Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led-batten, iemand ervaring?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Led-batten, iemand ervaring?

Korting op 420shop
    Hoi mede fanaten,

Al enige tijd ben ik opzoek naar een goede oplossing voor mijn hokje van 1󪻑,20m.

Ik zoek lampen die geschikte zijn voor deze ruimte (4 planten) of voor kleiner (2 planten, dan gebruik ik niet de gehele oppervlakte).

Waarschijnlijk wordt het het laatste want ik heb nog beperkingen ook:
    - rond de 100€
    - maximaal rond de 100watt aan stroom verbruiken

Aanvankelijk dacht ik aan Tneon (compleet €76,5) van secret garden (2x 55watt en 3800lumen) maar deze hebben maar een heel smal bereik. Dan zou ik er daar 2 van moeten nemen waardoor ik over m'n budget en wattage heen schiet.

Ik dus spitten op internet: led bulbs, spaarlampen, led TL, led strips... Allemaal naar gekeken. Niets voldeed aan mijn wensen. Tot dat...

Deze ben ik tegen gekomen:

- LED Batten 60 cm 15W 6400K 2400lm €15,-
    https://www.into-led.com/nl/led-batt...m-samsung.html

- LED Batten 60 cm 20W 3000K 2400lm €10,-
    https://www.into-led.com/nl/led-batt...ng-5-jaar.html

Met mijn creatieve geest dacht ik een systeem te maken waar 3 6400K aan hangt en 3 3000K. In de groeifase zullen alleen de 6400K's aanstaan. Naarmate de planten groeien en tegen de bloeiperiode aan schakel ik de 3000K's er bij.

Op die manier kom ik rond de €100 (met stekkers) en rond de 100watt. Deze opstelling bij elkaar zou iets van 14.400 Lumen moeten opleveren ... Dat lijkt me wel genoeg voor twee planten toch?

Lijkt dit t mooi om waar te zijn? (Omdat deze lampen super effici雗t lijken. Misschien door de Samsung leds?)

Zeg me, wat is jullie idee hierover, of hebben jullie suggesties?

Ik verneem het graag!

Goed weekend

Dat kan, maar alles wat licht moet hebben moet op ongeveer 5 tot maximaal 10cm van die ledbalkjes af.
    Alles wat verder weg zit krijgt niet voldoende licht.
    Je zult dus een hele strakke scrog moeten maken met toppen van ongeveer dezelfde grootte zodat ze allemaal op die afstand zitten.

Wellicht doen ze het nog iets beter als je de kappen eraf sloopt, maar dan ben je ook de diffusie kwijt.
    Ze worden ook best flink warm aan de bovenkant, je hebt een redelijke afzuiging nodig.

Wel even goed zoeken en vergelijken.
    Er zijn goedkopere shops.

Ik gebruik ze om zaaigoed voor de tuin voor te groeien.

* de bovenste bakken staan op 3.5cm piepschuim anders werden ze te warm door de lampen daaronder.
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

• Tomaten
      Tomaten commented
      Editing a comment
      Wauw, ziet er goed uit QnQ. Mega strak, love it! Hou je daar ook iets van een verslag van bij?

• QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Niet speciaal nee.
      In mijn (al jaren lopende) buitengedoe-verslag kom je wel regelmatig plaatjes tegen uit m'n tuin.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...95%C2%95%C2%95
      Last edited by QnQ; 22nd April 2020, 11:03.

• Tomaten
      Tomaten commented
      Editing a comment
      Leuk! Ga ik in de gaten houden

Footer Left Ad

Collapse
Bezig...
X