200w spaarlamp (groei) trafo nodig?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • shagie
    Retired
    • Aug 2010
    • 2

    #1

    200w spaarlamp (groei) trafo nodig?

    Korting op 420shop
    Hey,
    Ik heb hier een 200w spaarlamp (e40 fitting) 220-240v, 6500k.Nu vraag ik mij af of ik deze meteen op het net kan aansluiten of ik een trafo er tussen nodig heb en op de verpaking staat dat ik geen electronische schakelaars mag gebruike dus moet ik een relais er tussen doen?
    Alvast bedankt
  • 123harry
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2010
    • 169

    #2
    Re: 200w spaarlamp (groei) trafo nodig?

    Er staat op de lamp een waarschuwing als er een voorschakelapparaat nodig is. ls dat niet zo is kun je 'm zo erin draaien. Deze lampen worden normaal in fabrieken en lantaarnpalen gebruikt voor normaal licht. Meestal gaat groeien prima, maar bloeien minder. Verkeerde spectrum.
    No-nonsens kweker

    Comment

    • shagie
      Retired
      • Aug 2010
      • 2

      #3
      Re: 200w spaarlamp (groei) trafo nodig?

      Bedankt voor je reactie. Hij is inderdaad niet geschikt voor bloei maar daar heb ik een andere lamp voor =) zit ik alleen nog met die timer, maar dat heeft niet zo'n haast er is altijd iemand in de buurt om de lamp uit te doen.

      Comment

      • 123harry
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Oct 2010
        • 169

        #4
        Re: 200w spaarlamp (groei) trafo nodig?

        timer kun je gewoon gebruiken. Gebruik een goede digitale, die schakeld als de fase o is ( solid-state-relais) Dat kan geen kwaad voor je lamp.
        No-nonsens kweker

        Comment

        Bezig...