Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verlichting

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Heb wat hulp nodig ivm met de belichting voor men 2 vrouwlijke plantjes het zijn amnesia haze en zijn nu 1 maand oud en sinds zondag overgeschakeld naar 12/12. Ik gebruik spaarlampen samen met het daglicht de 3 spaarlampen van philips van 23w kleurcode 827 en 8000h 1550 lumen is da voldoende voor de bloei samen met het daglicht. Waarom spaarlamp gewoon voor de energierekening wat te sparen maar wil wel een grote opbrengst van me 2 planten hebben. Welke andere buiten saarlampen zijn het best voor de bloei en natuurlijk ni te duur zowel van aankoop en de energierekening En waar kan ik die kopen hier in belgen hebben we geen growshops kan je ze in een gewone tuincentrum verkrijgen of stockvermeersch?

    Greetz

    #2
    Re: verlichting

    voor bloei heb je kleur 2100k nodig voor groei 4000k. het beste kan je ze combineren. bijv: 2x 125 watt bloei en 1 x 125watt groei. hou er wel rekening mee dat spaar lampen heel dicht op een bloeiende plant moeten staan anders gaat ze stretchen en krijg je dunne luchtige topjes. het best kan je voor een 250watt of 400watt hps lamp gaan! je amnesiahaze zal zonder hps stretchen als een gek!! hps geeft je meer lummen per watt wat bepalend is voor de grote van je opbrengst! dus in prenciepe zijn spaar lampen niet altijd goedkoper! in holland heb je in deze tijd van het jaar niet veel aan daglicht, voor een uitbundige bloei heeft ze elke dag veel zon nodig! buiten growen kan nu zeker niet!!! alles kan je bestellen op het NET.

    succes!
    Last edited by chemdog; 26 October 2010, 19:51.
    NO PANIC... GO ORGANIC !

    Comment

    Bezig...
    X