Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

100W cnnbs G-Kit de moeite waard of iets anders ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    100W cnnbs G-Kit de moeite waard of iets anders ?

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    er zijn een paar zaken waar even moet bij stilstaan


    temperatuur in de schuur ( de omgeving temperatuur trek je in de kast )
    hoogte kast ( is maar beperkte hoogte het kastje op de foto )
    gewenste oogst ? ( schat +- 80 gr ) droog
    Last edited by Jura; 28 September 2019, 06:30.

    Comment


      #3
      Hoe groot is die kast, wat zit er precies in etc etc..
      100W led zie ik, da's niet veel, maar genoeg voor 1 plantje misschien ?
      Ik zie dat niet van het plaatje, en die site bezoeken begin ik niet aan.
      600 is wel een aardig bedrag, en als dit dat mini-kastje is vind ik het geen aanrader.
      Je kunt wel in dat minikastje kweken natuurlijk, maar m.i. is die ongeveer 50% te duur voor wat je krijgt.
      (maar ik zie niet zo goed welk kastje dit is)

      In de schuur kweken, uuh, tja, dat ligt eraan hoe je schuur eruit ziet.
      In mijn schuur bijvoorbeeld kan je onmogelijk kweken maar in een schuurtje in een nieuwbouwwijk kan het wel

      De opbrengst hangt af van de omstandigheden, en of je fotoperiode gaat kweken of autoflowers.
      1 autoflower brengt natuurlijk maar 20-30% op van wat een fotoperiode plant kan opbrengen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ik vind dat veel geld, voor wat het is.

        Comment


          #5
          Bedankt voor jullie reacties, is gewoon een normaal kastje met zuiger koolstoffilter en twee 100 watt ledlampen die automatisch aan en uit gaan volgens de site zouden er 5 plantjes,planten inkunnen. ik zou wel graag 200-300 gram eraf willen halen en dat het hele jaar door. dus ik denk dat die kast het dan sowieso niet wordt. Ik mag van mijn moeder 1 a 2 van die kasten in me kamer of schuur plaatsen. Weten jullie een betere en misschien zelfs goedkopere optie ?

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            "en twee 100 watt ledlampen die automatisch aan en uit gaan" Weet je zeker dat het om 2 100W lampen gaat?
            Zoals ik het begrijp zijn het 2 lampen van 50W die samen dus 100W trekken.

          #6
          Ja, zelf wat bij elkaar zoeken en zelf in elkaar zetten.
          Die kant en klare kweek setups zijn echt zonde van het geld.
          voor 600 euro kun je met een beetje handigheid je oogst verdubbelen in vergelijking met dit systeem.
          Wellicht zelfs meer dan dat.

          De basics zijn best simpel. Verdiep je ff in hoe je zelf een kweekruimte inricht. Daar ga je zeker geen spijt van krijgen als je echt wilt gaan kweken.


          voor de mensen die het nog wouden weten.
          De afmetingen van dit syteem zijn: 119 x 61 x 61 cm.
          Ze verkopen op die website meer van dit soort ingerichte kasten.
          Voor een set met 150W hps betaal je daar zo'n 490 euro .
          En voor dezelfde kast met afzuiger, filter, tijdschakelaar en ophangers (geen lamp dus) 420 euro.

          Met dat geld kun je makkelijk een 120x120 tentje inrichten. (zonder lamp). En als je wat handiger bent ook wel een kast.
          Last edited by Nederhigh; 28 September 2019, 16:07.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #7
            Ik heb wel al een plek ik denk dat ik ze in me kamer zet langs de muur sinds het hier de juiste temperatuur is en de schuur in de winter in de avond volgensmij best vochtig wordt. Is er toevallig ook ergens een nederlandse site met bouw tekeningen of iets hoe je dit in elkaar zet met benodigdheden etc ? Of kan iemand mij misschien een DM sturen die ook een kast in elkaar heeft geflanst. Ik zag ook iets over spacebuckets had ook zo’n website maar bouwplan was erg onduidelijk bij alles wat erop stond.

            alvast bedankt

            Comment


              #8
              Ik heb houten balken en van die metalen verbindingshoekjes gehaald. Heb eerst een frame gebouwd en daarna folie er tegenaan geniet aan de binnenkant. Heb wel eerst ductape op de folie geplakt waar ik ging nieten om inscheuren te voorkomen. Aan de buitenkant heb ik constructieplaten geschroefd. Heb ook deuren gemaakt van constructieplaat.

              Voordeel van een geraamte bouwen is dat je naderhand altijd extra balken in kan hangen en er dingen in kan schroeven.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Rattenplan
                Rattenplan commented
                Editing a comment
                ik kan opZich wel wat klussen maar zonder een goed bouwplan wil ik niet het risico nemen dat ik iets fout doe mijn budget is zo’n €500 maar wil dan sowieso dik minimaal 3x eruit halen dandat ik erin gestopt heb zodat ik voorlopig even goed zit daarbij heb ik ook gemerkt dat ik stiekem de plantjes kweken ook leuk vind en het niet alleen doe voor het eindresultaat.

              #9
              Wat vinden jullie van dit ? Of alsnog zonde van het geld ?

              De complete kweektent set bestaat uit:
              1x Kweek tent naar keuze in de maat 240 x 120 x 200 zie opties
              Lamp SET 250/400/600/ watt naar keuze
              1x ELT / VSA (Trafo) naar keuze per lamp set
              1x Sylvania SHP-TS Grolux 250/400/600
              Attached Files

              Comment


                #10
                Idd zoals nederhigh schrijft een tent van 120/120 /200 is zeker genoeg voor 400 gr droog

                Comment


                  #11
                  Dat is al een stuk beter ja...
                  Maar 240x120 is wel groot .
                  Daar ga je denk ik zo wel een 600W HPS in moeten hangen. (denk ik zo, ik weet niet precies hoe dat zit met hps.)

                  Volgens mij moet je met HPS ook meer afzuiging hebben ivm de warmte.
                  Ook iets waar ik niet in thuis ben.


                  Zelf zit ik al heel lang aan een setje als dit te denken: is een 120x120x180 tentje.
                  A31CChK.png
                  Mist nog wel wat kleine meet apparatuur en een stekkerblok enzo... + er kunnen prima wat lampjes bij.
                  Maar zoiets lijkt me voor jou ook wel mooi.
                  Kun je altijd later nog uitbreiden.
                  Oh en de lamp betreft een DIY LED setje. Ook niet heel moeilijk, maar dat moet wel ff in elkaar gezet worden natuurlijk.
                  Ook iets waarvoor je eerst ff een beetje moet lezen voordat je zoiets doet.

                  Als je wilt dat iemand je alles vertelt over hoe jij een kweekruimte in moet richten.
                  Dan ga je naar een Growshop en stel je daar al je vragen, daar helpen ze je graag mee!
                  Ik zou zelf denk ik nooit iemand adviseren om een kant en klare kweekruimte in te kopen, juist omdat het belangrijk is om te weten hoe je kweekruimte functioneert.
                  (dat vind ik dan)


                  De absolute basics van een tentje of kast inrichten zijn simpel.
                  Namelijk ongeveer dit:
                  HB6v52b.png
                  Nogmaals, trek er ff 1 of 2 dagen voor uit om jezelf goed in te lezen over een kweekruimte inrichten. Dat is mijn advies, maar doe wat je niet laten kan

                  Peace
                  Attached Files
                  Last edited by Nederhigh; 28 September 2019, 20:02.
                  Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                  Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    90 graden bochten in je luchtslangen zijn uit den boze !! Dat kost je 20-30% capaciteit per bocht.

                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Dat is waar ja. Ik had ff snel een plaatje van het internet gevist. Zelf niet goed naar gekeken. De gast die dit getekent heeft lijkt zijn hps lamp te koelen met zijn afzuiger. Is dat iets gebruikelijks?

                  #12
                  Ik denk dat die 240x200 inderdaad te gek word haha zat is met een meerlint in mijn kamer is al bijna de breedte van mijn kamer en zo uitgerekend het oppervlak 120x240 breedte x lengte kwam ik uit dat je 32 18 liter potten kan neerzetten dan zit je toch denk ik wel op meerdere kilos bij de oogst en dat is ook weer overdreven. En ik denk dat het stroomgebruik van zo’n grote tent mijn moeders elektriciteitskosten niet zo blij maakt haha. Ik zat aan een 150x150x200 te denken. Wat adviseren jullie voor lampen voor deze ruimte 400 of toch de 600 watt ? ? Deze kost overigens €371,89 in de korting hij was eerst €468,50. Doen ?
                  Last edited by QnQ; 28 September 2019, 21:17. Reden: Citaat verwijderd

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Wow, haal dat sitaat eens ff weg anders word het wel een heeeele lange post.
                    Ik vond 'm zelf al zo lang doe jij er nog een schepje bovenop .
                    Van hps weet ik vrijwel niks. Ik heb mij alleen nog maar in LED verdiept omdat ik daar zelf mee wil gaan kweken.
                    Hps ga ik dus ook niets over zeggen. Het is in theorie makkelijker/goedkoper dan LED.
                    Zeker als mama lief de stroom betaald
                    Maar hoe sterke lamp, in welke tent op welke afstand, met welke afzuiging dat moet... geen idee.

                    Maar of je nou in een 240x200 tent een 600w hangt of een een 150x150... Je trekt 600W..

                    Ik persoonlijk zou het niet doen... Maar dat is slechts mijn mening.

                  • Rattenplan
                    Rattenplan commented
                    Editing a comment
                    Dan hoop ik of iemand mij kan zeggen of een 400 watt in de 150x150 ook voor een grote opbrengst zorgt. Ik sta op het punt die tent te halen maar wacht nog op meningen van mensen die daar dan weer verstand van hebben wil geen miskoop doen

                  #13
                  400 watt is voor 80x80cm. Op 120x120cm hang je een 600 watt.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment

                  Bezig...
                  X