Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kweekruimte 60cm breed 2,4m lang en 2.2m hoog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe kweekruimte 60cm breed 2,4m lang en 2.2m hoog

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen
    ik draai nu in een 1x1x2m tent met een 600w hps
    normaal zet ik in het voorjaar buiten ook wat maar door omstandigheden kan dat niet meer ( meeste rookwaar kwam hier vanaf )
    dus nu wil ik graag het hele jaar rond kunnen draaien
    aangezien het nu al ( met de lamp snachts aan )
    bijna 30 g word in de tent en ik het scroggen wel leuk vind maar met een scrog net in de tent al niet aan de achterste rij planten kan om ze te verzorgen / goed op het net te binden
    wil ik de tent weghalen
    en over de hele achterwand van de aanbouw waar de tent staat
    een lange 2,4m 60 cm breed en dan 2,2 m hoog bak maken met schuifdeuren
    tegen de muren zwart wit folie om alles luchtdicht te maken en voor reflectie
    Dubbele bodem eronder voor luchtinlaat
    lucht word bovenzijde kas weg gezogen en uitgeblazen in de achterliggende ruimte
    zo hoord niemand iets van geluid
    dan nog een soort schuifdeur ervoor maken en dan denk ik dat ik overal netjes aan kan tijdens de bloei
    aan de linkerzijde van de ruimte wil ik een voorgroei bak maken van 120lang en 60 breed die ik dan ook weer voorzie van dubbele bodem voor luchtinlaat
    luchtuitlaat komt gewoon in dat grote bloeihok
    idiaal gezien kan er dan aan de rechterzijde in de toekomst nog een drooghok komen wat ook weer gekopeld word qwa luchtuitgang aan dat bloeihok
    ik heb nog een aparte luchtingang om verse lucht de ruimte in te blazen waar alles staat de ruimte is nu al lichtdicht dus dat scheelt al
    ik wil in de bloei ruimte iets van een 400 w led kwijt die ik nog moet aanschaffen als ik er wijs uit raak
    pfff toch nog een hele uitleg geworden
    alle tips tricks goede raad zijn welkom
    en ik hou hier een verslagje bij van hoe het verloopt

    #2
    Ik ben een buiten kweker maar vraag me af of die 60 centimeter niet wat te weinig is, zeker in verhouding met een hoogte van 2 meter 20.
    Weet niet of je het nog veranderen kan, maar ik zou toch minimaal voor een meter gaan ipv 60 cm.

    Maar voor je wat doet wacht eerst even op reacties van andere binnen kwekers.
    Lets not criticize but legalize

    Comment


      #3
      Leuk idee! En je gaat het redden met 60cm! Ik kweek ook op deze manier 60x130x2m die hoogte heb je niet nodig maar houd wel je kast temp mooi stabiel!

      En je stoot je kop niet zo snel...

      veel succes ermee!
      gr,
      Ricky

      Comment


      • Haze smoker
        Haze smoker commented
        Editing a comment
        Thanks man welke lamp heb jij op die 130x60 hangen ?

      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Ik heb 250watt cobs 5x 50watt maja al wat oudere techniek ik zou voor qb of ledbars gaan. Veel succes ermee!

      #4
      De hoogte is inderdaad enkel om de temp wat makkelijker onder controle te houden en de ruimte is toch zo hoog
      het plafond is geisoleerd en afgetimmerd

      Gps tja ik heb nu een 1x1m tentje wat met het scrognet het erg moelijk maakt om aan de achterste planten te kunnen
      vandaar dat ik voorlopig die 60x2,40 aanhoud zo krijg ik toch een 120x120 oppervlak wat dan een leuke upgrade is op het bestaande tentje

      Als het goed gaat kan ik van
      Wierie Wierie 3 Bestva Led 1500 ( 280 w ) overnemen
      ik denk dat 2 wel voldoende zijn voor de ruimte die ga hebben
      dan hou ik nog 1 lamp op reserve of voor de voorgroei

      Comment


        #5
        Dat zijn heel wat plannen succes het scheelt je het wel precies kan maken zoals je wilt hou ons op de hoogte
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


        • Haze smoker
          Haze smoker commented
          Editing a comment
          Whahaha ja ik kom er zelf ook achter dat het best ambitieus is van mezelf we zien wel waar het schip strand

        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Zo is het

        #6
        Oke even kijken of ik dit goed heb
        op een normale 120x120 tent hangt 600 w hps
        als ik dat deel door de oppervlakte kom ik op ongeveer 75 watt per 0,18m2

        hoeveel watt denken jullie dat voldoende is voor een mooie oogst ?

        Met de ruimte die ik heb geeft dat 8 planten met elk een vakje van 30 op 60 cm (0,18m2)
        de led strips die ik op het oog heb heeft wietefrats aangeraden in het led topic
        deze https://www.digikey.nl/products/en?k...SI-B8VZ91B20WW
        hmm bijna 450 pleuries enkel voor de strips heb ik me toch ergens misrekend das duurder als ik wou
        ik wou er 8 hangen en deze dan in de groei wat terug dimmen
        per 10 zijn ze goedkoper dus hou ik er 2 op reserve
        heeft iemand een idee hoe ver ik die led bars van elkaar af moet hangen voor beste lichtspreiding ?
        Last edited by Haze smoker; 27 May 2020, 11:36.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Je ging toch die bestva led er in hangen of ben je weer van gedachten veranderd ?
          Je lijkt wel een tweeling

        #7
        is maar een idee maar voor je kast van 240x60 zou deze ( 2 stuks perfekt zijn )

        https://www.ledsgrowindoor.nl/mars-hydro-tsl-2000.html

        nog iets goedkoper

        https://www.mars-hydro.com/mars-tsl-...led-grow-light
        Last edited by Jura; 27 May 2020, 12:13.

        Comment


        • Haze smoker
          Haze smoker commented
          Editing a comment
          Ben af en toe wel in de verleiding voor die mars maar denk dan toch dan ken ik het beter zelf bouwen

        #8
        QnQ die bestva is helaas aan een ander verkocht dus dan moet je wel over wat anders gaan denken toch

        hmm met 8 bars kom ik op 800 w uit das ook weer wat veel denk ik zo
        Zou 6 ook voldoende zijn
        die komen dan over de lengte richting te hangen op 15 cm van elkaar
        Last edited by Haze smoker; 27 May 2020, 12:15.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ah allrite, ja dan houdt het op.
          Ik vind al die prijzen van al die Chinese leds echt belachelijk.
          Zomaar 300-400-500 euro voor een hoopje plastic en silicium en dan heb je er nog 2 of 3 nodig ook.

        #9
        QnQ denk je dat die strips dat niet waard zijn ?
        dacht omdat die als laatste naar voor kwamen in led topic dat ze wel goed zouden zijn
        lijken me makkelijker te bouwen als met de cobs
        ik vind het ook prima om toch voor de oude cobs 3070 te gaan maar met heatsinks en al kom ik dan nog veel duurder uit

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Je kunt onder bijna elke lamp wel kweken, die strips doen het prima, maar als je een handvol nodig hebt gaat het wel in de papieren lopen.
          Die heatsinks kun je overal kopen. Als je die ook bij de ledverkopers bestelt kan dat duur zijn ja.
          Er zijn nu zoveel soorten licht te koop, daar kom je niet in een middagje uit.
          Zoeken, specs vergelijken, prijzen vergelijken, kweekverslagen zoeken met die lamp. Je bent zo een week bezig

        #10
        Ik ben er al een tijdje mee bezig hoor lols
        en ik vind het geen ramp om
        Wat pleuries uit te geven ma dan wel liefst in 1 keer goed wil het wiel nie terug uitvinden gelukig

        t als ik zie wat somige hier al klaar spelen in een 120x120 tent met 460 watt leds erin
        dan kan ik met 500 wat wel starten denk ik

        200€ ongeveer voor 10 strips van 50 w die zijn dan 112 cm lang ( moet nog kijken welke kleuren idiaal zijn
        dan nog wat alu profielen en drivers en
        als ik dan een lampie heb wat inderdaad een jaartje of 10 mee gaat heb ik daar wel vrede mee

        Comment


          #11

          Comment


            #12
            Je moet gewoon wat verslagen nalezen en van daaruit een selectie gaan maken kwa lampen die je op het oog hebt en vanuit dat lijstje kies je de beste lampen voor jou tent en de prijsklasse die je op het oog hebt.

            Iedereen kan wel zeggen die of die lamp maar je moet jezelf er goed bij voelen en niet je achteraf spijt krijgt of dergelijke
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


            • Haze smoker
              Haze smoker commented
              Editing a comment
              Vandaar dat ik op de 3G leds strips uitkwam
              Leek me nog goed te doen om daar wat mee te bouwen

            #13
            En als je toch wat aan het uitpluizen bent...... in de strips en quantumboards komen ze steeds meer met toevoeging van uv en ir bovenop de toevoeging van 660 rood. Deze laatste 2 zouden de fotosynthese nogal stimuleren door het Emmerson effect. 660 +730.

            De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

            Comment


            • Weske
              Weske commented
              Editing a comment
              Die 660 720 nm heb ik ook in de balken zitten die gewoon constant mee branden

            • Waldpiek
              Waldpiek commented
              Editing a comment
              Weske dan profiteer je wel van versnelde fotosynthese door het Emmerson effect, maar kun je niet de dag afsluiten met alleen rood licht. Hierdoor zouden de planten al na een kwartier in rust gaan tegenover normaal 2 uur

            • Weske
              Weske commented
              Editing a comment
              Nee want dan moet ik de helft van me lampen uitgooien voor alleen dat kwartiertje

            #14
            QnQ euhmm kan ik de titel nog wijzigen ?

            kreeg van iemand hier op het forum namelijk een linkje van deze tent https://onlinetopgarden.com/nl/kweek...120x120x200-cm
            tja en Zo iets handigs met toegang aan de planten aan 3 zijden
            net wat ik zocht
            + me vriendin die vreest dat de bouw van het eigen hokkie erg lang gaat duren
            en daar nog het feit bij dat ik net zaad in me bijna afgebloeide toppen vind
            heeft me maar doen besluiten om die tent gewoon te kopen

            Comment


              #15
              https://onlinetopgarden.com/nl/kweek...-120x120x215cm

              Comment

              Bezig...
              X