Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schuur verwarmen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schuur verwarmen?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Schuur verwarmen?

    elektriche kachel, misschien.

    Comment


      #3
      Last edited by Jizzle the smokeAlot; 13 November 2010, 10:27.

      Comment


        #4
        Re: Schuur verwarmen?

        Hoi Jizzle the smokeAlot,

        vloerverwarming zou een optie kunnen zijn, maar hoeveel hoogte verlies je daar mee?
        Er moet nog een plateau worden gegoten in de ruimte omdat het nu wat aan het afbrokkelen is, maar zou het liefst niet veel meer ophogen door de beperkte hoogte van de ruimte.

        Maar stel dat ik gewoon centrale verwarming zou door trekken van huis uit en een thermostaat in de ruimte hang die die radiator regelt.
        Dan moet ik een ander circuit maken die start bij de ketel voor die radiator apart toch?
        Anders verwarmen de chauffages in huis toch gewoon mee?
        Kan ze toch moeilijk iedere avond dichtdraaien allemaal

        Is dat mogelijk 2 circuits maken vanaf 1 ketel?
        Of bestaan er wandgijzers voor 1 radiator of zo iets

        Grtz

        Comment


          #5
          z

          Comment


            #6
            Re: Schuur verwarmen?

            High Jizzle the smokeAlot

            De situatie is zeer simpel...we beginnen vanaf 0
            We hebben dus een oud huisje gekocht die we binnenin volledig weer in ruwbouw gaan zetten, dus een cv ketel moet nog aangekocht worden...we kunnen dus nog alle kanten uit naar gelang onze behoeftes
            Wel hadden we graag zo'n doorstromer gehad voor de centrale verwarming en warm water (bestaat dat met 3 circuits? Dus 2 circuits voor cv en 1 voor warm water? Zou handig zijn!)
            De schuurtjes zijn inderdaad uit steen, zeer dikke steen trouwens, dus dat zit goed.

            Zelf had ik de plateau die nog gegoten moet worden graag maar 4cm gehad, het minimum wat kan..., dus vloerverwarming is niet echt een optie, maar zou mogelijk kunnen zijn.
            Maar voor die vloerverwarming moet er dan toch ook een circuit bijkomen op de ketel?
            Of zie ik dat nu zo verkeert?

            1 of 2 radiatoren linken aan de rest vind ik geen optie, met of zonder thermostatische kranen, liefst zit dat apart

            Wat bedoel je precies met een moederhaard?
            Bedoel je daar gewoon een 2de ketel voor de kweekruimte mee?

            Helaas vind ik niet op 1,2,3 ons fototoestel terug na de verhuis, maar als hij terecht is zal ik even een foto maken zodat de ruimte duidelijker wordt

            Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden

            Dan is het nu tijd voor een ontbijt jointje

            Grtz

            Comment


              #7
              Re: Schuur verwarmen?

              Alles goed isoleren, ook de vloer. Grote kuipen met kabelverwarming. Grondtemperatuur moet boven de 18 graden blijven. Omgeving mag best 10-15 graden worden.
              3 Hokjes maken, 2 hokjes om en om draaien, en uitblazen in je 3e hokje, je moederhok, die weer uitblaast in de ruimte. (waar je dan ook weer de verse lucht vandaan haalt)

              Tja, of het moet een loods van 20 meter zijn...
              Dan heb je meer mogelijkheden
              Last edited by QnQ; 14 November 2010, 09:47.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Schuur verwarmen?

                Een moederhaard is een gaskachel zoals men vroeger in de woonkamer had staan, alleen verwarmt een moederhaard het water voor je cv systeem en pompt het rond. De losse thermostaat kan je in je hok plaatsen, een aantal radiatoren, buizen isoleren...
                Met een klein circuit erop zal het verbruik ook binnen de perken blijven.
                Moederhaardjes kun je voor een leuk prijsje op de kop tikken, maar let wel op de leeftijd en onderhoud geschiedenis

                [IMG]file:///C:/Users/GEBRUI%7E1/AppData/Local/Temp/moz-screenshot-2.png[/IMG]
                moederhaard.gifmaar dan op gas

                Groetjes,..

                Comment


                  #9
                  Re: Schuur verwarmen?

                  BTW,..Je kan met een moederhaard ook je zwembad verwarmen

                  Comment


                    #10
                    Re: Schuur verwarmen?

                    Hoi QnQ en Jizzle the smokeAlot

                    Bedankt voor jullie antwoorden, zal ze vanavond eens op het gemak doornemen

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Schuur verwarmen?

                      QnQ,
                      Met enkel om en om draaien met meerdere hokjes geraak je er niet.
                      In m'n vorige woonst had ik 3 tenten die om en om draaiden, maar toch moest er worden bij verwarmt in de winter, wel stonden deze in een kamer aan de noord kant (dit dan weer voor de warme dagen in de zomer op te vangen)
                      Maar wel een goede hulp verwarming natuurlijk waar ik zeker gebruik zal van maken

                      Jizzle the smokeAlot,
                      Had daar nog nooit van gehoord, klinkt interessant...
                      Zal me er even in verdiepen
                      Met dat systeem kan ik misschien wel m'n werkschuur naast me hokje ook verwarmen en dat zou best aangenaam zijn omdat ik er wel enkele uurtjes doorbreng

                      Bedankt voor de antwoorden en meerdere antwoorden/meningen zijn altijd welkom

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: Schuur verwarmen?

                        hoi

                        dit is dus ook mijn probleem
                        mijn schuur heb ik al goed geisoleerd
                        maar met de kou front dat er aan komt weet ik niet alles de temperatuur wel enigzinds warm genoeg blijft
                        dus mijn idee was om de uitgaande warme lucht telaten uitblazen in de ruimte waar hij ook zijn verse lucht weg pakt dus
                        inprincipe een circulatie systeem alleen kan dit ??????????????????????????

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Schuur verwarmen?

                            Misschien is dit iets?

                            http://www.kapaza.nl/Bouwmateriaal/V...chel_4_kW.html

                            Iemand ervaring mee?

                            grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: Schuur verwarmen?

                              Ik denk dat als je zon kachel plaatst dat je hele droge lucht krijgt.
                              NLX outdoor kweek 2011
                              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                              Comment

                              Bezig...
                              X