Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke tent en inrichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    https://www.todogrowled.com/es/lampa...-led-grow.html


    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    Comment


      #17
      Wat is het geworden?

      Comment


        #18
        Ik zou niet gaan voor onlinetopgarden...
        Hebben wel leuke productjes, maar zelf ben ik al een maand aan het wachten op 1 pakketje van hun,
        Na de bestelling krijg je ook geen reactie meer van hun als je een vraag hebt.

        Is blijkbaar ook niet de eerste keer dat het gebeurd



        Wietjedraaie!

        Comment


          #19
          Je hebt nog wel wat spullen nodig als afzuigslang, katrolletje voor de lamp, touw/katrol voor de afzuiging, plantenbakken etc.

          Comment


            #20
            @Kelderkastje: Het is een tentje van phantom geworden van 100x100x200 met de mars hydro tsw 2000 led. Nu ben ik volop aan het lezen over ontkiemen en groei en bloei fase.
            Wat ik tot nu heb begrepen is: na er lob blaadjes zichtbaar zijn, 18u licht voor ong 6 weken lang, dan elke dag 1 uur afbouwen totdat je op 12uur zit. dan komt de bloei fase,
            en moet ik goed opletten op de blaadjes, grond, temp. Oja na die 6 weken bijna elke dag water geven met een paar ml vitamines in het water, omdat ik met led kweek, zou het niet zo warm mogen worden zoals bij hps lampen, en verdampt het water niet zo snel, dat is in een notenschel wat ik ongv gelezen heb. Ik ben nog altijd bezig met research, maar 1x als men tentje binnen is (normaal volgende week) dan maak ik wel wat fotos, voor grond had ik iets met voeding in besteld Terra ....nog iets ma ik moet het even terug opzoeken.
            Zaadjes zijn bij Royal queens besteld en zijn ook onderweg. Straks ga ik nog even naar de lokale plantenshop voor een paar kleine benodigd heden.

            Comment


            • Rickysticky
              Rickysticky commented
              Editing a comment
              Van groei naar bloei 18/6-12/12 in een keer om!
              Veel succes met je nieuwe aanwinst!

            #21
            zeer goede keuze !
            hoe ga je ontkiemen ?
            Last edited by Jura; 13 May 2020, 06:45.

            Comment


              #22
              @Jura: Ik ben bijna hele dagen aan het lezen over van alles en nog wat, maar het ontkiemen denk ik dat ik met de koffie filter ga proberen, ik had dit ergens gelezen.
              Ik ben net aangekomen bij het het toppen en een scrognet, ik had er nog nooit van gehoord maar ik denk dat ik deze techniek wel ga toepassen.
              Mss 1 of 2 keer max toppen en proberen een gelijkmatig groei te krijgen. Het is zo interessant allemaal . Ik wist niet dat er zoveel kwam bij kijken.

              Comment


                #23
                is nog maar het begin
                het simpelste om te ontkiemen is zaadje in wat stek en zaai grond verkrijgbaar in elk tuin centrum !
                potje van +- 1 liter vol doen !!! met zaai/stek grond gaatje maken met prikker van halve cm diep zaadje erin lichtjes afdekken met grond en bevochtigen met planten spuit en na 3/4 dagen staan ze boven .
                is de meest natuurlijke manier en altijd zonder problemen zoals in de natuur

                en de aarde goed losmaken zeker niet aandrukken !!!
                Last edited by Jura; 13 May 2020, 08:42.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  En het zaadje met het puntje naar boven.

                #24
                Jura, bedankt voor de tip. Ik ga het zo proberen. dus normale potgrond en gewoon een paar cm in de grond en een paar dagen wachten. super

                Comment


                #25
                Ik heb er wat besteld , bedankt voor de tip

                Comment


                • Jura
                  Jura commented
                  Editing a comment
                  opletten met goedkope pot grond daar zitten over het algemeen beestjes in ( VARENROUWMUG )
                  al even stilgestaan welk medium en voeding je gaat gebruiken daar zit ook nog wat verschil op !!

                  even voorbeeld

                  https://www.youtube.com/watch?v=IcVnd0rBgx4
                  Last edited by Jura; 13 May 2020, 12:08.

                #26
                Medium daar heb ik nog nx over gelezen...kga het eens opzoeken want dat ken ik niet ...voor de grond wilde zowiezo wachten tot de grenzen terug open gaan en in nijmwegen een keer naar de growshop gaan omdaar uitleg en grond en voeding te gaan halen. Hopelijk 8 juni

                Comment


                  #27
                  Net bericht gehad, vrijdag word mijn bestelling geleverd, zaadje zijn al onderweg mss morgen al.
                  Mag ik vragen of je me kan vertellen welke meet apparatuur ik nodig heb?
                  Ik heb gelezen een lucht vochtigheid meter, ph meter, temperatuur meter...
                  Kan je me het merk en de naam geven van jullie meters?
                  Alvast bedankt voor jullie reactie

                  Comment


                    #28
                    een PH meter zeker
                    voorbeeld

                    https://www.onlineaquariumspullen.nl...SABEgIDJ_D_BwE

                    hangt er natuurlijk vanaf hoe en welke je medium en voeding is ( filmpje gezien Biotabs ? )

                    temperatuur meter en vochtigheid meter is ook handig daar kan verschillende types voor vinden hangt af van voorkeur !
                    ik gebruik een systeem met App op smartphone

                    https://nl.50five.be/netatmo-weersta...E&gclsrc=aw.ds
                    Last edited by Jura; 13 May 2020, 17:10.

                    Comment


                      #29
                      Leuk topic dit, er wordt op een verstandige manier geklets, dat mis je bij sommige topics een beetje. Ik ben buitenkweker, maar volg dit met plezier.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spiritblue View Post
                      ...
                      Zaadjes zijn bij Royal queens besteld en zijn ook onderweg...
                      Welke zaden zijn het precies geworden?

                      Ga je straks ook een kweekverslag bijhouden? Dat is mooi voor jezelf en voor ons, op die manier krijg je het snelste hulp bij allerlei vragen.

                      Succes alvast!

                      Comment


                        #30
                        Ik heb het filmpje gezien maar om het goed te begrijpen ga ik nog een paar keer moeten kijken.
                        Voor een temperatuur meter en vochtigheid meter had ik graag zoiets gehad dat ik de tent niet moet open doen om te kunnen kijken , dus sensor binnen afleiding buiten ...of op de smartphone zalig ja dat wil ik.

                        Comment

                      Bezig...
                      X