Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De nieuwe TS1000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    De nieuwe TS1000

    Korting op 420shop
    Wat vinden we van dit mooie stille led lampje.

    Reageer door te stemmen en je mening achter te laten. Screenshot_20191031-065305_AliExpress.jpg
    27
    Mooie lamp zal doen wat die moet doen
    51,85%
    14
    Ik weet het niet
    29,63%
    8
    Ik heb er geen vertrouwen in
    18,52%
    5
    Last edited by Hoppie; 28 March 2020, 20:02. Reden: Poll gesloten

    #2
    Wat testen bekeken is veel belovend

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jura View Post
      Wat testen bekeken is veel belovend
      Ik zelf had ook al het een en ander gelezen. Ik zelf gebruik de Mars hydro 2 900 watt momenteel en heb mooie oogst gehad. Ik zelf ben zeer tevreden over de Mars hydro serie.

      Bendankt voor je feedback.
      ​​

      Comment


        #4
        Geen linkje met de specs, dan moet ik het met de info doen die je geeft, het plaatje dus.

        Ik zie 1000W heel groot geadverteerd, en daaronder lees ik 150W bij 120V.
        Ik zie niet hoeveel die trekt bij 240V ?
        Die 1000W is een lokkertje voor n00bs natuurlijk.
        Eigenlijk is het een TS hoeperdepoep supermegalodeon professional turbo injectie 150W lamp en geen 1000W.
        Lampje is voor een kleine ruimte, maximaal 90x60 maar waarschijnlijk beter voor 60x60 ofzo.
        Prijs zie ik niet, ik zou er zo'n 100 euro van verwachten in de winkel, meer is het niet waard.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ik heb over deze lamp nog nergens een advertentie gezien met 1000W. Volgens mij heeft Hoppie dat er zelf van gemaakt.
          De lamp heet gewoon TS1000. 1 Euro P watt is toch best netjes? Zeker op 2.1/2.35umol/J
          Last edited by Nederhigh; 31 October 2019, 13:25.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ik vind het gewoon sneaky praktijken.
          Een poging nieuwe kwekers te lokken met zomaar een getal wat nergens op slaat.
          Vroeger met alleen hps had je dat soort praktijken niet.
          Nu moet je met elke aankoop goed opletten want voor je ‘t weet trap je d’r in.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Daar heb je zeker een punt. Maar de manier waarop een lamp geadverteerd word zegt natuurlijk niet per definitie iets over de kwaliteit van de lamp.
          begrijp me niet verkeerd. Ik vind dit geen hele goeie lamp ofzo. Maar ik denk dat je er een beetje naast zit met die 100 euro waard.
          Last edited by Nederhigh; 31 October 2019, 16:07.

        #5
        Helaas, net iets duurder. €123,08 op Ali
        Lopend Verslag

        Comment


          #6
          De Mars Hydro ts1000.
          Een 150W Quantum board Lamp geschikt voor 60x60, of 90x90 veg only.
          Voor <150 euro een beste prijsknaller in de wereld van plug/play LED's.

          Deze lamp haalt een efficientie van 2.1/2.35umol/J

          Veel belovende lamp voor weinig geld.

          Ook verkrijgbaar in de dubbele variant De mars TSW 2000, voor een 90x90 oppervlag voor bloei. Of 120x120 VEG.
          OF de TSL 2000, voor 60x120 Bloom, of 90x150 veg.
          Deze 2 lampen zijn 310W voor <300 euro.
          Volgens de fabrikant is 1,5G/W haalbaar. Geen mega resultaten dus. Maar ook zeker niet slecht.



          Ik volg al een tijdje een kweekverslag van iemand die met de TSL 200 kweekt. https://growdiaries.com/diaries/3726...l-with-tsl2000
          Ben benieuwd wat daar vanaf komt.

          Volgens mij is er iemand op het Forum hier die net zo'n lamp heeft besteld.
          Last edited by Nederhigh; 31 October 2019, 16:29.
          Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
          Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

          Comment


            #7
            jura mooi linkje en heel informatief. Bedankt hier voor.

            https://420expertguide.com/nl/grow-l...1000-tsw-2000/

            Comment


            • Jura
              Jura commented
              Editing a comment
              graag gedaan

            #8
            Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
            Deze lamp haalt een efficientie van 2.1/2.35umol/J
            Ik neem aan 2.1umol/J als je de lamp op 150W draait en 2.35umol/J als je hem helemaal terug dimt.

            Die 2.1 umol/J is dan wel erg teleurstellend. Ik had toen ik begon met COBS in 2015 al een 2.0umo/J lamp. Inmiddels is 2.5 tot 2.7umol/J toch wel de standaard

            Ik ben helemaal geen fan van Quantum boards, maar een HLG QB288 V2 zit aan de 2.5umol/J als je er 140W doorheen duwt. Dat kost ook nog eens een stuk minder ook.

            Nadeel van dit soort armaturen (en QB's in het algmeen) is dat je al het licht in het midden van de tent hangt. Dan moet de lamp een stuk hoger hangen om het licht goed te verdelen. Een halve meter hoog oid. Daardoor valt er veel licht op de wanden en dat zijn weer wandverliezen.

            Een QB in een 60x60 tent op 45cm verliest bijvoorbeeld ruim 40% van het licht op de wanden. Een led strip of COB armatuur met veel beter verdeeld licht kan op 20cm en dan verlies je ook maar de helft van het licht op de wanden. Een lamp van 2.5umol/J met 40% wandverlies is gelijk aan een 2.0umol/J lamp met 20% wandverlies.

            Ik zou dus zelf altijd gaan voor strips of COBs en dan wat dichter op de planten.


            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Wietefras ik weet niet of het als normaal beschouwd wordt hier om te vragen maar stel: ik heb een budget van maximaal €300,-. Wat heb ik nodig voor een kast van 120x80cm. Ik bedoel dan lampjes, drivers en materiaal armatuur. Dimbaar is neem ik aan vereiste.

            • Burundanga
              Burundanga commented
              Editing a comment
              Ik dacht altijd dat QB beter het licht verspreid verleken met vb 4 x COB waarvan toch het licht maar uit 4 punten komt.

            • Wietefras
              Wietefras commented
              Editing a comment
              Die QB's zijn eigenlijk een soort grote COB. In een COB zitten ook honderd(en) kleine ledjes. In een Citizen 1212 zijn dat er al 12x12=144. In een 1825 dus zelfs 450.

              Alleen zitten die ledjes bij een COB dan in een cirkeltje van zeg 3cm in plaats van een bord van 17cm breed. Het licht wordt daardoor bij een QB inderdaad 7cm verder naar links en rechts verspreid. Alleen moet zo'n QB normal gesproken 60x60 belichten. Dan zijn die paar cm extra nauwelijks nog significant.

              Een enkele QB verspreid dus inderdaad het licht beter dan een enkele COB, maar 4 COBs die 30cm uit elkaar zitten verspreiden het licht stukken beter dan een QB.

              Ik heb ooit wat software simulaties gedaan van verschillende opties. Die kan ik hier in de comment blijkbaar niet kwijt, maar ik zal ze in een apart bericht hieronder zetten.

            #9
            Als je rekent met 800umol/s per m2 dan heb je aan 320W wel genoeg met de huidige strips.

            Bijvoorbeeld 3 van deze 112cm strips met dubbele rij leds: https://www.digikey.nl/products/nl?k...SI-B8VZ91B20WW
            4cm brede Alu U profielen om ze op te schroeven
            320W HLG driver (model afhankelijk van hoe je de boel wilt aansluiten):
            - https://www.tme.eu/nl/details/hlg-32...led/mean-well/ (parallel aansluiten)
            - https://www.tme.eu/nl/details/hlg-32...led/mean-well/ (serieel aansluiten)

            Voorraad is blijkbaar wel minimaal daar.

            Met A type op het eind zit er een ingebouwde dimmer (onder een rubber dopje) en met B type kun je zelf een potmeter of weerstand aansluiten om te dimmen. Ik gebruik zelf vaak een weerstandje op een kroonsteentje. Ik dim bijvoorbeeld naar 50% of draai op 100%. Weerstand van 50ohm erover om te dimmen en los als het vol moet.

            Met 50 euro per strip (inclusief BTW?) en 80 euro voor de driver zit je op 230 euro. Dan nog wat alu U profielen schroeven en

            Maar er zijn nog allerlei andere varianten mogelijk uiteraard. Je kan bijvoorbeeld ook 6 stuks 56cm strips doen en dan wellicht ook twee aparte drivers als je het liever iets kleiner houdt.

            ELG drivers zijn iets goedkoper, maar die hebben ze niet in 320W. Let dan wel op dat je de variant hebt met een aarde draad (3Y in de type aanduiding)

            Of je kan voro de h-Influx strips gaan. Die zijn 10% efficienter, maar ook weer een stuk duurder.

            Als je het echt budget wilt hebben kun je het ook met 2 strips doen. Of een goedkoper model strips nemen.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              #10
              Ik moet zeggen dat ik het heel interessant vind wat een simpele vraag los brengt. Een mooie zee aan informatie die best diep gaat. Heel erg bedankt voor al de feedback en info. Wat betreft de pol gaat redelijk gelijk op. Een kleine meerderheid heeft er geen vertrouwen in. Ik ga deze kweek maar even afmaken met mijn hydro 2. En me verder verdiepen in een eventuele andere lamp.

              Comment


                #11
                Ik moet zeggen dat de setup met strips me wel interesseert. Ik ga hier eens induiken en kijken of het de moeite waard is t.o.v. bijvoorbeeld de tsl2000 van mars
                Lopend Verslag

                Comment


                  #12
                  het voorbeeld van Wietefras is inderdaad veel beter dan de TS1000 of de TSW 2000 !

                  Comment


                    #13
                    Ter opvolging op de vraag over QB's vergeleken met COBs, hieronder wat simulaties van belichtingen.

                    Het gaat hierbij om de uniformiteit van de lichtverdeling. Gavita adviseert dan dat de minimale intensiteit niet onder de 80% van de gemiddelde intensiteit moet komen. Het blauw geeft dan aan waar het licht onder de 80% van het gemiddelde komt. In de uiterste hoeken raak je dat nooit helemaal kwijt overigens.

                    In een 60x60 tent is een enkele COB op 20m hoogte (links) qua lichtverdeling aardig vergelijkbaar met een enkele QB op dezelfde hoogte (rechts):
                    Distribution_1x1_20cm_50%.png Distribution_QB_304_20cm_50%.png
                    1 COB op 20cm hoogte.......................1 QB op 20 cm


                    Met vier COBs op 20m hoogte (links) wordt het licht stukken beter verdeeld. Om dat te evenaren moet het QB naar 40cm hoogte (rechts) De leverancier adviseert zelfs 18" ofwel 45cm:
                    Distribution_2x2_20cm_50%.png Distribution_QB_304_40cm_50%.png
                    4 COBs (2x2) op 20cm hoogte.................1 QB op 40 cm


                    Die QB op 40cm hoogte verliest dan echter wel ruim 40% van het totale licht op de wanden (Ledgardner heeft daar een matrix van staan op de site). Bij de vier COBs op 20cm is er dus maar half zoveel gebied van de wanden verlicht en is het verlies met 25% ook een stuk lager.

                    Dus het is beter om voor 4 COBs te gaan vergeleken met 1 QB. Uit lichtmetingen kwam bovendien ook naar voren dat bijvoorbeeld 4 Citizen 1212 COBs efficienter zijn dan een enkele QB. Die 4 COBs zijn goedkoper ook nog. De COBs waren daarbij samen op een QB heatsink gezet om het zo eerlijk mogelijk te houden.

                    Led strips verdelen het licht zelfs nog beter, want die hebben niet die "gaten" zoals je tussen de COBs hebt.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                    • Burundanga
                      Burundanga commented
                      Editing a comment
                      OK ik ben overtuigt.
                      Blijf bij mijn 4x 3070.

                    • Wietefras
                      Wietefras commented
                      Editing a comment
                      Ik heb ze ook nog. Dat zijn zelfs oude COBs (CXB3070) uit 2015, maar ik draai ze op gemiddeld 15W zodat ze qua efficientie nog goed meekomen met de huidige COBs/strips.

                    • Hoppie
                      Hoppie commented
                      Editing a comment
                      #Wietefras

                      Vraagje. Ik heb me een klein beetje verdiept in een zelfbouw cob. En indd komen de CXB3070 wel mooi uit de kast voor mijn 90x90 mamoettent. Echter hoe bereken ik mijn koeling. En word dit actief of passief? Het mooie aan de TS1000 is dat deze stil is. Dus passief heeft mijn voorkeur. En belangrijker nog waar haal ik een betaalbare heatsink vandaag. Zo wel actief als passief koelen heeft dit nodig. HLG-185H-C1400B is volgens mij een mooie driver om 4 van deze CXB3070 van vermogen te voorzien in serie.

                      Deze driver kost €47.93
                      CBX3070 kosten p.s €38.88
                      Heatsink???
                      Denk €25 aan klein materiaal.

                      Dus de honderdduizend euro vraag is wie wat waar heatsink.

                    #14
                    Wat ik mij afvraag over de strips. Hebben deze hetzelfde kleurbereik? De tsl2000 bijvoorbeeld heeft toevoeging van uv en ir. hebben die stips dat ook? Is dat onnodig? Of zou je die dan apart bij moeten plaatsen?
                    Lopend Verslag

                    Comment


                    • Wietefras
                      Wietefras commented
                      Editing a comment
                      In de bloei heeft de plant een wat ander spectrum nodig. Dan heeft het liever een wat "warmer" licht. Met relatief wat meer rood.

                      Wat je eigenlijk altijd wel terug ziet uit vergelijkende tests is dat de planten met een warmer spectrum dikkere toppen geven. Met blauwer licht komt er meer blad en kleinere toppen.

                    • Voor het eerst
                      Voor het eerst commented
                      Editing a comment
                      Dat volg ik nog, maar het een sluit het ander toch niet uit? Ik bedoel daarmee. Als je meer blauw toevoegt is het toch niet zo dat dat ten koste gaat van het aandeel rood? Of bedoel je dat dat dus wel zo is? Simpel gesteld. Ik heb een blauwe lamp voor de groei, een rode voor de bloei. Nu doe ik deze samen in de kast gedurende de gehele groei en bloei fase. Dan heb ik toch een hogere opbrengst dan wanneer ik alleen de blauwe gebruik tijdens groei en alleen de rode tijdens de bloei? Tenslotte is het totaal meer licht

                    • Wietefras
                      Wietefras commented
                      Editing a comment
                      "Als je meer blauw toevoegt is het toch niet zo dat dat ten koste gaat van het aandeel rood?"
                      Dat is toch juist precies wat een relatief aandeel zegt?

                      Je hebt een bepaalde hoeveelheid licht (fotonen). Met 6500K heb je relatief veel blauw en weinig rood. Goed voor de groei. Met 2000K (HPS) heb je relatief meer rood/oranje en minder blauw (gped voor de bloei)

                    #15
                    Weet iemand hoe je nou precies de grote van een zelfbouw cob koeling moet berekenen? Of eventueel een linkje waar dit staat. Door wietefras wel erg nieuwsgierig naar de zelfbouw geworden.

                    Comment


                    • Wietefras
                      Wietefras commented
                      Editing a comment
                      Met COBs is het gebruikelijk dat je er een CPU koeler op zet. Als je die draait op 5V of 9V dan hoor je die echt niet hoor. Maar goed, een passieve koeling kan ook inderdaad. Gewoon even in de specs kijken voro hoeveel watt die is. Het hangt namelijk van de grootte en vorm af hoeveel watts dat ding kan koelen. Handigste is ook een voorgeboorde heatsink voor die COB (of COB houder) zodat je de boel er zo op kan schroeven.

                      Standaard heb je voor 50W een pin fin koeler nodig van 130mm of groter. Maar goed, als je een extra hoge koeler hebt dan kan de diameter weer kleiner zijn.

                    • Hoppie
                      Hoppie commented
                      Editing a comment
                      Ik ga me er even in verdiepen. Bedank zo ver. Mooi proces. Misschien ga ik zelf bouwen en dan natuurlijk weer met foto's en een handleiding.
                  Bezig...
                  X