Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik ga ook kweken!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ik ga ook kweken!

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal!

    Allereerst een fantastisch forum, veel info!
    Het zit zo, al een tijdje rook ik nu (lekker ). Alleen door omstandigheden heb ik een financiele dip. Dus ik denk laat ik mijn wiet zelf gaan kweken. Nu is het probleem dat ik helemaal niemand ken die dit ooit gedaan hebt, moet dus zelf alles gaan uitvinden.

    Ik wil een hokje gaan maken van 2m hoog 1,2m breed en 0,8, diep. Ik zat te denken om MDF of multiplex te gebruiken. Onderin natuurlijk een bak maken met vijverfolie tegen lekkage. Bovenin hang ik dan een 400 of 600 watt lamp, of is TL ook een optie? Led bestaat ook kwam ik achter maar schijnt niet zo goed te werken.
    Filter in het hok ophangen en een afzuiging in een mdf doos met noppen folie. Deze kan ik via het dak naar buiten doen (daar zat vroeger een uitgang van een gevelkachel). Aanzuiging onder in het hok, aanzuiging gewoon uit de ruimte, filteren met dat wol wat ook in een afzuigkap zit.

    Zit ik een beetje goed? Kan iemand hier wat feedback op geven? Dan kan ik dit gaan bouwen en dan langzaam aan verder gaan plannen qua kweek.
    Alvast dank allemaal!

    #2
    Re: ik ga ook kweken!

    filteren met wol uit een afzuigkap gaat niet werken vrees ik je zult toch echt een degelijke koolstoffilter moeten aanschaffen.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: ik ga ook kweken!

      Hey,

      Het filteren van de uitgeblazen lucht gaat zo inderdaad niet werken, daarvoor zal je zoals monty zegt een koolstoffilter moeten gebruiken. Als je hem niet wilt kopen, staan er voorbeelden genoeg online van hoe het zelf te doen Wel kan je die stof gebruiken voor je luchtinlaat om minder vuil je hok in te zuigen.
      Ik zou ivm de hoogte (en oppervlakte) van je hok voor een 400W lamp gaan. Voor zo'n afstand zijn TL's minder geschikt, eventueel kan je er wel enkele gebruiken tijdens de groeiperiode ipv de 400W.
      En als je voor MDF kiest, neem er dan van minstens 18mm dik en let op voor splinters (12mm was bij ons een verschrikking om met te werken )

      Groetjes,
      Teiwaz
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...0x45x73-64watt

      Comment


        #4
        Re: ik ga ook kweken!

        Dank voor julie reactie!
        Ik bedoelde trouwens dat wol van afzuigkap te gebruiken voor de inlaat kant van de beluchting. Uitgaande lucht wil ik echt super goed filteren want de uitlaat komt uit op straat.
        Ik was bij de bouwmarkt geweest en vond die multiplex platen eigenlijk veel steviger dan mdf. Kan ik dat ook gebruiken? Ik had ook gelezen dat je het eerst moet verven en dan beplakken met licht reflecterende folie.
        Nog even over de lamp, ik begreep dat je eh.. de opbrengst met een 600w lamp groter zou zijn of is dat eigenlijk een fabeltje? Ik kan het hok wel breder dan 120 maken en hoger dan 200 eventueel.

        Comment

        Bezig...
        X