Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spectrabox pro6 180w vervangen of een 2e erbij hangen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Spectrabox pro6 180w vervangen of een 2e erbij hangen?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben nog maar vrij kort aan het kweken en wil graag een upgrade van mn lamp, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

    Ik heb een 80x80 tent met daarin een Spectrabox Pro 6 180w lamp met aparte groei en bloei stand. Al 1 keer geoogst, 60 gram droog van 3 dwarf auto's. Maar dat is voor mij iets te weinig.

    Ik vermoed dat een extra lamp of het vervangen van de lamp wel de moeite kan zijn.
    Daarom zat ik zelf te denken om dezelfde lamp erbij te hangen. Budget ongeveer 230,-.
    ​​​​
    Wat zij jullie tips?

    Gr Caas

    #2
    Tja... Ik hoor over die spectraboxen niet altijd even positieve verhalen.
    Volgens mij zit hier op het forum iemand die ook met spectraboxen kweekte, en daarna met een andere lamp ineens veel betere resultaten had..
    Maar ik durf het niet zeker te zeggen..
    Waarschijnlijk was ik kneiter stoned toen ik dat las. had ook zo op een ander forum kunnen zijn.
    Maar er komt natuurlijk wel licht uit..
    Ik zou zelf denk ik een White light LED erbij hangen, niet nog een spectrabox.
    Het is zonde van de lamp/geld om hem helemaal te vervangen.
    Maybe wat cree cobs erbij?
    Als die apparte groei/bloei stand betekend dat er in de bloei stand meer lampen aan staan.
    Dan trouwens ook tijdens de veg bloeistand gebruiken. Meer licht = meer beter.

    Waarom auto's?
    En met auto's wel 22/2 lichtschema gebruikt?
    Zo niet, kan je met normale photo's waarschijnlijk ook veel betere resultaten halen.
    Last edited by Nederhigh; 2 December 2019, 19:58.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Tips?
      Niet de allerkleinste autoflowers uitzoeken ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ja dat van die Auto's ben ik wel achter. Had nog zaadjes liggen van 2 auto Amnesia Haze en dat lijkt wat meer te worden. Maar hierna inderdaad gewone Gorilla Glue zaden proberen.

        Ik ga even wat meer info zoeken over white light led en creecrobs.
        Het liefst wel plug en play want ik ben niet zo electra technisch.

        Bedankt zover, meer lampen tips zijn altijd welkom.

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Nederhigh wit licht bestaat hoofdzakelijk uit rood, groen en blauw licht, ofwel de primaire kleuren
          Ben zelf niet op de cannabeurs geweest, maar heb begrepen dat vrijwel alle nieuwe lampen paars waren. Net zoals NASA vol inzet op paars.
          Anderzijds mis je met paars weer het gele spectrum, waar de plant ook iets aan heeft.
          Maar goed, dat is weer een hele andere discussie die beter in een ander topic kan denk ik.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          kroket Helemaal mee eens. De onderste steen over het wit tegen paars licht is nog lang niet boven. Wellicht heeft paars licht gewoon een slechte naam omdat er aardig wat baggere paarse kweeklampen te vinden zijn.
          Ik vind het zelf moeilijk voor te stellen dat paars licht het beste zou zijn. Puur omdat de planten op onze planeet al miljoenen jaren groeien en evolueren onder een zon die naar mijn weten nog nooit paars is geweest. Maar ik ben geen wetenschapper.

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Nederhigh LED is de toekomst!
          (Als we deze opmerking over 10 jaar teruglezen is er waarschijnlijk alweer wat nieuws wat de toekomst is )

        #5
        Hallo Caas



        Ik heb ook een spectrabox 180 watt (2 stuks, 1 in de tent), en in een andere tent cree cobs 200 watt. Het verschil is enorm!!
        3 tot 4x hogere opbrengst onder de cobs!

        Neem eens een kijkje bij mijn verslagen, ik draai op het moment mijn beste ronde ooit onder een spectrabox.
        "De scrog van Takketoelli, 1 plant....."

        Mijn mening: geen nieuwe spectrabox! Ik heb ook al in totaal drie keer de lampen moeten laten repareren omdat de bloeistand niet ingeschakeld kon worden.
        Er zijn genoeg betere alternatieven binnen jouw budget die veel betere resultaten geven, een Vipar of Mars hydro bijvoorbeeld.

        Maar ik zou echt voor de cobs gaan, wel ff doorsparen. Ik heb de DIY kit van Greensell.
        Wit licht, geen herrie van fans, dimbaar... en super opbrengst!

        Grote Groeten
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ah! Jij was het dus.. Ik zat zo dichtbij...

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment

          Yep

        #6
        Nederhigh en Takketoelli, bedankt!!
        Die cobs zien er mooi uit. Ik ga de kweekverslagen bekijken.

        Die Mars Hydro leek me inderdaad ook wel wat.

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          kroket Mooi toch? beetje leven in de tent

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Ach, het is ook in de comments, die klappen toch weer in Alleen heeft Caas er niet zoveel aan. Ik zelf vind het niet erg nee

        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Takketoelli ben je voor nu nog beter af met cobs.

        #7
        Haha ok dan kroket.

        Comment


          #8
          Nee zou over gaan op een MCP12/16/18 cobs of Fleuence. Tis tegen wordig de go to lights. Of een goede QB
          sigpic

          Comment


          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Tof speelgoed maar ik denk dat de spreiding een beetje gaat tegenvallen.

          • SweetMango
            SweetMango commented
            Editing a comment
            Hmm Hoezo colori?

          • colori
            colori commented
            Editing a comment
            Die cobs zijn op een paneel bevestigd, vrij dicht bij elkaar. Moesten ze op een frame gebouwd zijn dat afgestemd is op de 80x80 tent dan zou het licht meer gespreid zijn.

            Uiteraard, verbeter mij moest ik het fout hebben. Het blijft natuurlijk een erg mooie lamp voor dat geld.

          #9
          Heb het eea gelezen en ik denk toch voor de Viparspectra r450 te gaan. Qua budget en qua reviews lijkt me dat voldoende voor mij. Mijn doel is ongeveer 400 gr per jaar.

          Wat denken jullie ervan?

          Comment


          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            die heb ik ook

          • Caas
            Caas commented
            Editing a comment
            Jamzieman, en tevreden mee?

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            jep tot nu toe wel check kweekverslag when nature calls

          #10
          60 gram is voor 3 dwarf auto’s OK lijkt me. Andere soortjes zijn guller.

          Comment


          • Caas
            Caas commented
            Editing a comment
            Geen idee, was voor mij de eerste ronde. Nu nog 2 Amnesia autos staan die een stuk royaler gevuld zijn. Nog een paar weken bloeien. Ik zal er zo een foto bij zetten.

          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Heb wat zaad sites bekeken en dat zijn de opbrengsten die ze ongeveer voorspellen . Ik heb voor mijn volgende ronde zaadjes die XL opbrengsten beloven gekocht ... we zullen zien.

          #11
          Deze 2 Amnesia autos staan nu in bloei. Hierna gewone zaden Gorilla Glue.
          Attached Files

          Comment


            #12
            Succes, verzorg ze goed! Zien er mooi uit.

            Comment


            • Caas
              Caas commented
              Editing a comment
              Thanks, doe ik zeker
          Bezig...
          X