. Hoe lang gunstig is om te eindigen in de 30 liter potten.


    Ik hoor graag van jullie.

    PS: bij het aanschaffen van een set up zullen uiteraard een aantal foto's volgen en hopelijk vele kweekverslagen om van deze topic een succes te maken

    Laurens







    ​​​​​​

    #2
    120x120 met een 600W hps en een schakelkast met relais is voldoende.
    Of natuurlijk een COB of Quantumboard of Samsung Strips, als je bereid bent om meer geld uit te geven.

    Ik wil je wel adviseren om zaden te overwegen.
    Met stekken ga je absoluut beestjes krijgen, meest waarschijnlijk spint.
    En als je eenmaal spint in je tent hebt gehad,kom er dan ng maar eens vanaf.

    Ik heb je topic verplaatst naar het kweekruimte-forum, omdat, euh, nouja........kweekruimte.....duh....?
    Hier staan nog heel veel meer van dit soort topics dus waarschijnlijk ga je daar al veel meer info vinden.

    Mogelijk al te laat, maar ga er niemand uit je omgeving over vertellen!
    Eigenlijk zou je vriendin het niet eens moeten weten, mgoed...

    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Hi en welkom op JD

      Wat is je doel op 1m2 kun je ong 600gram oogsten met de juiste lamp en verzorging...

      120x240 is bijna professioneel....

      dan rook je 1200x3 of 4x per jaar (lijkt me erg veel eh....

      voor 150gram per oogst is 60x60 of 80x80 wel mooi...

      ik zou voor led techniek gaan is wat duur maar wel goed en gaat vrij lang mee...

      je haalt met deze licht soort meestal de beste oogsten.

      ook produceerd led wat minder hitte, dus minder afzuiging is stiller.

      phie veel succes en laat kaar horen eh....


      gz Ricky

      Comment


      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Vul mezelf even aan...


        Hoe groot heb ik nodig nou.....
        Je 5 potten moeten erin passen top!

      #4
      Koop een tent van 150 bij 150 dan kan je er ook goed in zitten tijdens het knippen,want dan komt de meeste geur vrij.mooie 600 watt hps erin en 500 cub softbox en 700 cub filter en gaan 5 haze plantjes per m2 dan zou ik ze 3 weken op 18 uur laten groeien en 3 a 4 keer toppen .meer dan een 600 watter heb je eigenlijk niet nodig voor eigen gebruik
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #5
        Hoi Laurens5000 Welkom op JD en leuk dat je toestemming hebt, alvast heel veel succes gewenst. Ga je een kweekverslag bijhouden als je zover bent? Dat is wel het leukst en daarbij krijg je sneller antwoord op vragen die je hebt.

        Als je het niet erg vind, dan zou ik graag jouw topic willen (mis)bruiken met een vraag van mijzelf. Ik kweek zelf altijd op balkon en weet niet veel van binnenkweek, dus veel antwoorden heb ik niet voor je. Ik zou wel het advies van QnQ aannemen (dat is meestal het verstandigste ) en met zaad gaan werken en niet stekken vanwege ongedierte.

        Mijn vraag interesseert jouw wellicht ook, vandaar dat ik hem hier stel. (ik heb gezocht op het forum, maar met mijn neus natuurlijk)
        Wat kost een complete kweektent ongeveer als je met niets begint? Dus inclusief alle toebehoren.
        Ik snap dat het aan de soort lampen ligt en het formaat, maar laten we even uitgaan van wat in dit topic door Laurens5000 en andere wordt voorgesteld qua formaat en dan het verschil in prijs tussen hps en cob? (of een ander type lamp als dat interessant is)







        Comment


        • Rickysticky
          Rickysticky commented
          Editing a comment
          500euro kom je heel ver mee.

          Kan ook zeker goedkoper hoor maar zials je aangeeft wat hang je erin....

        • Slome Joop
          Slome Joop commented
          Editing a comment
          Heb je het dan over hps of led? Ik denk als ik het zou doen dat ik toch liever voor led kies, lijkt mij dat je het terug verdient en die warmte van hps is niet fijn.

        • MrVooDoo
          MrVooDoo commented
          Editing a comment
          ik begin simpel 1 zaadje 1 lampje , zelf tentje maken. Zorg dat je electra goed afgezekerd is zodat er niks fout kan gaan. goed geaard met extra zekering. Veel nalezen go with the flow. Ik ga kijken wat ik eruit haal en wat ik moet aanpassen evt. ik laat je wat weten als ik meer weet.

        #6
        Misschien toch voor led gaan. Het kan hier in Nederland over 12 weken toch al een soort van winter zijn hahah. Led geeft niet veel warmte af. En is ook nog een stuk zuiniger.

        Comment


          #7
          Bedankt voor jullie snelle reacties jongens en het verplaatsen van mijn topic. Ik ga zeker jullie advies opvolgen. Het gaan zaadjes worden. Is het aan te raden om hier een kleine grow box voor aan te schaffen? Als ik eenmaal 5 planten in de tent heb staan wil ik ondertussen alvast kunnen voorgroeien met een nieuwe ronde om tijd te kunnen besparen.

          Om even terug te komen op de tent. 150 x 150 lijkt mij idd een fijne afmeting op nog wat werk ruimte in de tent te kunnen overhouden. Is 1 x een 600 watt hps hier wel het beste geschikt voor? Lees veel dat 600 watt 1.2 m2 ideaal verlicht. Wat zijn jullie meningen over een 750 watter dan? Sluit dit beter aan bij dit formaat?


          Mijn doel is stiekem wel om zo veel mogelijk grammetjes van die 5 dames af te halen natuurlijk war mogelijk is in een tent van 2 meter hoog

          Ps: mijn vriendin en ik zijn de enige die het weten en dit zal zeker ook zo blijven.


          Laurens


          Comment


            #8
            Heb zelf een hokje van gipsplaat en hout gehad was 130 diep e n 180 breed paste 5 kuipen van 65 liter in en soms deed ik er 6 kuipen in.4 weken voorgroeien met haze en 5 of 6 met indica soorten.kweekte met stekken en gaf de eerste week groei 600 watt op hun bolletjes en na 7 dagen ging de andere 600 watter ook aan.makkelijker kweken kan haast niet als je maar goede growshop grond gebruikt
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #9
              Hoe hoog was je hok dan jormen? Gaan ze met 65 liter niet door het plafond van je hokkie?

              Laurens

              Comment


              • Rickysticky
                Rickysticky commented
                Editing a comment
                Daar top top en bind je tegen je houd ze daarmee laag...

              #10
              Bedoel je met bijvoorbeeld een gaas er overheen ricky?

              Laurens

              Comment


              #11
              Dat is de SOG methode als ik het goed begrijp toch? Uit lees informatie haal ik dat dit vaak word toegepast met tiental of . Is meer planten. is dit aan te raden met 5 x 30 liter? Of wel meer als ik jou advies op volg haha. Op welke week met bloeien raad je het aan om te beginnen met toepassen van deze methode? Heb jezelf hier zelf soort gelijke kweekverslagen van? Ik ben benieuwd wat dit voor je gedaan heeft man!

              Laurens

              Comment


                #12
                Is super crob niet veel gunstiger met 5 grote dames bedenk ik me? Iemand ervaring mee?

                Laurens

                Comment


                  #13
                  Lees scrog sog lst etc...

                  gz Ricky

                  Comment


                  • Laurens5000
                    Laurens5000 commented
                    Editing a comment
                    Bedankt voor je al jea dvies. Heb mij er even in verdiept. Ga deze methode ook toepassen. Hier komt zeker een kweek verslag van! Nogmaals bedankt iedereen voor al jullie tips en advies!

                    Laurens
                Bezig...
                X