Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging Whisper gold OF Solar Palau TD serie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuiging Whisper gold OF Solar Palau TD serie

    Korting op 420shop
    Hey


    Wietje hier,
    Ik heb zelf bijna alles klaar om te beginnen kweken, enkel mijn afzuiging en voeding moet ik me nog wat meer in verdiepen.

    Maar nu is het dus de beurt aan de afzuiging om onder handen genomen te worden.
    Na al wat opzoekwerk gedaan te hebben kom ik uiteindelijk bij deze 2 buisventilatoren uit..

    Nu waarom specifiek deze 2? (Als jij een andere weer, hoor ik het graag!)
    Omdat deze het laagste aantal decibels zou moeten produceren.

    Nu omdat ik zo een donker bruin vermoeden heb, dat dit er eerder opstaat voor de marketing dan o.w.v het feit dat hij wel degelijk zo stil zou zijn..
    had ik graag jullie meningen gehad..
    En al zeker moest je een van deze 2 buisventilatoren in gebruik hebben.

    S&P:
    https://www.youtube.com/watch?v=0kLJMtZb9sE

    Persoonlijk lijkt die 22-25db die de whisper gold produceert te goed om waar te zijn..
    https://www.ventilatieshop.com/venti...ter-100-125mm/



    Zou altijd handig zijn moest ik 'm zo in mijn tentje kunnen hangen en 'm nauwelijks tot niet horen.. maar dat gaat vast niet het geval zijn. (In de filmpjes die ik vind maakt zo'n buisventilator altijd wel herrie)
    Moest hij toch wat teveel geluid maken zou ik er een een houten box voor maken om 'm daarin hopelijk wat te met dan een ingang en uitgang voor de luchtstroom ipv in de tent.

    Hebben jullie hier ervaring mee, of heeft een van jullie een van die buisventilatoren?
    Een filmpje van hoe luid ze nou werkelijk zijn zou zeker geapprecieerd worden



    W.

    #2
    ik gebruik deze op het filmje zeer tevreden van qua geluid !!

    en deze gebruik ik erbij en is fluisterstil

    https://www.ventilatieshop.com/flexi...entilatiebuis

    wat is de inhoud van je tent ?

    deze zit er tussen als regeling

    https://www.greensell.nl/a-54526940/...p/#description
    Last edited by Jura; 26 April 2020, 18:33.

    Comment


      #3
      Lastig onderwerp. Zelf heb ik een goedkope oplossing gekocht voor minder dan 40dB. Of ik die 40dB ga halen en/of ik echt tevreden ben met de afzuiging zijn 2 dingen die ik nu nog niet weet. Maar dan wel tegen maximale kosten van 30 euro....

      Wat is je setup?

      Comment


        #4
        Denk inderdaad dat goed geisoleerde slangen en eventueel een demper meer winst behaalt dan een super stille motor.
        Bewegende lucht maakt nou eenmaal lawaai, zeker als het door die goedkope slangen geperst wordt.
        Heb er verder niet veel ervaring mee.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door WittiW View Post
          Lastig onderwerp. Zelf heb ik een goedkope oplossing gekocht voor minder dan 40dB. Of ik die 40dB ga halen en/of ik echt tevreden ben met de afzuiging zijn 2 dingen die ik nu nog niet weet. Maar dan wel tegen maximale kosten van 30 euro....

          Wat is je setup?


          Ik heb een tentje van 120/120/200, en zou er een 400 hps lampje in willen hangen...
          Was aan het denken om er 2 tot 4 plantjes in te zetten..
          Heb er ook zo een netje bij gekregen om the scroggen, dus mischien dat ik me daar ook wel aan waag

          De tent staat eigenlijk ook in een vrij grote ruimte.. vraag me dus ook een beetje af of ik die dan wel nodig heb? als ik een ventilator of 2 in de tent zelf hang, krijg ik dan ook niet genoeg lucthverversing? :O

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Als je 2 plantjes in 120x120 zet zou ik zeker gaan scroggen of een andere manier van trainen!

          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Waarom niet LED?

            /wijzig ok, ik heb een .9x.9 tentje. Iets kleiner, met een 165 LED. De spullen ben ik aan het installeren, dus weet nu niet of het werkt. Dus geen advies. De tent stelt dat ik een 85m3 per meter2 nodig heb aan ventilatie. Met een simpele inline 125mm fan haal ik 170m3 nu. De dB is nu 38, in de tent en operationeel verwacht ik minder. Pas als dit niet zo is (ik zal een bocht moeten maken met de ventilatie), kijk ik naar dure oplossingen.

            Een overdaad van kracht (softbox met veel input), zie ik niet zitten.
            Last edited by WittiW; 26 April 2020, 19:00.

          • kustbeest
            kustbeest commented
            Editing a comment
            hey buddy check de site van fastbuds voor promo deal 4/20

          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
          Denk inderdaad dat goed geisoleerde slangen en eventueel een demper meer winst behaalt dan een super stille motor.
          Bewegende lucht maakt nou eenmaal lawaai, zeker als het door die goedkope slangen geperst wordt.
          Heb er verder niet veel ervaring mee.
          Geen idee hoe ik 2x iemand citeer in een post, vandaar dus de double post
          Moet ik het eigenlijk door die slangen laten gaan? ... kan opzich ook toch door een stuk pvc buis.. is wat onbeweeglijker, maar maakt op die manier dan toch ook weer minder lawaai?

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Tja, dat zou ik niet durven zeggen want geen ervaring mee.
            Je zou het wel verwachten. Zeker als je die pvc buis dan nog extra kan isoleren met een bepaalde stof.
            maar denk toch dat die demper die Jura hier boven linkt beter werkt.
            Is voor mij allemaal maar een beetje gokken..
            Last edited by Nederhigh; 26 April 2020, 18:46.

          #7
          de afzuiging is je verse lucht !
          de vantilator is enkel om de lucht te laten circuleren
          en als het mogelijk is de afzuiglucht direct naar buiten niet in de ruimte !!
          anders zuig je de afzuig terug in je tent langs de aanzuig onderaan je tent
          volgens de grote van je tent met HPS zou ik voor deze gaan https://www.ventilatieshop.com/venti...r-150mm-160mm/
          is natuurlijk mijn mening er zullen wel andere meningen zijn

          400 wat HPS is wel wat weinig voor 120/120/200 !!!
          zal wel gaan maar opbrengst zal er ook naar zijn !

          Comment


          • Wietjedraaien
            Wietjedraaien commented
            Editing a comment
            Ach, het is niet zo zeer voor de opbrengt, hoeveels te meer er straks af komt des te leuker natuurlijk ​​​​​​..
            Die 400 watt lamp heb ik eerder gekozen omdat het mijn eerste kweek is, en ik nog niet zo goed weet hoe het straks allemaal gaat lopen met de temperatuur onder controle te houden en dergelijke...vandaar die 400 watt... lijkt me net iets makkelijker, zo'n 600 watt geeft meer warmte af toch? of niet?

          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            400W geeft inderdaad minder warmte af, led nog minder Wietjedraaien

          #8
          led heeft meer voordelen ten opzichte van HPS ( wel full spectrum wit licht !!!! )

          minder warmte = minder afzuiging
          minder verbruik ( energie kosten )
          hogere opbrengst !
          geen brandgevaar !
          je kunt dichter bij je planten met het licht ( hoogte planten )

          Comment


          • Wietjedraaien
            Wietjedraaien commented
            Editing a comment
            Hoe zit het eigenlijk met dat relais, stel dat ik die 400w lamp gewoon in de kap draai, en dan daarvan de stekker naar zo'n Davin schakelkast dv12
            (https://www.bol.com/nl/p/davin-schak...6.ProductTitle deze bv) dan kan ie na de schakelkast toch gewoon het stopcontact in?

            edit: daar zit geen relais in zie ik net

            of geen idee. op de enige website staat van wel, elders weer niet
            Last edited by Wietjedraaien; 26 April 2020, 22:10.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ja een davin zit een relais in.
            Maar we gaan wel erg offtopic nu. Dit ging over die twee merken afzuiger.

          • Wietjedraaien
            Wietjedraaien commented
            Editing a comment
            Oh top, weet ik dat ook weer
            Voor die afzuigers ben ik nog opzoek naar iemand die ervaring heeft met die whisperserie..
            zou toch mooi zijn moest ie echt zo stil zijn

          #9
          Klopt... maar die LED's komen ook met een groter prijskaartje

          Comment


          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Jup, denk dat je voor 120x120 toch minimaal aan 500 euro moet denken.
            Als je het optimaal wilt belichten dan. Je kunt nauurlijk ook net als met hps gewoon genoegen nemen me wat minder.

          #10
          T'ja is een keuze die je moet maken naar volgens de situatie he'

          je kan natuurlijk altijd starten met de 400 watt HPS en later overschakelen naar led als de situatie het toelaat

          laat ons het zo stellen , indien je de juiste afzuiging hebt en regeling hebt kan je gerust starten de rest komt wel met de tijd
          Last edited by Jura; 26 April 2020, 19:29.

          Comment


          • Wietjedraaien
            Wietjedraaien commented
            Editing a comment
            Jaa klopt... dat is zowat het plan, als ik het na verloop van tijd nog altijd leuk vind om zelf met m'n plantjes bezig te zijn, dan is me dat wel die investering waard

          #11
          Ik schuif hier aan voor de reacties, momenteel ook een "zo stil mogelijk afzuigsysteem" aan samenstellen voor een 0.9x0.9x1.85 tent met led lamp die 210W trekt (viparspectra R450)

          Die soler & palau buisventilator klinkt nogal luid op YT.

          ​​​​​​Succes met je opstelling, ben benieuwd naar je keuze!

          Comment


          • Wietjedraaien
            Wietjedraaien commented
            Editing a comment
            Ja klopt, vandaar dat ik hoop dat iemand hier die whisper heeft... Had die graag ook eens gehoord voor ik een keuze maakte :

          #12
          zeker de stilste !!!!!!!!!!!!!!!!

          max 25 DB

          Comment


          • Wietjedraaien
            Wietjedraaien commented
            Editing a comment
            Die Whisper? &'m dan combineren met zo'n silencer afvoer zoals je hierboven gelinked had? of die andere?

          #13
          in u situatie de https://www.ventilatieshop.com/venti...r-150mm-160mm/ met bij passende geluidsdempende flexibel

          is mijn mening natuurlijk

          Comment


            #14
            Heb vorig jaar voor hetzelfde dilemma gestaan en ben uiteindelijk gegaan voor de S&P gewoon omdat die al langer bestaan en een goede reputatie hebben.
            Die Whisper Gold is van ventilatieshop zelf en nog niet zo lang op de markt dus heeft zich nog niet kunnen bewijzen, nu kan je voor het prijsverschil en de 5 jaar garantie het risico wel nemen natuurlijk.
            Nu de S&P zijn echt wel stil (aansluiten aan een trafocontroller of variac als je ze wil dimmen natuurlijk) en werken perfect, zijn ook niet gemaakt uit goedkope plastic.
            Om het simpel te zeggen ik heb sinds m'n 1ste S&P er nog 3 bijgekocht
            Last edited by WillyWally; 27 April 2020, 10:56.

            Comment


            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Wietjedraaien Ja. Je stelt een minimum aantal toeren of vermogen in. Dat draait je afzuiger dus altijd.
              Daarnaast stel je ook een max temperatuur in.
              Zodra de temperatuur dan boven jou ingestelde temperatuur komt gaat je afzuiger vol vermogen draaien tot de temp weer gezakt is.
              (zou m niet hoger dan 27 zetten). Er zijn ook afzuigers die zo'n thermostaat regeling ingebouwd hebben, en dat scheelt dacht ik wat geld.

            • Wietjedraaien
              Wietjedraaien commented
              Editing a comment
              Jep... van die wat ik tegen gekomen ben scheelt dat 'm toch weer +- 100 euro's

            • WillyWally
              WillyWally commented
              Editing a comment
              BIJgekocht...
              En net zoals nederhigh zegt.

            #15
            deze zoals ik eerder gepost heb

            https://www.greensell.nl/a-54526940/...p/#description

            Comment

          Bezig...
          X