Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ik zoek een goeie Chinese Led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ik zoek een goeie Chinese Led

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum maar heb al enige ervaring in kweken, van buiten naar hps in de tent.
    nu probeer ik de kosten te drukken en zoveel mogelijk te kijken naar LED kweeklampen.

    Ik probeer de dure grote merken te vermijden en daarmee ook weer kosten laag te houden.

    Ik kweek puur voor hobby en eigen gebruik, en maak gebruik van autoflowers.

    Ik kweek in een budbox pro silver van 1.5 x 1.5 x 2meter

    Ik heb via aliexpress en vergelijkbare sites gekeken maar ben toch benieuwd naar jullie mening en ervaringen.

    Budget is €200 per lamp (hoe goedkoper hoe beter)

    - wat zijn goede LED lampen en waarom?
    - hoeveel LED lampen zijn nodig voor deze afmeting

    Alvast bedankt voor jullie reacties

    #2
    Per lamp is onduidelijk... budget dus ook.
    4 lampen, zoek eens quantum board op.

    Of 1 lamp bestaande uit verschillende ledbars. Weske heeft er zo een te bewonderen in zijn kweekverslag.

    COB kan ook, lekker modulair.

    Neem iets nieuws, blurple (paarsig licht) is wat verouderd maar werkt perfect. Full spectrum is erg zonlichtachtig en wat nu overal aangeprezen wordt.

    Comment


    • Ledgeurilla
      Ledgeurilla commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie, ik zal de quantum board eens opzoeken. Full spectrum lees ik inderdaad ook goede verhalen over.

    #3
    Ik heb de hydro mars ts 1000 gekocht. Deed zijn werk. Ideaal voor een kleine hobbykweker. Full spectrum.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      dan moet hij er alleen 4 ophangen om 150x150 te coveren

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Of de ts4000

    #4
    Ik ben nu een kweekje aan het doen met kingled 1200 w dual chip , zover gaat het goed . Maar wil niet zeggen dat ik later niet over zal schakelen . De topic was goeie chinese led , en denk wel dat deze een is . 120 euro en ng es 20 taks als ze hem tegenhouden, ook op ali te vinden . Maar mits een beetje meer te investeren zullen er hier wel betere inzichten zijn. Ik kan geen vergelijking maken. Eerste kweekje met led.
    Ganja always does the trick.

    Comment


      #5
      Ik zou ook voor een qb kijken of ledbalken
      let er wel op dat als je chinese lampen besteld je zowizo invoerkosten moet betalen die komen er naderhand dus bij als je de lampen thuis hebt.

      Maar je zal wel goed wegkomen met een leuke qb of ledbalken denk ik.
      ik heb zelf 8 chinese ledbalken hangen en ben er zeer tevreden over planten zijn bijna 6 weken in de groei en zitten op dik 1 mtr hoog al en niet van de strek door weinig licht.

      succes
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


      • Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Bij alibaba niet hoor komt gewoon alles van china.....
        Maarja zelfs als je in nl besteld heb je nog geen zekerheid kroket dat laat zich wel blijken he nog steeds geen reactie gehad

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Met het einde in zicht wou ik er al naar gaan vragen Lukt het om te bellen? Moest zelf ook achter m'n defecte ventilator aanbellen voordat ik reactie op m'n mail kreeg (andere winkel weliswaar).

      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Zag zojuist een dropshop quantum board op ali met een warehouse in Duitsland.

      #6
      Zat toevallig ook net te speuren naar quantum boards via ali.
      Na wat lezen op internet ben ik wat huiverig geworden. Worden blijkbaar best veel neppe LED diodes verkocht.

      Iets word dan gedverteerd als board met samsung LM301B of zelfs de nieuwere samsung LM301H. (Die volgens samsung 3,3 Umols/J zou moeten kunne halen?? Nog nergens in kweeklampen gezien.)
      Maar dat is dan daadwerkelijk chinese namaak troep wat er gewoon veel op lijkt.

      Wellicht zijn er leden op het forum hier die ali ervaring hebben en dus ook bepaalde verkopers kunnen valideren als betrouwbaar?

      Waat een goeie LED lamp is, dat is nogal een lastig te interpreteren vraag vind ik zelf.
      Wil je een budget lamp of iets dat super efficient is etc.. Je kunt meerdere kanten op.
      Denk dat je zelf het beste kan inlezen over hoe je een goeie LED uitzoekt en dan je eigen voorkeuren daar in mee neemt.

      Deze gast legt het allemaal wel redelijk uit: https://www.youtube.com/watch?v=aPpwRqhQ4jU (engels)
      Last edited by Nederhigh; 25 April 2020, 17:51.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #7
        ook deze verplaatst, naar het forum "de kweekruimte".
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #8
          Kingbrite op Alibaba schijnt de mensen op de andere kant van de grote plas nogal te bevallen. Als je op Alibaba kijkt hebben ze van alles. Strips.....quantumboards..... ze zijn niet de goedkoopste, maar een prima prijs kwaliteits verhouding

          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

          Comment

          Bezig...
          X