Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht via lucht-inlaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Licht via lucht-inlaat

    Korting op 420shop
    Goedemorgen Growers!

    Jammer genoeg kan ik geen bevredigend antwoordt vinden dus ik hoop dat jullie wat advies kunnen geven..
    Ik heb nu 2 x een oogst gehad met zaad en de afgelopen keer ben ik halverwege gestopt omdat het weer die kant op ging.
    Geen gekke dingen gedaan qua training en genoeg rust gegeven maar nadat ik toch alles nog een keer helemaal ging na lopen ben ik er denk ik achter wat het probleem is geweest..

    Waarschijnlijk komt er wat licht, in de donkere periode, via mijn lucht-inlaat slangen de tent in waardoor ze stress krijgen en herma's worden.
    Mijn spulletje staat op zolder (die zo goed als donker is) maar omdat het daar vaak of heel koud of heel warm is, heb ik 2 lucht-inlaat slangen (meter of 3 per stuk) in het trapgat hangen naar de verdieping beneden omdat de temp daar wel beter is en volgens mij ook meer zuurstof dan op zolder met 1 zolderraampje die ik al gebruik als afvoer.

    Mijn vraag nu, hoe kan ik voorkomen dat er licht via de slangen in m'n tent komt en toch de luchtdoorstroming ongehinderd blijft?

    Ik vind het sowieso al vreemd dat die binnenzijdes van de slangen altijd reflecterend zijn (is ook irritant als de plantjes klein zijn en er licht naar buiten straalt) maar een oplossing zoals een zwarte kous over de slangen heen ben ik geen fan van omdat de luchtstroming dan weer wordt belemmerd.

    Hoe doen jullie dit?

    Bij voorbaat dank!

    Grtz Budhead

    #2
    Met een labyrint.
    Dat is je zoekterm

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Een panty of iets heeft bijna iedereen over zijn inlaat.
      dit voor insecten etc...

      miss kun je in je tent/kast en stukje karton voor de gaten zetten?

      gaat wel goedkomen...

      gz Ricky

      Comment


        #4
        En doos met een of twee schotjes erin tegen je tent/ luchtinlaat aan zetten en je slang vanuit je doos naar je trapgat en het is opgelost

        hier nog een linkje van een ''voorbeeld'' hoe minder schotjes de minder weerstand en zorg voor genoeg ruimte ertussen

        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-lichtlabyrint

        Comment


          #5
          Haha en zo makkelijk kan het zijn! Dankjewel mannen! Ik ga ermee aan de slag

          Comment

          Bezig...
          X