Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stille fancontroller met thermostaat kweek 100x100x200 Ledlamp spectrabox bb 600w

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stille fancontroller met thermostaat kweek 100x100x200 Ledlamp spectrabox bb 600w

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik wil graag aan mijn eerste kweekje beginnen en ben van plan om dit te doen in een secret garden 100x100x200 met de led spectrabox bb 600w.

    Nu kom ik er niet uit welke fanontroller (met thermostaat) ik moet nemen. Deze wil ik wel helemaal stil hebben geen luchtgeruis of bromgeluiden waar ik over lees.

    omdat ik met led aan de slag ga en de temperatuur dus niet hoog zal zijn (staat op een prima kamer) denk ik dat 280m3 genoeg zou moeten zijn met een koolstoffilter van 350m3.

    Wie kan mij helpen met het vinden van een stille afzuiger eventueel met thermostaat die niet bromt . Dus als je de kamer binnenloopt heel heel heel minimaal tot niks wat zal horen.

    Alvast bedankt mensen. Ik zal later een fotoverslag maken. ben heel benieuwd naar het kweken met deze ledlamp.
    Last edited by ingoldwe9912; 6 April 2020, 14:38.

    #2
    Het geluid van verplaatste lucht ga je altijd horen. Verder mag een beetje zelf zoeken ook, tis echt al 100'en keren uitgelegd. Variac of sms controller nemen de brom weg van een standaard dimbare afzuiger. Er is er eentje van prima klima die van zen eigen ni bromt, kost een 200 euro. Is makkelijk te googelen welk model dat is.
    Spectrabox is niet echt efficient, dus nog steeds een hoop energie van de 600 watt zal worden omgezet in warmte. Beter een grotere afzuiger verder dimmen dan eentje die volle bak moet draaien.

    Comment


      #3
      https://www.hetledwarenhuis.nl/websh...SABEgIFlvD_BwE
      Last edited by ingoldwe9912; 6 April 2020, 15:32.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Hier ga je toch zelf ook van de hak op de tak ?

      #4
      Da's 330 watt, geen 600. Maar led diodes zijn niet echt efficient nee. Je hebt bij hps nog stralingswarmte ook, die heb je bij die spectrabox niet. Maar de ratio licht/warmte zal ongeveer gelijk zijn. Voor 250 euro minder heb je een efficienter zelfgemaakt cob frame.

      Comment


        #5
        330watt aan stroomverbruik inderdaad. Maar de led sterkte komen overeen met een 600w lamp word beweerd. ik ben niet zo technisch voor een doe het zelf lamp. heb je wel evt. een linkje?

        zal de mars Hydro dan beter uit de bus komen dan de spectrabox bb 600? hes is echt een no-go

        https://kwekenmetled.nl/mars-hydro-t...-led-kweeklamp

        bedankt voor je reactie

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Beter als de spectrabox ja. Via jouw linkje betaal je er alleen €75 te veel voor. Ze halen die dingen uit China

          Edit: ik dacht aan een ander model spectrabox.. Welke in dit geval beter is weet ik niet!

        #6
        Oorspronkelijk geplaatst door ingoldwe9912 View Post
        Beste mensen,

        Ik wil graag aan mijn eerste kweekje beginnen en ben van plan om dit te doen in een secret garden 100x100x200 met de led spectrabox bb 600w.

        Dus als je de kamer binnenloopt heel heel heel minimaal tot niks wat zal horen.

        Die twee regels 'vloeken' met elkaar. Heb je de spectrabox al? Er zitten koelventilators in de lamp, van die pc dingen. Die maken een hoop herrie! Wat je nodig hebt is een lamp zonder, wil je echt voor stil gaan


        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


          #7
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ed#post1484495

          Er staat nog een andere advertentie onder
          "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
          "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
          "Ajeto" - Buurman en Buurman

          Comment


            #8
            ik heb ook deze geadviseerd gekregen.
            https://kwekenmetled.nl/viparspectra-r900

            de advertentie link kan helaas niet geopend worden.

            Bij de spectrabox bb 600w staat dit over het geluid:

            100% geluidloos

            Zoemende ventilatoren zijn verleden tijd met de Spectrabox BB LED Kweeklampen. De LEDs worden passief gekoeld door sterk aluminium frame en actieve koeling is daardoor niet nodig. Bijkomend voordeel is dat de lamp minder energie verbruikt en geen onderhoud vergt. Ventilatoren trekken stof aan en moeten schoon gemaakt worden.Daarnaast gaan bewegende onderdelen minder lang mee dan de LEDs.

            bedankt voor de snelle reacties

            Comment


            #9
            oha nog een vraagje :p

            een stille afzuiger met thermostaat zal denk ik niet nodig zijn wel? 100x100 kweektent met led. en de kamer blijft op constante temperatuur en in de zomer ook niet denderend warm.

            zat meer te denken aan een silene afzuiger met 3 of 2 standen voor 280m3 of raak ik hier de plank compleet mis?

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Voor een stille afzuiging moet je een hoge capaciteit afzuiging hebben die je omlaag dimt.

            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Grote afzuiger, dikke buizen, geen bochten en variac om te dimmen. Stiller kun je het niet krijgen.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Slangen helemaal strak trekken en overbodig slang verwijderen.

            #10
            Zolang je ze niet met goedkope controllers dimt brommen afzuigers niet.
            Precies die fancontrollers en dimmers veroorzaken brom.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #11
              ik ga toch gewoon voor de spectrabox bb 600w met silene afzuiger rond de 200 euro met 2/3 standen. deze zal ook geen brom geven. met een capaciteit van 280m3 en filter van 350m3. is voldoende voor 100x100 tent toch met led? afzuiger zonder thermostaat?

              wat denken jullie ervan?

              Comment


                #12
                https://www.spirototaal.nl/buisventi...lent-m125.html
                https://www.spirototaal.nl/sms-com-fancontroller.html

                Yoo zou iemand mij kunnen adviseren over deze combo?

                Comment


                  #13
                  ...of deze
                  https://desjop.nl/nl/luchtbehandelin...19466-10000399
                  https://www.spirototaal.nl/sms-com-fancontroller.html

                  wat is de beste?

                  Comment


                  • Gijsch
                    Gijsch commented
                    Editing a comment
                    Waarom geen softbox? Of heb ik iets gemist?

                  #14
                  Ik zoek een afzuiger die IN de tent kan.

                  bedankt voor je optie. heb je er nog 1 toevallig? :p

                  Comment


                    #15
                    Ja, maar die past zeker niet in de tent. 50x50x60 cm. Wel lekker stil met zo'n Sms fan control-apparaat.
                    Eerste binnenkweek 2020
                    Buitenkweek 2020

                    Comment


                    • Gijsch
                      Gijsch commented
                      Editing a comment
                      Alles kan? Praat even met mijn vrouw dan over een hydro - opstelling in de badkamer. Dat bad gebruiken we toch bijna nooit

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Stuur ze maar langs eh .. kan ze hier in bad.

                    • Gijsch
                      Gijsch commented
                      Editing a comment
                      Schappelijk van je, Q!
                  Bezig...
                  X