Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eigen kastje stekjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eigen kastje stekjes

    Korting op 420shop
    Dag mensen,,

    ik wil mijn stekjes in een ander hok laten groeien,
    deze stekjes heb ik zelf geknipt en zien er zo uit zie fotos..

    ook gebruik ik een simpele led lamp hierbij alleen vroeg ik me af of de lamp goed genoeg was hiervoor en hoe zet het met ventilatie etc? Tis een kastje 1 x 1 meter waar ik gewoon een plank tegen de opening aan heb staan dus donker is echt donker in de kast.
    Attached Files

    #2
    Ik weet niet hoeveel watt dat lampje is?
    ik zou zelf een opzetje maken met TL verlichting. Gewoon drie buisjes van 36w. Is al voldoende denk ik. Ik had ooit 5 x 36w TL daar stonden 77 stekken onder. Was voor een guerilla kweekje.

    Comment


      #3
      Stekjes kweken is een vak apart......
      Ik ken mensen die veel licht geven
      zodat de plant minder strek heeft...

      Ook mensen die weinig licht geven
      zodat de wortels groei kunnen vatten.

      Comment


        #4
        Er is geen strek bij stekken, ook niet met heel weinig licht. Stekken staan stil tot ze geworteld zijn. Meer licht is in dat geval altijd in je nadeel omdat ze warmte gaan verdampen die ze niet mogen kwijt spelen omdat ze geen wortels hebben.

        Ofwel zijn ze hier al geworteld en dan is dat licht niet lang meer voldoende, ofwel moeten ze nog wortelen en dan moeten ze ook afgedekt staan op 100% lv en dat gaat niet op dees manier.

        Comment


        • Robbie010
          Robbie010 commented
          Editing a comment
          Deze zijn al geworteld in van die plug ins, daarna heb ik ze in 5 liter potjes gedaan, en staan ze onder 15 watt.. wil ze hier nog 2 weken laten eigenlijk ...

        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Ja dat gaat ni gaan. Veel te weinig licht voor. Paar tl'en, t-neon, cob led erop.

        #5
        moet je echt tl boven gaan hangen iets van 90 watt totaal
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment

        Bezig...
        X