Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hercirculatie via long kast...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hercirculatie via long kast...

    Korting op 420shop
    Hoi beste mensen! Hier kom ik weer met een vraag dat waarschijnlijk al tig keren gesteld is maar hier op JD kon ik geen info vinden.

    Dus:

    Ik wil graag co2 in mijn 150 x 150 toepassen.

    kweek op coco.

    Ik heb rond de 1.3 kWh (1.5 kWh max) die ik kan gebruiken voor mijn plantjes.

    Ik woon in een warm land waar het gemiddelde zomer temperatuur 28 celsius is (32/36 over dag- 23/25 s’avonds)

    Aangezien ik geen airconditioning kan gebruiken (400w is het kleinste model die gevonden heb) zonder mijn stroom verbruik limiet te overschrijden dacht ik om mijn afzuiging veel sterker te maken dan zou moeten voor een 150 x 150 en de extra power te gebruiken om het door een langere aluminium pijp te laten lopen (in de hoop dat het lucht een graat of 4 koelt en zodoende op rond 30 celsius in mijn tent te draaien) en via een Long kamer (gemaakt uit aluminium) her-circuleer terug mijn tent in met behulp van 1 of 2 inlaat ventilators die direct op mijn long kamer/kast zijn aangesloten.
    Heb ook een lucht bevochtiger en ontvochtiger.

    Zodoende verlies ik minimaal co2 en voor zover ik lees, met integratie van co2 kunnen mijn plantjes een wat warmere omgeving beter aan.

    Ik ben grofweg 400 watt kwijt aan mijn veg dus die zijn al verbruikt.

    omdat ik vol geautomatiseerd (in hoeverre mogelijk) mijn bloei tent wil inrichten zit ik qua energie rond de 1.4 kWh.
    voeding/zuurstof pomp Al bij gerekend.

    Ik heb het een beetje uitgetekend, hoop dat mijn concept duidelijk is

    -Ben ik het me te moeilijk aan het maken?
    -Aangezien aluminium een hoge hitte conducteur is zou het me lukken om lucht te koelen met zo’n 4 meter aan luchtpijp?

    Zijn er andere mogelijkheden, misschien een link naar een tekening of dergelijke?

    Helaas is buiten kweken geen optie!

    Ik zou graag jullie opinie willen weten!
    bvd
    cheers!

    Attached Files

    #2
    Een plant verbruikt co2 en maakt zuurstof tijdens de lichtperiode.
    Als je circuleert zul je co2 moeten inbrengen en de lucht goed moeten ontvochtigen.
    Tijdens donker verbruikt de plant zuurstof.
    Dan moet je geen co2 toevoegen.

    Of lokale soorten kweken die aan die specifieke omstandigheden gewend zijn, dan kun je die poespas achterwege laten.

    CO2 is wel een soort van onzichtbaar en dodelijk.
    Kweekruimte kun je dus best niet in huis hebben.
    Het is hier ook meer iets voor broodkwekers, voor een eigen-gebruik-kweek is overbodig, als je dat niet professioneel aanpakt werkt het niet, daarom kom je het nauwelijks tegen op JD.
    Als je even zoekt zijn er wel kweekverslagen mee te vinden.
    Last edited by QnQ; 15 May 2020, 07:41.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Zekilimo
      Zekilimo commented
      Editing a comment
      Ok,

      Het gaat hier niet om een prof kweek. Ik wil het absoluut voor eigen gebruik doen. Ik hou van een wiet jointje maar ben gek op een hasj jontje.
      Dat is ook wat ik uiteindelijk met mijn wiet wil doen.. het maken van hasj vandaar wouw ik een iets grotere tent.

      Ik heb veel over co2 gelezen dus ben ook bekend (op papier) met het risico factor.

      Het leek mijn een goede oplossing om de plant om hogere temperatuur te kunnen kweken dus het probleem van de airco te elimineren.

      Zou het alleen om wiet gaan dan was een tent van 100 x 100 meer dan genoeg. Daar rook ik maanden mee.
      Voor een kleinschalige productie van goede hasj en of olie heb ik toch wat meer wiet nodig.

      Dus zit nog steeds met het probleem, hoe krijg ik mijn temperatuur omlaag zonder airco.

      Zal iig even kijken naar de schema’s van mensen die al met co2 hebben gewerkt.

      Dankje voor je reactie

    #3
    Al een beetje opgezocht over co2 . Hogere temperaturen zijn juist geen probleem dan he , toch ? Als het 32 graden is en je steekt er co2 bij gaan ze juist sneller groeien en bloeien toch? Als je de lucht gaat afkoelen neem je al een element weg, warmte.. met wat zou je co 2 toevoegen, Airbombz al gezien ? Denk dat dit perfect zou zijn voor een tentje... verder heb ik geen ervaring met co2 maar lees wel dat alle factoren perfect moeten zijn, om toch maar een percentje meerwaarde eruit te halen. Wou dit ook proberen maar de nadelen zijn hoger dan voordelen voor mij. Grtz en succes!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Zekilimo
      Zekilimo commented
      Editing a comment
      Nee ik dacht aan een co2 systeem met tank, co2 sensor etc. Heb een vriend van me die co2 die hervullen dus de prijs valt drastisch mee. Het systeem is wat aan de prijzige kant maar goed, dat heb ik het er wel voor over.
Bezig...
X