Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zijn dit led lampen betrouwbaar en effectief groeilampen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zijn dit led lampen betrouwbaar en effectief groeilampen?

    Korting op 420shop
    Zijn dit soort led lampen betrouwbaar en effectief groeilampen.

    zo te zien zijn dit ledlampen van chineese makelij en zijn beschikbaar onder verschillende merken ( of namen)

    maar deze staan ook tekoop aangeboden op bol en amazon

    heeft iemand daar ervaring of kennis van?

    fc164d04c3343e429e6125454dea7053.jpg

    #2
    Zelfde concept als viparapectra alleen zonder gegevens kunnen wij ook weinig vertellen
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3


      ja daar lijken ze op, ik heb die dingen tegengekomen op vermelde sites en wou gewoon weten of die chinese dingen te vertrouwen zijn met hun vermelde gegevens
      gewoonweg uit interesse.

      sinds ik dit forum doorlees zie ik constant schitterende electrische instalaties, ik heb al badkamers gezien waar ik de kraan niet van zou durven opendraaien.

      op de sites staat daar bv LEDS : (120pcs) High Intensity 10W Bridgelux/Epileds LEDs, tenzij u de leds uitmeet zouden daar evengoed 3W of 6W leds kunnen inzitten.

      dus hun beloofde 1200W zou zo evengoed maar 360W of 720W zijn

      ik had nog nergens iets tegengekomen dat iemand zo iets had getest.
      gezien de schitterend gedetaileerde verslagen en vergelijkingen ik al ben tegengekomen.

      dus nogsteeds de vraag zijn die dingen van chineese makelij te vertrouwen?
      Last edited by QnQ; 8 February 2020, 08:08. Reden: Citaat opgerookt

      Comment


        #4
        Het is net zoals bij alle andere oude type ledlampen:
        de kracht zit in de spreiding.
        Je wil niet veel vermogen op 1 centrale plaats zoals bij HPS.
        Bijv. 4 ledlampen van 300W is een stuk beter dan 1 van 1200W
        High power op 1 plaats maakt dat ze vrij hoog boven het gewas moeten om bleaching van de toppen te voorkomen.

        Je kunt deze, zoals Wes al zei met alle andere leds vergelijken die er zo uitzien.
        Of er nou Skoda of Kia op staat maakt niet zoveel uit voor de werking.

        Dit is oude generatie led.
        Als je er niet teveel aan uitgeeft is het leuk om mee te beginnen maar tegenwoordig zijn er betere oplossingen als je toch meteen wat meer wil investeren.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Precies zoals Q zegt kijk in een tent van 60x60 kan je makkkenlijk weg met zon lamp dan heb je bijna geen spreiding nodig.

          Ik heb soortgelijke lampen gehad en heb er wel mooie rondes mee gehad maar het probleem was echt zoals Q al zegt in het midden was het goed maar langs de wanden en in de hoeken had ik veel meer fluffy toppen.
          plus je zal wel de hoogte enigzins moeten aanhouden
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

          Comment


            #6
            Het is net de bedoeling dat die leds van 10 watt maar op 3 of 6 watt draaien, anders zijn ze direct kapot. Of er dan geen kunnen in zitten van 6 die effectief op 6 draaien en dus snel stuk gaan, tsja. Daar zijn in europa sowieso richtlijnen voor. Op dat vlak zal het wel te betrouwen zijn. Maar zoals al vermeld, tis niet optimaal. Je hebt evenveel rendement van een HPS die 3 keer goedkoper is. Kan je beter zelf iets maken.

            Comment

            Bezig...
            X