Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste bouwproject (Project Ready to Server) *mens wat een slechte naam*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Willywonkah
      Willywonkah commented
      Editing a comment

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Can filter wordt veel gebruikt, Willywonkah.

    #17
    Last edited by Willywonkah; 18 December 2019, 12:06.
    The lure of imaginary land. Traveling somewhere that doesn't exist. Of course I'm coming.
    - Floki -

    Comment


      #18
      Ow ja, de DWC setup die ik ga maken doe ik aan de hand van de (naar mijn mening) beste DIY tutorial op de joetjoeps v.w.b. zelfbouw DWC. Even zoeken op Building a DIY RDWC system part 1.
      Uploader heet Heisenbeans Genetics. Ik ga een poging wagen om hem in mijn post te embedden : Hij legt (soms tegen het vervelende aan) stap voor stap uit tot in detail hoe je het moet maken. Met deze tutorial kan het eigenlijk niet mis gaan. De setup wordt wel anders bij mij door ruimtegebrek. Heb zelfs er over na zitten denken om toch een aparte geisoleerde ruimte te maken maar zie er toch vanaf. Dan maar met minder planten eerste kweek. Beter eerst goed leren hoe alles werkt dan gelijk te groot willen gaan. Bovendien zijn 3 planten meeeeeeeer dan genoeg voor mij. Punt is dat de setup die ik ga maken heel eenvoudig uitgebreid kan worden met meerdere emmers. Maar goed, zoals gezegd : eerst maar "klein" beginnen.
       
      The lure of imaginary land. Traveling somewhere that doesn't exist. Of course I'm coming.
      - Floki -

      Comment


        #19
        Vraagje : ik zit het bereik van de lamp te bekijken en dat bracht mij op een idee. Zie tekening voor duiding (heb even snel een tekening gemaakt om de vraag te duiden, details ontbreken maar voor de vraag voldoende)

        Omdat ik een langwerpige kweekruimte heb, is het best passen en meten in de diepte.
        Om zoveel mogelijk uit de lamp te halen moet ik dus ook nadenken over hoe ik de potten positioneer.
        Het bereik ziet er als volgt uit :

        Click image for larger version  Name:	hlg550-par.png Views:	0 Size:	75,5 KB ID:	1463511

        De opstelling zoals ik hem in mijn hoofd heb :

        Click image for larger version  Name:	lamp positie 1.PNG Views:	0 Size:	419,7 KB ID:	1463514


        De vraag is of deze opstelling het meeste uit de lamp haalt. Of moet ik kijken of een vierkante opstellen misschien beter is...
        De totale breedte over de bakken gemeten is 102.
        De totale diepte is 31 van de bakken maar de platen groeien (als het goed is) na verloop van tijd naar buiten dus dan is het effectief circa 65.
        Ik ga met scrog aan de slag.

        Iemand tips? Zoek eigenlijk bevestiging of eventueel verbeteringen voor deze opstelling.
        De tekening is overigens wel op schaal getekend, op de cm af. Ik zou misschien nog kunnen kijken naar een vierkante setup waardoor een extra plant mogelijk wordt. Niet dat dat het doel is maar gewoon... omdat het (misschien) kan.
        Attached Files
        The lure of imaginary land. Traveling somewhere that doesn't exist. Of course I'm coming.
        - Floki -

        Comment


          #20
          De planten zullen nooit vrijwillig van het licht weg groeien en je maakt een scrog dus is de positionering alleen de eerste weken van belang.
          Eenmaal boven het gaas ga je ze toch opzij binden.
          De lamp belicht het oppervlak, of die potten nou in een vierkant of een driehoek staan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Willywonkah
            Willywonkah commented
            Editing a comment
            Ja dat is ook weer zo. Hoewel ik mij al redelijk heb ingelezen in de kweek zelf zal ook daar, ondanks het vele lezen, ook weer "nieuwe" dingen ten blijken komen. De hoogte van de lamp is in dit geval dus belangrijker.

          #21
          Aaaargh... emmers vandaag binnen gekregen maar ze zijn open van onder. Niks van te zien op de foto. Ik ben er klaar mee, ik ga ze in 40 x 30 euroboxen plaatsen. Vierkante emmers met deksel zijn onmogelijk te krijgen, heel bizar. Maar goed, zo'n krat moet ook gewoon prima gaan. Gelijk besteld.
          The lure of imaginary land. Traveling somewhere that doesn't exist. Of course I'm coming.
          - Floki -

          Comment


          • Willywonkah
            Willywonkah commented
            Editing a comment
            *Driftig op zoek gaat naar "upside down garden suitable for cannabis using DWC"

            Best veel zoekresultaten trouwens.

            Maar niet in DWC setup so I'll pass.

            Ik merk dat ik het mijzelf best moeilijk maak door aan die kast vast te houden. Komt ook omdat ik mijn verwachting iets bijgesteld heb. Achteraf gezien had ik daar beter over moeten nadenken wil ik het echt goed doen zal ik toch een aparte ruimte moeten maken in de schuur, die is groot genoeg. Ik kan prima een ruimte van circa 1,5 m bij 2,5 maken.

            Deze week hak ik de knoop door.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dus! Eb/vloed systeem dan maar?
            Of bakken bij de action halen!?
            Met spuitbus zwarte verf!

          • Willywonkah
            Willywonkah commented
            Editing a comment
            @Rreppellsteeltjam : daar zat ik ook aan te denken maar het past gewoon niet in de kast. Ik plaats de waterchiller en de controlebak ook al buiten de kast. Ik hou vast aan mijn huidige plan maar het jeukte wel even. Uitbreiding doe ik van de zomer wel. Ik ga denk ik maar heel de schuur isoleren van de zomer. Maar dan moet alles eruit en daar zit ik met het huidige weerbeeld niet echt op te wachten. Doe ik van de zomer een buitenkweek erbij. Daar was ik vorig jaar net te laat mee, ik heb alle spullen toch al.

          #22
          Als je ze snel wil hebben betaal je daar wel voor, zeker als je ook eisen hebt.
          Zwart, vierkant, 17L, met stevige deksel, 12 euro.(zie net dat ze olijfkleurig zijn dat zal misschien niet lichtdicht zijn, idunno)
          Maar op Alibami zijn ze ook wel te vinden voor minder, alleen ga je die dit jaar zeker niet meer krijgen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Willywonkah
            Willywonkah commented
            Editing a comment
            Pffff... En ik maar zoeken en zoeken en zoeken. Ik heb inmiddels de EG 43/32 besteld maar die komen pas halverwege januari binnen. Waardeloos maar is wel echt goed spul.
            Ik ga in ieder geval gelijk die jij gevonden hebt bestellen. Ik zie dat ze er ook in het zwart zijn. Thanks QnQ

          #23
          Ik kom er niet helemaal uit qua keuze afzuiger + filter.
          Soms kan je je echt verdrinken in de informatie maar zal je net zien dat dat ene stukje info net je oogst kan maken of breken.

          Effectieve kweekruimte is dus circa (scheelt een paar cm) 70 cm diep, 150 cm breed en 200 cm hoog.
          Nu zat ik ergens een draadje te lezen dat de volgende variabelen gebruikt om de juiste keuze te maken.

          1. V: Volume van de kweekruimte

          2. E: Minimale luchtverversing waarbij rekening gehouden moet worden dat de lucht in de kweekruimte minimaal 1 x per 3 minuten ververst moet worden. Dus dan is het V/3=E

          In mijn geval is dat dus 0,7 x 1,5 x 2 = 2,1 m2 /3 = 0,67 (E).

          De volgende variabelen moeten x % per variabel erbij opgeteld worden naar gelang de hoeveelheid.

          3. L: Aantal en soort kweeklampen

          HID-lampen genereren hitte en dat moet je meenemen bij de luchtuitlaat van een kweekruimte. Er moet 5% extra volume worden uitgelaten voor elke geventileerde HID-lamp in de kweekruimte. Bij niet geventileerde lichten moet je rekenen met 10-15% meer volume.

          Aangezien ik met 1 LED panel werk ga ik voor 10% (L) liever iets meer dan minder nietwaar?

          4. C: Gebruik van koolstoffilter

          Dat vind ik dus een lastige want zoals ik begrepen heb reduceert het filter naar gelang de grootte de capaciteit van de afzuiger, althans, hoe groter het filter, hoe meer je daar rekening mee moet houden in de capacteit van de afzuiger. Maar hoeveel ik nou nodig heb vind ik lastig te bepalen. Vuistregel die wordt aangegeven is +20 % (C) in geval van gebruik koolstoffilter. Ik snap alleen niet hoe je dat kan zeggen, immers, hoe groter het filter, hoe meer je moet plussen in de capaciteit van de afzuiger. Om het concreet te maken. Ik heb bijvoorbeeld de GT 125 2 Speed ventilator op het oog voorzien van een K2601 Flat Eco filter.
          Ik kom hier later op terug.

          5. G: CO₂ gebruik (n.v.t. +0% (G)25%+. (A)

          De hele omschrijving staat overigens https://www.zamnesia.nl/cannabis-kwe...uimte-cannabis

          Op basis van deze variabelen krijg je dus de volgende variabelen. :
          L =10%
          C = 20% G = 0%
          A = 25%

          Eerste wat je dan volgens dit artikel moet doen is de hoeveel volume die als basis circulatie moet fungeren, de inhoud dus. Dat is 2,1 maar daar moeten de bovengenoemde factoren bij opgeteld worden omdat die zogezegd de afzuiger afremmen. Dus dan krijg je de volgende formule :

          Formule L+C+G+A X CMM = extra, dus

          (10%+20%+0%+25+) x 2,1 = 55 x 2,1 = 0,55.

          Totaal is dat dus 2,1 + 0,55 = 2,65 CMM = 159 CMH

          Terug naar de G Tools afzuiger + Filter. Ik zeg overigens niet dat ik deze ga kopen want ik ben ook nog aan het kijken voor een softbox. Maar voor de berekening van de keuze wel een mooi uitgangsbasis.


          Afzuiger:
          • Capaciteit: 220-400m3
          • Diameter uitgang: 125mm
          • Motor: EBM Pabst. Gebalanceerde motor

          Prima Klima K2601 flat eco Koolstoffilter:
          • Maximale luchtstroom: 440m3/uur
          • Ideale luchtstroom: 360m3/uur


            Als ik dit op basis van bovenstaande formule toets dan lijken alle setups wel overcapaciteit te hebben. Hoewel overcapacteit beter is dan te weinig, moet het ook niet gaan stormen in de kast. Bovendien is het dan onmogelijk om het warm te stoken.

            Het is het laatste echte grote onderdeel wat ik moet kopen maar ik kom er nog niet uit. Aangezien de euro teller behoorlijk oploopt wil ik deze aanschaf gelijk goed doen en met een gerust gevoel installeren.

            Alle hulp is welkom.









          The lure of imaginary land. Traveling somewhere that doesn't exist. Of course I'm coming.
          - Floki -

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Eigenlijk een heel simpel antwoord:
            Kies voor voldoende overcapaciteit en hang de afzuiger aan een (thermostaat)dimmer. Met voldoende overcapaciteit zal je tijdens een warme zomer blij zijn

          #24
          V.w.b. de afzuiging : Ik ga deze denk ik halen. https://www.greensell.nl/a-44567909/...3/#description
          The lure of imaginary land. Traveling somewhere that doesn't exist. Of course I'm coming.
          - Floki -

          Comment

          Bezig...
          X