Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aanschaf kweektent

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Laurens5000; 26 August 2019, 00:37.

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bedankt voor je hulp QnQ. Wat vind je van deze afzuiger? Helaas heb ik maar 1 raampje op zolder. Is denk ik geen doen voor de afzuiger met een 10 meter lange afzuigslang er aan of niet? Moet dan naar de 1ste verdieping toe.

      Groeten.
      Attached Files

      Comment


      • Madam Jeannetnie
        Madam Jeannetnie commented
        Editing a comment
        Ik weet het niet zeker,maar zolang die warmte en vocht niet in dezelfde ruimte uitkomt is het toch goed?
        Mijn afzuiging komt ook uit een verdieping hoger. Scheelt aanzienlijk in temp. op de kamer waar de kast staat.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Slang is goed, die afzuiger is echt serieus eh...als je die in de huiskamer aan zet blaas je de margrieten uit de vensterbank.
        1200-1500 kuub afzuiger en filter zijn meestal wel voldoende voor 2x600

        (met die afzuiger zou je wel voldoende power hebben om door 10 meter slang te blazen )

        Nouja, ik heb het in ieder geval gezegd.
        De lucht uit de kweektent is erg vochtig.
        Heb je witte muren is dat niet zo'n probleem, omdat het van binnen komt.
        Met een keertje chloor nevelen ben je dat weer kwijt, maar dan weet je in ieder geval dat je de ruimte niet genoeg geventileerd hebt.

        Yeahyeah, ik heb het ook gedaan, aldoende leert men he..

      #4
      De margrieten uit de vensterbank whahahahaha ben inderdaad niet opzoek naar een straaljager. Op basis van jullie advies heb ik de volgende set up samen gesteld. Ik ga denk ik eerst met 1 x 600 w boven 5 grote potten kweken en wie weet later met 2. Alles bij elkaar toch een goede 1200 euro. Ik hoop dat ik hiermee een mooie set up bij elkaar heb gevonden. Die stil afzuigt. Wat vinden jullie? Is er ruimte voor verbetering?

      PS: kweektent is 2.40cm in hoogte. Wil graag stevige dames kweken

      Laurens
      ​​
      Attached Files

      Comment


        #5
        Schakel kast?:o
        sigpic

        Comment


        • Laurens5000
          Laurens5000 commented
          Editing a comment
          Ik ben echt nog een beginner heb geen idee welke verdere electrische onderdelen ik nodig heb. Een voorschakelapparaat zit die niet al bij de lamp in die set? Ik lees dat het een ballast is die je zou kunnen dimmen. Dat is die lamp toch al? Sorry beetje de weg kwijt haha

          Laurens

        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Zorg je wel voor veilige bedrading en omgeving?
          Beetje 3,5mm dik draad met silicone cover (kan je bij de gamma kopen, is zwarte kabel)
          En niet vergeten auto brandblussers + evt rook/hitte melder.

        #6
        Hulp foto die ik gebruik
        Attached Files

        Comment


          #7
          Ik denk dat je zoiets bedoeld of niet sweetmango?

          Attached Files

          Comment


          • SweetMango
            SweetMango commented
            Editing a comment
            Yes idd. Deze bedoel ik.

          #8
          Ja, die moet je er zeker bij kopen. Een gewoon schakelklokje, ook al kan die 16 Ampere aan, is niet opgewassen tegen de stroompieken die een magnetisch (VSA) of een elektronisch voorschakelapparaat (EVSA) kortdurig doet ontstaan. Dat blauw/paarsige Lumatek apparaat op je lijstje is trouwens je voorschakelapparaat. Succes met je setup



          Comment


            #9
            Bedankt voor je reactie. ik las inderdaad al dat die vast kunnen lopen en voor brandgevaar kunnen zorgen. Dan maar wat meer geld uitgeven. Als alles maar veilig is. vraagje nog over de ballasten. Raden jullie deze aan om die op de lamp te monteren of om die samen met die relais en schakelaars allemaal op een bevestigingsbord te maken? Zo ja welk materiaal? Die voorschakelapparatuur kan warm worden las ik?

            om nog een compleet overzicht te geven van de set up die ik nu ga aanschaffen. Kan echt niet wachten

            Laurens
            Attached Files
            Last edited by Laurens5000; 27 August 2019, 00:05.

            Comment


            • SweetMango
              SweetMango commented
              Editing a comment
              Heb ook nog zo'n schakelkast for sale

              Als je nog 7 berichten plaats dan kan je het zien op de JD marktplaats :p

            #10
            Bedankt voor het aanbod Mango. Ik zal nog wat reacties plaatsen haha. Helaas gaat het geen kweektent worden maar een kweekkast omdat mijn vriendin een tent een beetje opvallend vind op onze open zolder. De set up blijft het zelfde. Maar ik ben van plan een losse kast te halen de GTool 600. Ik las op forums dat de apparatuur bij de kast niet goed is. Vandaar dat ik zelf deze set op er op aan wil sluiten.

            Wat vinden jullie?
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #11
              Prima idee toch! Als dat voor jouw/jullie werkt! Ik
              vond die kast net zo opvallen bij mij.!! Miss ook omdat ik weet wat het is... en mijn kast blijkbaar
              een ontwerpfout had en licht door liet leek wel alsof er een kas stond hahahah

              een kast op marktplaats proberen te scoren zou ik
              je wel aanraden ze komen daar soms langs voor een stuk betere prijzen als nieuw! Moet je hem vaak alleen niet vandaag willen hebben.

              suc6

              Comment


              • Laurens5000
                Laurens5000 commented
                Editing a comment
                Ik heb je advies opgevolgd. Einde deze maand ga ik een Gtool 1200 kast aanschaffen die ik op marktplaats heb gevonden. Ik heb voor een extra grote kast gekozen omdat ik hoop de temperatuur beter te kunnen beheersen in deze kast. Ik ga kweken met 2 x 400 watt hps lampen met een 1500m3 afzuiger. Wat jammer dat je kast niet licht dicht was. Heb je hier geen problemen mee gehad tijdens je kweek? Misschien is het een idee dat ik even een lamp aan zet binnen in de kast bij de verkoper om te kijken of hij licht dicht is. Hoe zag jouw set up eruit dan? Had je hem compleet gekocht? Ik hoor dat daar toch wel veel hitte problemen mee zijn. Ben erg benieuwd naar je antwoord!

                Laurens

              • newhobby
                newhobby commented
                Editing a comment
                Laurens5000

                Lekker man mooie kast 2x400w en 1500m3 moet goed gaan komen.

                Ik had de kleinste kast een witte deze had ik zelf ook 2de hands en ja gaf voor mij wel
                Problemen kast heeft hier dan ook niet lang gestaan...! Ook het gelul met de schuifdeurtjes in doe kleine kast werd ik gek van al stond de deur open kom nog nergens bij!
                Moet je een deur paneel eruit halen kwam
                Je er eigenlijk nog niet bij!
                En idd warmte was met de 250w hps en minimale afzuiging ook niet goed onder controle te houden.

                Was voor mij eens en nooit weer

                Met een grotere kast wat minder licht zoals je nu doet 800w totaal i.p.v. de 1200 waarvoor hij is en betere afzuiging en je hebt een mooie kast..!

                Tent heeft in mijn ogen meer voordelen maar is net wat je wilt

                Veel suc6 ermee
            Bezig...
            X