Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke LED lamp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke LED lamp?

    Korting op 420shop
    Ik ben dus aan het kijken om een tentje op te zetten om binnen te gaan kweken op LED.
    Eerst zat ik te kijken naar de Mars Hydro TSL 2000, maar heb het niet zo op Chinees spul.

    Ben nu dus uitgekomen bij de G-led 560.

    Heb al alle forums doorgespit maar kon niet zo gek veel vinden.

    Vinden jullie dit een goede keuze? Hebben jullie een beter voorstel?

    Ik zat dus te twijfelen om deze complete set te bestellen;

    https://www.greensell.nl/a-46263641/...t/#description

    #2
    Persoonlijk zou ik met zo'n budget niet voor G-leds gaan..
    De 560 kost zo'n 700 euro dacht ik?
    Ik kan van de G-led ook nergens iets vinden over hoeveel licht dat ding nou daadwerkelijk produceert.
    Inmiddels ook al een wat ouder lampje..
    360 Watt uit de muur voor 700 euro met onbekende efficientie. Of 300 Watt uit de muur voor 300 euro met een efficientie van 2.0t /m 2.3 Umols/J.?
    (Dat is niet mega efficient, maar ook niet mega slecht.)
    .. tja, Ik zou het wel weten. Koop 2 Mars Ts 2000's . Scheelt je nog 100 euro ook, en je hebt een stuk meet licht.
    Spderfarmers zijn een stuk efficienter, maar dan natuurlijk ook duurder.

    Lumatek heeft trouwens ook erg leuke LED lampjes tegenwoordig.
    Last edited by Nederhigh; 19 May 2020, 21:46.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3

      Ja joh? Denk je dat 2 van die mars beter is?
      Ik vertrouw de kwaliteit van Chinese shit alleen niet echt..
      Spydr van bijna 2000 euro gaat me weer wat te ver.
      Zie het ook niet zitten om zelf te gaan bouwen en knutselen.
      wellicht weet iemand een betere lamp dan de G-leds onder de 1k?
      Last edited by QnQ; 19 May 2020, 22:19. Reden: overbodig citaat verwijderd

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Jij hebt het over een anders spider dan ik
        Zijn 2 spinnen lampjes . De Fluence Spydr. Die is inderdaad bizar duur.
        En de Spiderfarmer. De Spiderfarmer is aanzienlijk goedkoper en in meerdere varianten te verkrijgen.
        De SF4000 trekt 400 watt met (volgens de fabrikant) 2,7 Umol/j. 650 euro.

        Die Mars is trouwens geen slechte lamp vind ik. vooral gewoon een budget optie, Flinke bak licht voor een lage prijs.
        Dat ruil je dan in voor een efficientie, maar vooral levensduur. (verwacht ik).

        Daarom ziet die er ook zo goedkoop uit Flink bespaard op bouwkwaliteit en uiterlijk. Gewoon heel simpel.


        Als je LED growlight een fanbox nodig heeft kun je er tegenwoordig bijna standaard vanuit gaan dat ze niet al te efficient zijn.
        Afhankelijk van de grootte van de heatsink kun je alle goeie LED's passief koelen.
        Last edited by Nederhigh; 19 May 2020, 22:01.

      #4

      Comment


        #5
        Nou ik zie door de bomen het bos niet meer

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Dan zul je zelf wat onderzoek moeten doen.
          Dat is echt niet moeilijk.
          Zoek kweekverslagen en kijk welke lamp ze hebben en wat het resultaat is.

        #6
        heel herkenbaar. De wereld van de LED growlights is vrij ingewikkeld...
        Ik ben me al 2 jaar + aan het inlezen over LED's.... En dan nog is de keuze erg moeilijk...
        Er zijn gewoon best veel goeie LED's. Maar ook heeeeel veel oude lampen die voor veel teveel geld worden verkocht...
        Of gewoon ronduit slechte lampen.
        De LED technologie is hard vooruit gegaan de afgelopen 5 jaar. Nieuwere lampen zijn over het algemeen ook vaak beter.
        Hoe meer je er over weet, hoe ingewikkelder je keuze word..
        Gezegend zijn de ontwetenden

        Ik hou het youtube Kanaal van Migro altijd een beetje in de gaten: https://www.youtube.com/channel/UCSZ...H1yklVFxS54qdA
        Migro is zelf ook fabrikant van LED lampjes. En doet erg eerlijk en open zaken. Vind hun eigen lamp niet super goed trouwens. Vooral duur.

        Maar op het Migro kanaal test Shane wel een heleboel LED lampen en vergelijkt ze met elkaar. Hij laat je direct weten of het rommel is of niet.
        En geeft ook heel eerlijk toe als de lamp van een concurrent beter is dan die van hemzelf.
        Dat kan je iets helpen in een keuze maken.

        Zie hier Migro over de Spiderfarmer sf-100: https://www.youtube.com/watch?v=qbhvQelsYXg sws ff kijken als je een spiderfarmer wilt gaan kopen.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #7
          G tools hun ledbars zijn beter.

          Comment


            #8
            QnQ ik heb al diverse keren op G-led en spider farmer gezocht maar kon bijna niks vinden tussen kweekverslagen.
            veel lage wattage LEDS en veel verslagen die niet eens aangeven wat voor soort lamp ze gebruiken.
            Ik heb 1 verslag kunnen vinden van El Plantos die een goede kweek met de G-led draaide.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              In plaats van een bepaalde lamp te zoeken kun je ook andere succesvolle kweekjes zoeken en dan zien welke lamp ze gebruikt hebben.
              Hier op JD staat dat er altijd bij in de kweekverslagen.

            • kelderkastje
              kelderkastje commented
              Editing a comment
              Remco kweekt met die g-leds. Vind je terug bij indoor, in mijn verslag kun je de g-bars bewonderen.

            #9
            Oorspronkelijk geplaatst door nederhigh View Post
            heel herkenbaar. De wereld van de LED growlights is vrij ingewikkeld...
            Ik ben me al 2 jaar + aan het inlezen over LED's.... En dan nog is de keuze erg moeilijk...
            Er zijn gewoon best veel goeie LED's. Maar ook heeeeel veel oude lampen die voor veel teveel geld worden verkocht...
            Of gewoon ronduit slechte lampen.
            De LED technologie is hard vooruit gegaan de afgelopen 5 jaar. Nieuwere lampen zijn over het algemeen ook vaak beter.
            Hoe meer je er over weet, hoe ingewikkelder je keuze word..
            Gezegend zijn de ontwetenden

            Ik hou het youtube Kanaal van Migro altijd een beetje in de gaten: https://www.youtube.com/channel/UCSZ...H1yklVFxS54qdA
            Migro is zelf ook fabrikant van LED lampjes. En doet erg eerlijk en open zaken. Vind hun eigen lamp niet super goed trouwens. Vooral duur.

            Maar op het Migro kanaal test Shane wel een heleboel LED lampen en vergelijkt ze met elkaar. Hij laat je direct weten of het rommel is of niet.
            En geeft ook heel eerlijk toe als de lamp van een concurrent beter is dan die van hemzelf.
            Dat kan je iets helpen in een keuze maken.

            Zie hier Migro over de Spiderfarmer sf-100: https://www.youtube.com/watch?v=qbhvQelsYXg sws ff kijken als je een spiderfarmer wilt gaan kopen.
            Had inderdaad dat YouTube kanaal al vaker voorbij zien komen, heeft ook die mars hydro gereviewed volgens mij.
            ik dacht echt dat die G-led top kwaliteit was eigenlijk..

            Ik wil gewoon een degelijke LED lamp die me paar honderd gram opbrengt per kweek hahaha :p

            Comment


              #10
              Oorspronkelijk geplaatst door kelderkastje View Post
              G tools hun ledbars zijn beter.
              Kan je toelichten?

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Ik heb drie 50 watt bars, g-bars 150, mijn maat een custom met 3 x 80 watt.

                Erg tevreden van, is de upgrade van g tools na de g leds. Geen ventilatie, modulair, full spectrum. Gaat 1 bar kapot kun je verder blijven kweken.

                Het is hun nieuwe lamp die de g-leds moet vervangen. Betere lichtspreiding en je kunt de lamp tot op 10 cm van de plant plaatsen.
                Last edited by kelderkastje; 20 May 2020, 09:03.

              #11
              Nederhigh is dit wat?

              https://kwekenmetled.nl/viparspectra-tc600
              ze claimen dat dit een 600watt HPS vervangt.

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Claims van LED fabrikanten altijd met een korreltje zout nemen. Zijn aardig wat kweekjes te vinden met vipars. Zou mijn voorkeur niet hebben.
                Fanbox kost extra stroom en maakt geluid. Ik zou dan persoonlijk eerder voor de Mars hydro gaan. Vast mensen hier die dat niet met mij eens zijn hoor..

              #12
              Hey, even over die Hydro Mars TSL 2000... op greensell kost die 346 euro en op aliexpress 236!?!? Dit kan toch niet kloppen? Wat is de catch?

              Comment


              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Winstbejag.

              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Ja, en je betaald waarschijnlijk ook nog extra import en btw belasting via ali. Uiteindelijk ben je wel iets goedkoper uit bij alio. Maar duurt ook langer etc..
                Maar als je iets via ali koopt. Doe dan kingbrite of iets met samsung lmb301b/lmb301H diodes.

                Iets als dit: https://nl.aliexpress.com/item/40005...archweb201603_
                Deze is een beetje DIY wel. Niveuatje lego DIY wel. Maartoch,
                Dit is wel ongeveer de beste prijs/kwaliteit verhouding die je gaat kunnen vinden waarschijnlijk. Geen fancy fabrikant of growshop die er ook nog brood aan hoeft te verdienen. Kwaliteit LED diodes. En gewoon een doodsimpel design.
                Last edited by Nederhigh; 20 May 2020, 10:22.

              • Elkwazizi
                Elkwazizi commented
                Editing a comment
                marshydro.com is een retailer van de fabrikant die rechtstreeks op ali verkoopt dacht ik.
                Zij moeten dus hun winst pakken ofzo denk ik.
                Ik heb een TSW 2000 op ali gekocht met 1x1x1,8 tent en die kwam vanuit Duitsland met UPS en was er op een weekje tijd.
                Geen importkosten dus, en op ali staat er ook bij hoeveel stuks ze reeds verkocht hebben & de reacties. Verder ook nooit problemen gehad met de verkopers, hoewel het vaak gebroken engels is, willen ze je altijd te woord staan en blij houden om die goede reacties te krijgen.

              #13
              bekijk dit even zal je al wat helpen

              https://www.youtube.com/watch?v=OgYh...radio=1&t=1578


              deze valt mee van prijs vind ik

              https://www.hetledwarenhuis.nl/websh...kweeklamp.html

              Comment


              • Nederhigh
                Nederhigh commented
                Editing a comment
                Eigenlijk moet Migro nog zo'n filmpje maken. Deze is inmiddels al best outdated eigenlijnk. Toen de prijs van de Fluence spydr nog terecht was .

              #14
              Wat ik nu vooral zou doen, na bijna 1 kweek met gewone chinese leds , is veranderen naar led die verschillende balken hebben met veel betere spreiding. Plantjes aan de zijkanten krijgen dan evenveel licht als centraal gelegen plant in vergelijking met 1 lamp in het midden. Je kunt hier verschillende verslagen lezen en de ene lamp is idd de andere niet. Als ik dit had geweten voordien had ik die stap overgeslaan en direct een beter systeem gekocht. Moet hier wel nog meer over onderzoeken dus weet niet echt mooie voorbeelden.
              Ganja always does the trick.

              Comment


              #15
              Bedankt allemaal voor de hulp, ik denk dat ik dan toch maar voor de mars hydro ga, want ik kan toch nog steeds geen Europese of Amerikaanse kwaliteit LED vinden of aangeraden krijgen.

              Dan komt de volgende vraag, de TSW of de TSL?
              In mijn logica zou een TSL betere lichtspreiding geven omdat de breedte van de tent langer is dan de diepte?

              Op greensell staat een complete set met Hydro Mars, is dat wat?
              https://www.greensell.nl/a-47220817/...0/#description

              Comment


              • Jura
                Jura commented
                Editing a comment
                kijk eens bij ( kopen en verkopen ) heb daar iets zien staan is miss iets voor jou

                Complete Kweekset cocos LED
            Bezig...
            X