Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groene led's voor snacht's te kunnen controleren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groene led's voor snacht's te kunnen controleren

    Korting op 420shop
    Hallo.
    doordat mijn werkuren veranderd zijn kan ik nu nog maar 1x gaan controleren bij mijn plantjes als het licht brandt.tot een paar dagen geleden was dat 2x.
    ik ben deze morgen met een klein lampje gaan kijken naar mijn vat en heb gezien dat er 6liter uit is.dat zou normaal maar 2l mogen zijn...
    wss is er weer een blumat blijven doorlopen is nog eens gebeurd.na deze vaststelling ben ik verplicht van nog 8uur te wachten voor in te grijpen tot de lamp terug aanspringt #zot worden#
    nu zou ik een groene ledstrip in de kamer willen hangen waar de tent staat.zodat ik in het donker ook nog een controle kan gaan doen.
    iemand ervaring ermee?
    of enige tips of enige meningen?
    alvast bedankt
    grtzz

    #2
    Kan gewoon ik heb hier ook een groene led om eventueel te controleren of dergelijke
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3
      Yep de groene lamp hangt al jaren in de kelder
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Dus ik kan gewoon een groene ledstrip van 5meter hangen in de kamer...
        en dan mag ik altijd met de led aan in de donker gaan kijken?dat gaat geen slecht doen voor de planten?
        of mag het echt maar een heel klein lichtje zijn en enkel in nood gaan kijken?
        ik had het eens opgezocht op google en daar raden ze het allemaal af ... en zeker in de bloeiperiode.

        Comment


          #5
          Deze volg ik intresante vraag

          Comment


            #6
            Als je de hele kweekruimte ermee kunt verlichten dan zou ik het niet aanraden inderdaad.
            Een felle ledstrip boven de planten die je in het donker aan doet lijkt me niet zo'n goed plan.
            Beter pak je dan een ouderwetse zaklamp, met zo'n gewoon lampje erin, die niet meteen een paarduizend lux is.
            Mja, nog beter laat je ze met rust in het donker.
            Da's het voordeel van binnen kweken, je bepaalt zelf wanneer je het licht laat zijn.
            Er zijn optimale tijden, maar als je dat niet uitkomt doe je gewoon iets anders.
            Lekker ruim nemen natuurlijk, want over een paar weken gaat de klok ook weer naar zomertijd, en elk jaar zijn er wel kwekers die dan de tijden moeten veranderen

            Ik heb een groene lamp in een hoekje van de kelder hangen.
            Als die aan is kan ik net de planten zien en de vloer, zodat ik nergens tegenaan loop.
            Dat is voor mij voldoende. Het is ook alleen voor noodgevallen, verder kom ik er niet als het donker is.


            Slechte foto in het donker, dan lijktie heel fel en niet groen.
            Ik kon even geen andere vinden in mn verslagen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ik heb een zaklamp met groen licht die ik enkel gebruik in geval van nood.
              Planten nemen groen licht minimaal op maar toch beter geen onnodige risico's nemen.

              Comment


                #8
                Laat nu juist zijn dat ik 5meter besteld heb bij ali
                maar ik zal ze onderverdelen per meter ofzo.heb hier wel ergens nog trafos liggen denkik.
                ik zal aan mijn werkplek 1hangen.dan ergens in de ruimte ook een stukje en mss nog 1kleintje op batterijen voor boven het vat...

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Of in het vat, als je de waterdichte hebt

                #9
                Mijn vat is zo groot niet hoor. (25l)
                ik zie perfect de bodem.en als ik gewoon kan zien het aantal liter er nog inzit ben ik tevreden

                ik heb mij wel al de vraag gesteld... wij zijn soms eens een weekend weg en nu gaat dat nog maar als mijn 10plantjes in volle bloei staan weet ik niet hoeveel water ze gaan verbruiken
                stel 3 dagen dan zouden ze niet meer dan 8l per 10 planten mogen gebruiken
                dat komt op 0.8l per plant.
                zouden ze zoveel drinken in volle bloei?
                ik heb wel een extra vatdoorvoer liggen dus als het echt moest zijn neem ik voor paar dagen een kuipje ofzo van 60l

                Comment


                  #10
                  Zonet een leuk weetje voor deze topic gevonden op google.
                  het gaat niet alleen over wietplanten,maar ook over alle andere planten

                  https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Chlorofyl

                  grtzzz

                  Comment

                  Bezig...
                  X