Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knoop doorhakken en bestellen. Second opinions gevraagd!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Knoop doorhakken en bestellen. Second opinions gevraagd!

    Korting op 420shop
    Als eerste eigen set up voor m'n tweede kweek ooit heb ik volgende items op het verlanglijstje gezet:Is dit doenbaar volgens jullie?

    Er zouden drie dames in gaan verblijven, met het nieuwe scrog web van SJ. (het zou een R 3.00 set zijn, derde revisie met de WebIt 2 normaal, waar ik een vergelijk-filmpje van gevonden heb online) De eerste keer zou ik wel eens zonder net willen doen denk ik, maar die techniek lijkt me echt wel leuk!

    Moest ik die lampen nemen, en 2x3000K en 2x4000K zou ik voor 3 kleine plantjes 2x4000K voor de groei kunnen gebruiken en met extra groei twee keer een 3000K toevoegen? Dat lijkt me wel een goed idee... Any thoughts?

    Enkele clips online zag ik mensen ook gebruikmaken van airco in een tent, wat zijn jullie ervaringen hier mee? Ik ga namelijk op een zolder de tent plaatsen. Tips en/of bedenkingen?

    Heb hier best een goed gevoel bij m'n materiaalkeuze en de prijs-kwaliteitverhouding hiervan. Er is ruimte voor uitbreiding van dames en de mogelijkheid tot scroggen.

    Na al dat opzoekwerk is het eindelijk tijd om m'n set voor te stellen, hopelijk een boel tips te krijgen en om dan over te gaan naar aankopen maken en beginnen!

    met vriendelijke groenten,

    Junior Stoner 420247

    #2
    Hier is de clip van de WebIt 2.00

    https://youtu.be/a8RUzctyl68

    Comment


      #3
      Dark room ... Spannend.

      Setups zijn erg persoonlijk, het zal daarmee wel lukken.

      Comment


      • 420247
        420247 commented
        Editing a comment
        Hehehe echt wel

        Ja dat is het nu net inderdaad, heel persoonlijk! Dilemma's dilemma's haha

      #4
      Een webit is niet om te scroggen he...dat is alleen als je lange planten hebt die omvallen, die kun je er doorheen laten groeien.
      Je kunt ze er wel aan vast binden, maar er zit veel beweging in, een plant die flink groeit duwt kan het omhoog duwen.
      Het wordt ook geadverteerd als steunnet, niet als scrognet. (behalve bij Greensell die er geen sjoege van hebben)

      HPi / MH (groei)lampen zijn 4200K en hoger.
      Waarschijnlijk heb je wel voldoende aan eentje van 4000K als er 3 plantjes in 0.5 of 1L potjes onder moeten voor 2-3 weken, maar ik zou gewoon allemaal van 3000K doen, als ik daartussen moest kiezen.
      Die 3000K is al hoger dan hps bloeilampen dus als je er dan nog twee van 4000K bij hebt hangen zit je nog verder van de optimale kleur tijdens de bloei.
      Onder hps kun je ze ook groeien, dat is 2200K dus onder 3000K moet dat ook geen probleem zijn.

      Afzuiger en filter zou ik misschien toch iets dichter bij elkaar zoeken, of je moet die altijd op maximaal 50% houden.
      Maar dan wordt die 24 graden alleen een streven, je kunt 'm niet harder zetten als dat nodig blijkt./
      Tussen 20 en 30 graden is goed, je hebt wat meer speling.

      Airco lijkt me een beetje overbodig, die zou ik proberen te voorkomen, want dat gebruikt net zoveel stroom als 3 HPS lampen.
      Net als een kachel trouwens. Je ziet soms kwekers met led vanwege de stroomkosten en dan staat er een 2000W kachel bij...tja....jouw feestje natuurlijk.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • 420247
        420247 commented
        Editing a comment
        QnQ

      #5
      Inderdaad voor 3000 of 3500k gaan is denk ik beter.
      ook droog je met een airco de lucht heel snel uit daar zal je ook mee op moeten letten dan denk ik.

      verder dat steunnet die kan je wel eventueel als je er een frame bij hebt strakker binden waardoor je met wel als scrognet kan gebruiken allen heb je wel echt grote gaten dan
      Last edited by Weske; 19 March 2020, 18:21.
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • 420247
        420247 commented
        Editing a comment
        Sommige van die kleine airco toestellen zijn gecombineerd met bevochtiger, dus dat probleem zou te voorkomen zijn. Maar dan nog lijkt het me iets gewaagd om te doen, iets om enkel in hoogste nood te doen.

        En alright, goede tip! Kan het altijd eens proberen he
    Bezig...
    X