Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Transport potgrond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Transport potgrond

    Korting op 420shop
    Wat ik hier toch wel veel zie is dat mensen bepaalde substraten niet gebruiken i.v.m. de verkrijgbaarheid ervan of de verzendkosten. Is het niet een idee dat we een paar verdeelpuntjes maken zodat er in groepen grond gekocht kan worden?? Ik zou bijvoorbeeld heel graag eens plagron gebruiken maar niemand hier in de regio verkoopt het.
    Nu is het zo dat je voor een pallet €70,00 verzendkosten betaald maar voor 2 zakken ook. Dus zou je met meerdere personen een pallet aanschaffen dan zou je een stuk voordeliger uit zijn (wellicht dat het ook nog iets scheelt op de prijs van de aarde).

    Misschien dat ik het een en ander over het hoofd gezien heb en dat dit hier al ergens is. In dat geval wordt ik daar graag even op gewezen.

    Of weet iemand in de buurt van een zeker Geldersch paleis nog een adresje die exmember47012 uit voorraad levert?
    Lopend Verslag

    #2
    Ligt eraan waar in geldersch....

    je zou ok wat verder kunnen rijden en meteen een paar zakken kopen
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Neem van mij aan dat ik die twee locaties nooit zou combineren, dan kan ik inderdaad net zo goed een bord boven de deur hangen, ik heb nog een winkeltje die sowieso al een dhl afhaalpunt is.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ipie. Bedoel je nu juist dat het geen toegevoegde waarde bied ten opzichte van de super?

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Klopt, de toegevoegde waarde
      voeg je zelf toe.....

    #3
    Potgrond van de super werkt ook prima....

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is niet bepaald mijn ervaring... Ik had super schone potgrond (RHP gecertificeerd etc) maar gooide er omdat mensen zeiden dat de potten niet vol genoeg waren nog even wat potgrond van de super bij. Direct muggen dus dat doen we niet weer. Het is dan ook niet zo dat ik om de kosten geen plagron haal (is vaak zelfs goedkoper dan bijv. pokon) maar puur de lokale verkrijgbaarheid.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Volgens mij krijg je bij de potgrond van de jumbo momenteel een gratis collonie varenrouwmug.
      Gebruik die grond altijd voor de kruidenplantjes voor mijn raam. Elke keer als ik een nieuwe zak open trek zit ik weer een maand vliegjes te bestrijden...
      Iets dat in een kweektent niet echt wenselijk is..
      Moet wel; zeggen dat ik met de grond van de Lidl inderdaad goeie ervaringen heb. Wel kunstmest, maja je kan niet alles hebben.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Precies dat dus

    #4
    Maar je kunt eens een uitstap plannen naar een fijne growshop. Altijd gezellig.

    Babbeltje slaan, volcano testen, van alles bekijken en substraat naar keuze meebrengen, doe meteen ook canna grond en een zak atami. Mooi kweekverslag op 3 substraten.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Toevallig suggesties voor een goede grow shop met vriendelijk personeel? En ja dan het liefst wel ergens in de steden driehoek of in de buurt daarvan

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Weske CANNA kan ik hier in rotterdam nog wel krijgen. Aarde word lastiger maar lukt wel. & met spaanse lessen is het lezen van de voeding ook niet meer moeilijk.


      Mag ik wel even melden dat Atami kut grond is?
      Nog droger dan de woestijn.
      Last edited by SweetMango; 11 March 2020, 11:17. Reden: Typossss

    #5
    Gelders paleis en stedendriehoek ?
    Hoeveel paleizen staan er hier ?

    Als jij nou bij de Speld een pallet laat bezorgen dan kom ik de helft wel weghalen
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Goed punt, maar ik bedoelde natuurlijk voordat de hele zooi beschimmeld is of zijn voeding kwijt is (als dat al gebeurd)

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment

      Schimmel krijg je als het te nat is opgeslagen, bijv. als het buiten ligt bij de verkoper. Voeding raak je niet zomaar kwijt.
      Ik weet dat exmember47012 daar iets over geschreven heeft, maar mijn ervaring is dat je dichte zakken binnen wel een jaar of 3 kunt bewaren.
      Voor mij gaat het om lightmix, da's wat anders dan batmix, die hoef ik niet.
      Ik vind eigenlijk dat exmember47012 zelf maar eens een rondje Gelderland moet gaan doen.
      Flinke bestelbus, 2 pallets grond erin, en 2 of 3 plaatsen afspreken om te verdelen.
      De PR van Plagron is wel goed, alleen de verkrijgbaarheid is slecht. Die is er gewoon niet.
      Dat biedt toch mogelijkheden zou je denken,
      Hier in Gelderland is het aantal growshops uitgedund tot 0 of 1 en bij de Welkoop ligt het niet meer. (daar heeft het wel 1 seizoen gelegen trouwens, jaaaaaren geleden, net als de House&Garden voeding.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      O, dus als ik het gewoon opsla nabij mijn kweekruimte (waar ik hopelijk toch het grote deel van het jaar de juiste luchtvochtigheid heb) dan kan ik gerust voor een ronde of 3-4 vooruit bestellen. Als ik dan uitga van 4 rondes heb ik 16 zakken nodig (Royalmix 50l). Maar inderdaad, als ze zelf eens een rondje zouden doen zou dat al een hoop schelen.

      Ik denk dat ik weet wat je bedoelt... volgens mij schreef hij toen iets over spoelen i.v.m. teveel bodemleven ofzo.

    #6
    Growshop jamaica winterswijk zit er 1 even bellen en hij regelt het. Vd week nog plagron lightmix opgehaald

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Hemelsbreed is Winterswijk niet ver van hier... maar voordat je er bent ben je toch wel een uurtje verder

    #7
    Toch gek dat er zo verschil in zit die plagron koop ik hier in NL in Limburg gewoon in het tuincentrum growmix
    en batmix liggen daar beide gewoon te koop
    de lightmix dan weer niet wat wel jammer is

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Bij Stoxx toch ? Daar krijg / kreeg je ook de voedingslijn van Plagron, tenminste in 1 vestiging in Roermond.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Oh?
      Mijn Stoxx heeft alleen perliet van Plagron. Ga ik straks halen toevallig. Zal eens op zoek gaan.
      Ik haal het bij de boerenbond, alle soorten plagron. Alles. In de stad waar jij werkt Flip

    #8
    Ik haal Plagron Grow en Light tegenwoordig altijd bij de boerenbond.
    Dan wel niet degene in mijn woonplaats, maar dat terzijde.

    Zit er geen BB in de buurt daar?

    Comment


      #9
      Helaas.. ze hebben hier Intratuin, Welkoop en groenrijk. Helaas geen verdere alternatieven.
      Lopend Verslag

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Welkoop heeft potgrond-10daagse momenteel.
        Geen Plagron, maar al het andere is goedkoper.

      #10
      Bedankt voor de tip. Dan zal het wel weer gewoon Pokon worden de volgende ronde. Vorige keer scheelde het meer dan de helft.. 2 zakken Pokon voor €9,00
      Lopend Verslag

      Comment


        #11
        Ik snap jullie frustratie, we zijn ook hard aan de weg aan het timmeren om Plagron ook in die delen van het land beter verkrijgbaar te maken. Een rondje Groningen is misschien niet eens zo een slecht idee. Ik kom hier zeker op terug. Maar kan geen specifieke tijd benoemen helaas.

        Wat betreft de houdbaarheid, het hangt af van hoe je de substraten opslaat en welke substraten je opslaat. Als jij een zak growmix naast je tent of in je gang laat liggen, kan dat prima een paar maanden mee. Organische voorbemeste substraten kan je ook prima lang bewaren, maar let dan even op dat je de zak eerst een beetje doorspoelt voor het gebruik.

        Wanneer jij een zak open laat is dit anders. Dan moet je zo nu en dan de aarde even bevochtigen om uitdroging tegen te gaan.

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Groningen???

        • exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          Gelderland.. excuses! Wat slecht van me. Hahah

        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Jaaaa, wel (ook) naar Groningen exmember47012

        #12
        In de stad Groningen is het prima te verkrijgen
        Eerste binnenkweek 2020
        Buitenkweek 2020

        Comment


          #13
          Nou, ik hoor dat er binnenkort een paar shops dicht gaan in groningen, afwachten maar.

          Comment


            #14
            Hier Zijn ze gewoon bij de boeren bond verkrijgbaar gelukkig
            al kun je het online dan weer niet bestellen

            Comment


              #15
              Sorry als dit topic al te verouderd is.
              Ik wil voor de grenzen mogelijks weer sluiten of ze beperkingen opleggen een voorraadje potgrond inslaan liefst plagron.
              Nu wou ik naar een van de boerenbonden winkels in de grensgemeentes gaan ik heb gekeken naar Geldrop en Budel.

              Weet iemand hier of deze nu tot op deze dag nog steeds plagron verdelen, zoja is het dan het volledige gamma?

              Thanks!

              Comment

              Bezig...
              X