Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inrichting kweekruimte meningen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    inrichting kweekruimte meningen?

    Korting op 420shop

    Na veel lezen en opzoeken ben ik tot de volgende samenstelling gekomen.
    Ik had initieel volgende lampen op het oog : 2 x Mars ECO 120 600 watt na wat over en weer gemail met MarsHydro bleek dat deze niet meer in stock zijn in de EU, en ook niet meer gemaakt gaan worden.
    Ik kreeg vervolgens de TS3000 aangeraden voor een oppervlakte van 120*120, echter vind ik weinig terug over deze lamp (meningen altijd welkom)
    Indien ik dingen vergeten zou zijn of foutief zou hebben gekozen hoor ik deze graag.
    Last edited by cyr35; 21 December 2019, 22:33.

    #2
    de Mars TS 3000 zeker niet slecht

    https://www.youtube.com/watch?v=CI-I64FsIrI&t=12s

    voor de tent zou ik deze kiezen veel sterkere stokken

    https://www.greensell.nl/a-54377721/...r/#description

    of deze met stokken van 22 mm

    https://www.thegreenvilla.nl/a-46376...m/#description

    de afzuiging is te zwak zou eerder deze kiezen met fancontroller appart (de motor is fluisterstil !!!! )


    https://www.ventilatieshop.com/venti...r-150mm-160mm/
    https://www.greensell.nl/a-28213592/...m/#description
    https://www.greensell.nl/a-54526940/...p/#descriptio

    als je een smartphone hebt zou ik dit gebruiken in plaats van de timerbox is zeer handig kan je op afstand regelen en controleren

    https://www.bol.com/nl/p/tp-link-hs1...=#productTitle

    de blumat werkt niet met voeding in het vat ( verstopt de leiding ) enkel water in het vat , eventueel werken met biotabs !

    het net maken van afsluiting draad veel strakker !

    en plagron met perliet nemen is beter

    ziezo ik heb je grijze massa aan het werken gezet
    Last edited by Jura; 21 December 2019, 07:30.

    Comment


    • cyr35
      cyr35 commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de input,
      ik heb hier ook gekozen om bewust iets budget vriendelijk te nemen, en dit leek mij de beste keuzen, net voor de lamp heb ik wat meer uitgegeven.
      moest het toch blijken dat bepaalde dingen niet goed lopen, kan ik alsnog de zaken aanpassen bij de volgende kweek pogingen

    #3
    Originele tent en afzuiger zijn ruim voldoende. Die gtools timer vervangen door iets onnozel wifi bestuurd wat er absoluut niet voor gemaakt is zou niet slim zijn. Blumats werken perfect met minerale voeding, tis enkel met biologische dat er een mogelijk probleem komt op termijn.

    Plagron met periet of zonder, je merkt geen verschil. Ik zou het zelf ook zonder nemen, al die perliet vervuilt gewoon achteraf je tuin als je de gebruikte grond daar verwerkt. Maar als je toch lightmix koopt kan je evengoed de goedkoopste grond nemen in het tuincentrum. Al is de kans op varenrouwmug daar iets groter.

    Net van metalen gaas is wel beter, zo'n slap net doet niks.

    Comment


    • happygreenstart
      happygreenstart commented
      Editing a comment
      Als alternatief kan je makkelijk een DIY versie maken van een scrog. Hier bij een eerste kweek geprobeerd met kippengaas (wel elk stukje mooi afgeplakt met ductape zodat er geen schade kan zijn voor de plantjes) en dat bevestigd op bamboe stokjes.
      Zo had elke pot een eigen net en het is goed uitgedraaid, volgende keer moet het nog iets steviger maar leek toch al goed te werken

      Iets om uit te testen als je het nodig zou hebben, is nog goedkoop ook, enkel die het zelf zaak nodig en een beetje tijd voor het plakwerk

    • cyr35
      cyr35 commented
      Editing a comment
      Ben van plan om met houte balkjes, oogvijzen en wat touw iets 8neen te weven, kippengaad had ik ook in gedacht maar lijkt me wat "flimsy"

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Installatiedraad kan je ook gebruiken. Met een kern van 0.75 is dik zat. Dikker kan ook..
      Of dat groen gecoate gaas op rol.
      Dan hoef je de boel ook niet in te tapen om beschadigingen te voorkomen.

    #4
    Yep, ziet er goed uit hoor.
    De lamp ken ik niet, google is je vriend, zoek kweekverslagen, reviews, grows etc..

    Zo te zien krijg je bij die lamp al een ophangding, dus die hoef je niet extra te bestellen.
    Ik zou die ronde 10L potten omruilen voor vierkante, en dan even kijken hoeveel planten je wil gaan kweken.
    Er passen 16x 18L potten in als je ze tegen elkaar zet en 25x 11L potten en 9x 25L potten.
    (om een idee van de grootte te geven, niet dat je die aantallen moet zetten eh )
    Om "comfortabel" te kweken zou ik voor 18L gaan. Voor de aarde mag je wel 2-3-4 Liter grond extra per pot rekenen.
    Als je echt planten met wat langere bloei gaat doen zou ik nog een maatje groter pakken. 25L

    Dat net is inderdaad voor SOG bedoeld, en niet voor SCROG. (daarom staat er ook bij 36 gaten, want om 36 planten doorheen te laten groeien)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • cyr35
      cyr35 commented
      Editing a comment

    #5
    Knoop doorgehakt! paar kleine wijzigingen aangebracht => 25liter potten x5 scrog netje er uit, blijkbaar zit bij de tent een hoop extra bij waaronder een secret jardin scrog net we zien wel hie dit er uit ziet, en anders zal het een provisoire improvisation worden met ijzer draad

    Comment


      #6
      Een Mabo wil ikzelf ook nog. Kwestie van nog minder zorgen. Iemand ervaring?

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Die werkt wel iets anders. Je moet die zelf in de brandhaard gooien.

        De duurdere versie kun je ophangen en zal automatisch blussen als de temperatuur te hoog wordt. (je kan er ook mee gooien natuurlijk)
        En de levensduur van die duurdere is 10 jaar. 2x zolang.
        Gewoon ff naar vragen voordat je 'm bestelt denk ik

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de correctie, anders had ik die waarschijnlijk besteld
        Was even in verwarring gebracht aangezien hij wordt geleverd inclusief montagebeugel en de normale (wel automatische) Mabo ook gegooid mag worden.

      • cyr35
        cyr35 commented
        Editing a comment
        https://www.brandblussershop.eu/mabo...h-brandblusser )
        ik verwacht ook absoluut geen probleem, het hangt er eerder voor de gemoedsrust

      #7
      Als je in eender welke kamer van je huis wiet kweekt en je denkt dat het risico op brand hoog genoeg is voor een automatische brandblusser dan riskeer je ook 10 a 15 000 euro aan schade wanneer dat ding af gaat, niet gedekt door de verzekering. Ik heb geen, risico met leds is niet groter dan eender welke ander elektronisch apparaat en daar hangt ook niks boven.

      Comment


      • cyr35
        cyr35 commented
        Editing a comment
        onder het motto beter iets dan niets doen, is dit voornamelijk voor de gemoedsrust gedaan.
        de kamer waar ik de kast in ga zetten is een lege slaapkamer waar verder niets in staat.
        Elektriciteit wordt ook op een degelijke manier behandeld en niet met stekkerblok in stekkerblok etc.
        worst case, moest de granaat afgaan en de wiet is onbruikbaar, lijkt me dit toch het laatste van mijn zorgen denk ik dan

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Niks in die ruimte is nog bruikbaar. Vandaar de kosten die wij ook hadden. De rook trekt in de muren, die kan je opnieuw laten bezetten. En als de brandweer nog moet langskomen heb je nog waterschade ook. Ik weet wat het is, als ik dus dacht dat er ook iets onveilig zou zijn aan men setup dan nam ik het risico niet. Rookmelders, da's belangrijk om in huis te halen.
        Zolang de perceptie niet verandert zal het altijd negatief zijn als je met een klein tent thuis gepakt wordt. En dat zal ook ni beteren aangezien de rechts conservatieven in Europa meer en meer aan de macht komen.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ik snap je wel hoor beowulf, ben het zelfs met je eens Het geeft me gewoon een beter gevoel om wel zo'n ding op te hangen en da's voor mij reden genoeg

      #8
      Eerste obstakel is er reeds Telefoon gehad dat de G-Tools timer box door een probleem in het systeem (stond als beschikbaar) toch niet beschiklbaar is.
      De vriendelijke dame stelde voor om de "Davin 12K" op te sturen zonder meerprijs, van het deeltje "zonder meerprijs" was ik direct fan!

      Comment


        #9
        Die is 30 euro goedkoper. Nog steeds fan?

        Comment


        • cyr35
          cyr35 commented
          Editing a comment
          Ik vind de dv-12K gemiddeld terug voor 106€, ga effe afwachten wat ik aankrijg, maar als het inderdaad de gewone dv-12 is (die indd 70€ is)... not going to be amused dame aan de lijn zei dat het een paar euro duurder was, en dan moet het toch wel de 12k zijn en niet de gewone 12 versie.. time will tell

        • cyr35
          cyr35 commented
          Editing a comment
          Het is dus de DV-12K geworden, opzich is dit niet slecht denk ik dan

        #10
        Niets hatelijker dan wachten op iets tijdens feestdagen...

        skeleton-waitingd-waiting-for-the-mailman-like.jpg
        Zaad is ondertussen al wel aangekomen

        80689604_491693458120617_8583390891496964096_n.jpg

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Lekker wietje, Girl scout cookies

        #11
        Ik heb nu een nichtje staan. Colorado Cookies (auto).

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment

        • cyr35
          cyr35 commented
          Editing a comment
          hahaha

        #12
        Status update:
        Moba brandblusser binnen komen
        Davin dv-12K binnen gekomen
        Mars ts3000 zou vandaag binnen moeten komen
        Overige dingen hopelijk tegen het einde van de week
        Geduld is een schoon deugd zegge ze ...

        Comment

        Bezig...
        X