Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stilste ventilator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stilste ventilator

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Ik ben mijn kotje aan 't inrichten en wil hier niemand mee lastig vallen.
    Ik ben mijn afzuiging (stap voor stap) heel aannemelijk stil aan 't krijgen, dit dankzij alle info van de ervaren kwekers hier op 't forum.
    Applausje voor jullie, dank u wel voor de toewijding en geduld.

    Ik heb een oscillerende ventilator gekocht van het merk Bestron, wandtype met afstandbediening maar vind deze nog net iets teveel db's produceren.
    Hoe doen jullie dit? Zou 't beter zijn met enkele kleintjes op meerdere plaatsen of bestaat er een heel stil type ventilator waar ik op dit moment nog niet van gehoord heb.

    Ik hoor 't graag.


    #2
    Of je gebruikt geen ventilator.

    Bij mij staat die in de kast met overbodige spullen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Euhm, hoe bedoel je, geen ventilatie dan?

      Comment


        #4
        Een ventilator laat alleen de lucht bewegen. Het doet niks verder.
        Je verspreid alle warmte of kou.

        Da's mijn mening he...
        Er zijn zat andere kwekers hier die er wel een gebruiken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik gebruik er ook geen. Met ventilator en fem zaad je ziet misschien banaantje over het hoofd en de tent zit vol zaat zonder ventilator blijft het hopelijk beperkt

          Gr cookies

          Comment


            #6
            hoeveel is de kans dat dit voorkomt (mannelijk tussen je vrouwelijk zaad)?
            Is het niet net de bedoeling dat je de lucht een beetje verspreidt opdat alles gelijk groeit? Jullie hebben duidelijk andere ervaringen, kan je dat even toelichten aub? 't Is gewoon dat ik dacht dat 't altijd met luchtcirculatie moest gebeuren, just some Noob questions here...
            Hebben jullie dan verschillende inlaten? Is dit passief of actief?
            Last edited by anderenandre; 19 September 2019, 17:17.

            Comment


            • Cookies
              Cookies commented
              Editing a comment
              Met fem zaad vaker als je denkt herma's. Ik zelf heb 3 passiefe en bij me oude setup had ik 1 active

            #7
            Ik weet het niet hoor maar ik heb zelden hermas.
            Cookie bedoeld dat als je een herma hebt of een man dat je met een ventilator het stuifmeel over alle planten gaat blazen en daarmee alle vrouwen vol met zaad gaan zitten.

            Als je er geen hebt zoals bv Q, dan blijft de schade beperkt omdat het stuifmeel naar onder valt ipv over de planten wordt geblazen.

            En nee het is meer om de stengels te trainen, en niet zodat alles gelijk groeit. Als je planten niet gelijk groeien kan dat aan de plant liggen, maar ook aan vele andere factoren maar niet door een ventilator.

            Verse lucht hebben ze zoieso nodig en daar heb je de afzuiging voor.
            Inblaas heb ik bv passief. De afzuiger trekt het geheel een beetje vacuum zodat er ook geen geurtjes uit de kast worden geduwd door een actieve inblaas.

            Wil je een actieve inblaas moet je iig weiniger m3 nemen dan de uitblaas.

            bv inlaat 100m3, afzuiging 150m3. Zo heb je maar 50m3 verschil en geen overdruk maar toch een beetje onderdruk/vacuum.

            Hoe meer ventilatoren, hoe meer geluid. Kruisgeluiden en botsende wind worden alleen maar harder.
            Installeer eens een db meter en meet eens hoeveel decibel je hok maakt.
            Mijn kast zit tussen de 25/35 decibel, en ik werdt helemaal para omdat ik dat teveel vondt. Bang dat de buren het zouden horen.
            35 decibel is een normaal gesprek tussen 2 personen en dat is erg stil voor een kweekhok.

            Meet in je hok, buiten je hok, en buiten die kamer.

            Of je moet al peperkoek muren hebben, dan moet je er wat op verzinnen.

            Als ik bv kijk naar een Ruckfan 125 van 350m3, die geeft een dikke 65decibel aan geluid en dat wil je echt niet hebben als je dunne muren hebt.

            Hoeveel db produceer je dan in totaal?
            Bang dat de buren het horen of stoor jij je hieraan?

            Afzuigingen kunnen heeeeel erg stil gemaakt worden, maar geluid van wind die bv tegen een muur wordt geblazen krijg je niet weg. Werkt net als een botsing of golvend water.

            Vaak lijkt geluid harder dan dat het is.

            Comment


              #8
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                waarom ik 't zo stil mogelijk wil maken is omdat ik inderdaad bang ben dat de buren 't zouden horen.
                Dus eigenlijk zou ik die ventilatoren gewoon overdag wat kunnen aanzetten en 's nachts gewoon uit laten? Dan worden mijn stammen nog steeds getraind en is iedereen blij.

                Ik heb de laatste maanden heel veel gelezen maar vond weinig over stille oscillerende ventilatoren, vandaar even mijn vraag.

                Vaak lijkt geluid harder dan dat het is.
                Ik hoop 't man!!

                Comment


                  #10
                  ventilatie zou nuttig zijn om de lucht te laten bewegen in dooie hoeken die je afzuiging niet mee pakt. Dus bijvoorbeeld aan de tegenovergestelde kant van je luchtinlaat onderin je tent..
                  Wat dan de kans op schimmels weer verminderd etc..
                  Dat heb ik ooit een canadese kweker op youtube horen zeggen, maar ik denk dat het in de praktijk weinig uit maakt.
                  Ik betwijfel ook of de lucht in je tent zo beweegt dat het uberhaubt mogelijk is om zo'n dooie hoek te hebben, Zeker met de kleinere tenten.
                  Maar ik ben geen expert aerodinamica ofzo.

                  En inderdaad nuttig om je stengels iets te trainen.. Maar in een tentje kun je ze haast net zo makkelijk ondersteunen met scrog of gewoon een stukje hout ofzo..

                  Heb je een grote tent? Anders zou je wellicht een pc fan kunnen gebruiken? Maakt haast geen lawaai en als je hem goed richt is een normale fan overbodig lijkt me..
                  Als ze dat niet sowieso als zijn.

                  Maar bedenk je ook, heb jij ooit een ventilator of afzuiger van je buren gehoord? Als ze aan het koken zijn ofzo..
                  Ik hier in ieder geval niet.
                  Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                  Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Het is natuurlijk wel zo dat als de buren koken de rest van de straat dat ook zo’n beetje doet. ‘s Nachts als het overal stil is vallen geluiden extra op.

                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Dat is waar natuurlijk.

                  • Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    What he said ☺

                  #11
                  De monkey fan van secret jardin hoor je niet dat is een zwenkventilator
                  Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                  Comment


                  • OudHollander
                    OudHollander commented
                    Editing a comment
                    Top tip! Is die echt zo stil? Dan overweeg ik hem ook aan te schaffen... die van mij maken teveel lawaai naar m'n zin. Bedankt voor de tip Weske

                  • Weske
                    Weske commented
                    Editing a comment
                    Ja man ik hoor m echt niet zelfs het zwenken hoor je niet tegenover die clipfans is dit wereld van verschil

                  #12
                  Ik gebruik de ventilator om de warme lucht rond men lamp wat te verspreiden.
                  150 w is maar 15 cm van plant
                  The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                  5 lekkere grieten onder de zon

                  Comment


                    #13
                    Weske ? Heel benieuwd

                    Comment


                    • xDailyBud
                      xDailyBud commented
                      Editing a comment

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Je vraagt naar de complete setup van iemand en hoe dat allemaal draait enzo.
                      Precies dat kun je vinden in de kweekverslagen, en daar vind je veel meer verschillende oplossingen.
                      Precies omdat elke situatie anders is. Eens je gaat beginnen zul je zien dat je ook het een en ander zult moeten aanpassen aan je oorspronkelijke planning.
                      Je hebt er al 20 gelezen, da's een mooi begin, dan zal je ondertussen toch wel een idee hebben van hoe je gaat beginnen ?

                    • OudHollander
                      OudHollander commented
                      Editing a comment
                      xDailyBud het antwoord op jouw vraag staat hierboven in post #13.8 Daar vroeg je toch naar? Dus is het toch niet mis dat ik je even de weg wijs?
                  Bezig...
                  X