Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wasmachine en vriezer bij kweektent op de groep?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wasmachine en vriezer bij kweektent op de groep?

    Korting op 420shop
    Hey mede growers. Had een vraagje.
    kan een kweektentje van 400w
    op de zelfde groep als de wasmachine en een kleine vriezer?
    ik heb in me huis verder nergens geaarde stopcontacten op de badkamer de was hok en de keuken na dan. Nu wil ik mijn tentje boven het was hok gaan zetten en dan een een verlengsnoer naar het washok maken, maar dit is op de zelfde groep als de wasmachine en kleine vriezer.
    kan of is dat een probleem met een 400 watt hps en een afzuiger?

    alvast bedankt
    gr. Ganja man

    #2
    Hoeveel gebruikt je wasmachine en je vriezer is dan de grote vraag
    Je kan je groep ongeveer belasten met 3600 watt gerekent met 230 volt dus tel de lasten bij elkaar op en je weet het

    Je kan ook testdraaien en als ie springt weet je het ook


    succes

    Comment


      #3
      Een vsa heeft een flinke inschakelpiek maar zolang je zorgt dat de wasmachine niet inschakelt als de lamp aan is of dat je zorgt dat de lamp niet aangaat als de wasmachine draait is het geen probleem.

      Het risico als alles tegelijk draait is dat de zekering eruit klapt. Je hebt niet gelijk brand.
      Dat lange verlengsnoer is gevaarlijker.

      Als er pvc buizen liggen en er lopen maar twee draden door dan kun je er ook een aardedraad bij laten trekken.
      Last edited by QnQ; 9 May 2020, 19:49.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Iedere x als ik op “plaats bericht” heb geduwd zie ik dat jij hetzelfde hebt geschreven. Lees je stiekem mee ? :p

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Haha sorry
        Had ‘m al even open liggen op m’n gsm maar ik was even afgeleid door Storage wars

      #4
      Zou ook fatsoenlijke bedrading maken, geen verlengsnoer gebruiken.

      Houd er rekening mee dat als je groep er uitspring je vriezer ook uit gaat. Geen probleem als je iedere dag in je tent gaat kijken, wel als je een paar dagen niet kijkt en je bevroren eten is ontdooid en bedorven.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ervaring mee?
        Scherp hoor

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Nee want ik heb mijn hok op een aparte groep aangesloten, om dit te voorkomen

      #5
      Daar hebben jullie wel uiteraard gelijk in, is het lastig met een beetje ervaring kwa electra om een aarde draad erbij te trekken naar je stoppenkast?
      En is dat dan voldoende als je dan de stopcontacten gebruik? En ik heb in die kamer maar 2 stekker punten dus 1 contactdoos. Uiteraard niet genoeg voor alles is daar nog iets veiligs voor te verzinnen?

      bedankt voor jullie hulp mijn dabk is groot

      Comment


        #6
        En gewoon op 30 graden wassen scheelt ook natuurlijk.
        Mocht het net niet/net wel kunnen.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Nonsense
          Nonsense commented
          Editing a comment
          Weet niet of dat opgaat is een verwarmingselement van een wasmachine modulerend of pakt deze altijd vol vermogen geregeld door een aan uit thermostaat .

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Nonsense goed punt, denk indd dat 9/10 machines gewoon vol vermogen gaan ja. En dan uit als temp berijkt is.

        #7
        Nou mijn geluk zit niet mee. Heb zojuist de lichtpunten bekeken en zelfs ja je geloof het nooit zelfs me badkamer is niet geaard. Dit huis is best oud maar hier schrik ik toch wel even van dus dat houd ook in dat ik hem nergens op de meterkast na vanaf kan takken naar me tent. Dus dit gaat nog een flinke klus worden ben ik bang voor. Is dit wel zelf te doen?

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Goeie kabels kopen en zelf leidinkje leggen!!
          Ben je overal vanaf.

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Heb ik ook gedaan, 2,5 mm dikke YMVK kabel gebruikt, vanuit de meterkast de kelder in. Heb er een aparte groep voor aangehouden.

        #8
        prima zelf te doen als je handig bent. Je zou zelf een nieuwe kabel richting je meterkast kunnen maken. Bijvoorbeeld in meterkast vloer gaatje prikken, dan met de kabel naar beneden onder vloer door naar de juiste ruimte en daar weer omhoog. kabel netjes in buis leggen. Evt een teun de beun ff de kabel op je meterkast op een extra groep laten aansluiten als je dat zelf niet zit zitten.

        Heb je een cv ketel op zolder? daar is sowieso ook aarde te vinden je 400w hok kan daar prima bij op doorgaans.

        Comment


          #9
          Bedankt voor al jullie reacties dat waardeer ik zeer,
          ik heb een oude stoppenkast waar ik geen groep bij kan maken helaas. Me cv zit beneden in het was hok wel zou ik als ik hem op me stoppenkast kan aansluiten onder de vloer door naar me was hok en dan zo via de muur naar de eerste verdieping waar ik dus me tent wil plaatsen. Vloeren zijn nog van hout nooit gerenoveerd en nu willen ze dat niet meer doen dus ik zal zelf er iets op moeten bedenken gelukkig met de vele hulp van jullie.

          Comment


            #10
            Maar ik zat te denken nu is een verlengsnoer uit ten boze wat ik ook begrijp maar is het dan niet mogelijk aangezien die kamer precies boven het washok zit om dan zo een grijze tuin kabel te nemen daar eens tekker op te monteren die je dan bij je cv in de stekkerdoos plaats en dan boven in de kamer bij me tent een buiten verdeel doos zet met pak em beet 4 aansluitingen voor stekkers?
            is dat ook niet veilig? Ik denk de afstand van stekker tot me tent denk 3,5 a 4 meter is. Aangezien er voor de rest niks op die contact doos zit zover ik weet want me wasmachine is aparte groep en me cv ook.

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Dat is YMVK kabel, die grijze. Die zou ik dan ook nemen. Lijkt mij ook het veiligste om het zo te doen.

              Een brandblusser is ook geen overbodige luxe, ikzelf heb een Mabo.

            #11
            Ik wil niet eigenwijs doen hoor bedoel ik wil het veiligste maar probeer het beetje zo makkelijk mogelijk te regelen maar moet wel veilig zijn.
            brandblusser? Is het zo brandgevaarlijk of gewoon als voorzorg?
            en dan die zelf open klappen als er vuur bij komt dan neem ik aan? En hoeveel heb ik er nodig dan? Een meterkast als dat past die is niet zo groot of is alleen boven de tent genoeg 1tje?

            Comment


              #12
              Prima oplossing wat je voorstelt met de YMVK kabel vanaf je cv stopcontact omhoog naar je kweek ruimte te gaan en daar wat stopcontacten te plaatsen op die kabel.

              brandblusser is een voorzorg, voor je gemoedsrust. Je installatie op orde, dan is er geen noodzaak voor.

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Brand is een van de ergste dingen die je kunt overkomen. Alles weg...
                Bij de buren alles weg of in ieder geval flinke schade omdat jij wat plantjes had staan. Alleen daarom zou iedereen er een moeten hebben.
                Stel je wordt opgepakt kun je altijd aantonen dat je veilig bezig bent, en geen stroomaftappende broodkweker bent.
                Led, davin schakelklokken en brandblusser!!

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Zo dus. Mijn elektra is aan de buitenkant van mijn hok gemonteerd, daarboven hangt mijn Mabo. Een sticker geeft aan waar de Mabo hangt.

                Heb ook een Davin ondanks dat het bij led niet nodig zou zijn.

              #13
              Welke verdeel blok zouden jullie aanraden om me stekkers van me lamp me afzuiger en me Fan in te stoppen?

              Comment


                #14
                Takketoelli bedankt voor je reactie dat is ook zekers zo, ik ga me ook maar een brandblusser aanschaffen. Waar moet ik deze allemaal plaatsen?
                en je had het over led, ik wil het volgende set eigelijk halen is deze veilig genoeg en het is hps is dat ook heel erg?

                dit is de set die ik wil halen,

                Wat zit er bij deze set:
                GreenQube Kweektent 100x100x200cm
                LUMii Digita ballast
                LUMii MAXii reflector
                LUMii 400W HPS Lamp
                Ram 2 Speed Mixed Flow Inline Fan
                Monkey Fan
                Can Lite 300
                LUMii Heavy Duty Timer
                Garden Highpro Basic
                Combi Connect luchtslang 127mm
                Aansluitkabels

                lijken jullie dit een goed en veilig set?

                Comment


                  #15
                  Geen noodzaak maar heb er ook wel een blusser staan. En tal van andere beveiligingen/ detectors.

                  Die monkey fans zijn ruk, dingen zijn vaak snel kapot en heb er al gezien die doorgebrand waren intern. Je afzuiging is te klein gekozen voor een 400w HPS setup. De meeste buis afzuigers zijn lawaaierige apparaten, een softbox met een variac of fancontroller is een heel stuk stiller.

                  Comment

                  Bezig...
                  X