Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led vraagje

    Korting op 420shop
    Heb een ruimte ingericht voor het kweken. Nu heb ik 12 x 11 ltr potten staan op een oppervlak van 1 mtr x 1 50 mtr. Daar hangt een 600 watter boven, maar nu zou ik graag over stappen naar led van Cree, zou ik met 2 van onderstaand gelijk waardig uit komen? Een DIY set kan ook.


    https://kingofleds.nl/products/optic...100w-3500k-cob



    #2
    LED-verlichting kun je in 30 soorten vinden.
    Rechts boven even zoeken........

    Comment


      #3
      met deze heb je de beste lichtverdeling

      https://atreumlighting.com/products/...-led-light-bar

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reactie's. Ik zou voor de leds van Cree willen gaan, lees daar ver
        el goede dingen over

        Comment


          #5
          Ik denk toch dat tegenwoordig de led strips wel hebben laten zien dat ze net iets beter werken en dat er iets makkelijker een armatuur mee te maken is met dan COBs. Maar goed, ook met COBs kun je geweldige lampen bouwen.

          Dat soort kant en klare armaturen van waarschijnlijk Chinese origine zou ik dan weer niet al teveel van verwachten. De truc met leds is dat hoe meer stroom je er doorheen jaagt, hoe inefficienter de lamp wordt. Daarentegen wordt da lamp dan ook goedkoper. Dat is vaak de truc die ze uithalen.

          Een CXB3590 moet je maximaal op 50W ofzo draaien. Anders valt de efficientie gewoon te ver terug.

          Een Cree COB kost een paar tientjes en een CPU koeler ook een tientje. Driver erbij is ook een paar tientjes. Zeg 50 euro voor het geheel. Daar vragen ze dan 4 a 5 keer zoveel voor? Pfft.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Ik zou inderdaad zelf wat gaan bouwen ipv de optic 1 (XL) kopen.
            Dat zijn namelijk gewoon Cree chips met een extra prijskaartje want merk en garantie enzo.

            Greensell heeft een pagina met kant en klare DIY kits voor de cree CXB 3590 cobs en CLU048 COBS. (die 2e ben ik niet bekend mee)
            Allemaal passief gekoeld en op +/- 50W. Die passieve koelers zijn iets duurder dan pc fan's. Maar wel stil en zuiniger.

            Als je het echt zelf bij elkaar zoekt ben je waarschijnlijk goedkoper uit, maar soms heeft gemak ook haar eigen waarde.
            https://www.greensell.nl/c-4230968/cree-en-meanwell-diy-kits-en-lampen/

            maar note: het kan dus waarschijnlijk goedkoper.
            + je kunt zo mooi zien wat je eventueel nodig zou hebben voor een DIY projectje.

            op 100x150 moet je denk ik aan 6 cobs van 50W denken.
            Last edited by Nederhigh; 25 October 2019, 21:30.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


              #7
              Bedankt voor de reactie's, ik ga zelf even knutselen ben aardig goed thuis met zulke projecten, zal ff kijken wat de delen los kosten. Heeft er iemand een linkje ? Op Alli staat ook veel maar dan zit je met invoerrechten en dan is het niet zo goedkoop meer.
              Last edited by Hornet; 25 October 2019, 21:50.

              Comment

              Bezig...
              X