Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervangen LED-driver Hans Panel 180W

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vervangen LED-driver Hans Panel 180W

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Ik gebruik een Hans Panel 180W voor mijn dames.
    Echter mijn LED driver LPV-200-38 is defect, vraag me niet hoe dat kan aub
    Ik heb de fabrikant (Chinees) benadert en die geeft aan dat deze LED driver maatwerk is geweest voor hun klant (Hans Panel) en dat ze deze dus niet standaard verkopen.
    Hans Panel benaderen lukt mij niet, dit omdat ik op het internet dit niet kan vinden.

    Mijn expertise zit niet in elektra en ik hoop dat iemand mij een advies kan geven welke LED driver ik kan gebruiken(incl. stekkertjes enzo ‘plug and play’ ) voor mijn Hans Panel.
    Iemand een advies voor mij?

    Groet,
    Mat
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Wat is het probleem? Lamp gaat helemaal niet meer aan? Als de lamp niet meer uitgaat, zou ik een tijdsschakeling overwegen.

    Volgens mij bestaat er niet zoiets als hans panel, een labeltje(?). Een goede driver met 200W (echte watts), kost je 3-4 tientjes.

    https://www.domoticahelden.nl/blog/b...-led-driver-27 Wat uitleg over wat een led-driver doet.

    Comment


    • Mat
      Mat commented
      Editing a comment
      Ik hoopte dat niemand dat zou vragen
      De lampjes gingen af en toe knipperen en als ik op de LED driver tikte dan stopte het knipperen.
      Vervolgens ging ik de LED driver uit elkaar halen.... lang verhaal kort... dar ding is stuk en ik ben een waardevolle ervaring rijker

      Bedankt voor de informatie.
      Elke 200W LED driver zou dus afdoende moeten zijn. Met meer W is ook prima? Als het maar niet minder wordt dan 200W!?

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Nee, zo werken led drivers dus niet helemaal.

      Maar als je dus niet weet welke led's je echt gebruikt, wordt het lastig uitrekenen. Kostte de lamp een veelvoud van 40 euro? Zoek uit welke lamp het was. Was de lamp < 100 euro, denk ik dat reparatie een duur en onduidelijke uitkomst gaat geven.

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Garantie tot de voordeur?

    #3
    Als je nou gewoon dat type eens googelt vind je shops die die driver verkopen.
    Stekkertjes zul je er zelf op moeten zetten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Mat
      Mat commented
      Editing a comment
      Ik vermoed dat we dezelfde Google gebruiken. Alhoewel ik zeer sterk daaraan begin te twijfelen, want ik zie niet dezelfde LED driver te koop staan (behalve 2e hands, nu niet meer te koop trouwens).
      Als je mij een linkje zou willen sturen naar de LED driver die jij hebt gezien zou ik het zeer waarderen.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Er schijnen wel vaker problemen met die driver te zijn.
      https://www.grower.ch/forum/threads/...driver.106763/
      ELG 200-36 zou bijvoorbeeld een vervanger kunnen zijn volgens andere forums

      Betere links, behalve Chinese vind ik zo snel even niet op m'n laptop.
      Op m'n gsm wel. De ene of andere browser scheelt ook in de zoekresultaten.

      Wie heb je geprobeerd te bereiken ?
      De maker van de Hans panel http://www.creatiesintechniek.nl/contact/
      Of een van de distributeurs https://bonsaihero.com

    • Mat
      Mat commented
      Editing a comment
      Bedankt!
      Ik heb WEHO zelf een mail gestuurd in het verleden en die gaven aan dat het maatwerk was voor de Hans Panel. Ze hebben de LED driver niet standaard in hun assortiment.
      Ik ga de maker van de Hans Panel benaderen

    #4
    WittiW
    Het is een Hans Panel die ik 2,5 jaar geleden heb gekocht voor ca. €245,- en waar ik twee jaar garantie op had. Het mankement was na de garantieperiode.
    De voordeur was ik al voorbij toen de garantieperiode verstreek ... haha... ik ben wel een stoner maar zo langzaam ben ik ook weer niet.

    Voor verduidelijking waar het over gaat, zie foto’s.
    Op internet kan ik de specs niet vinden wat lampjes betreft...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


      #5
      Zelf nog ff goed nakijken en rekenen etc... Want ik heb geen zin om dat de toen nu
      Maar deze mogelijk? https://www.reichelt.nl/led-transfor...KjbvD_BwE&&r=1
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Mat
        Mat commented
        Editing a comment
        Bedankt!
        Ik ben bang dat ik uitdoof m.b.t. de berekening. Mijn brein kan dat niet berekenen.... ieder z’n vak

      #6
      De stikker geeft aan, 4A (ampere) en 38 DC (gelijkstroom). Dat zullen wel de minimale specs zijn, klopt wel redelijk met de 53 lampjes die de lamp heeft.

      Op die Reichelt site kom je dan oa deze tegen:
      https://www.reichelt.nl/led-trafo-19...ct=pol_5&nbc=1

      Mean well is een kwaliteitsmerk. Je moet wel zelf de stekkers wisselen. Na meer dan 2 jaar, ik zou het zelf niet weten. Of ik het de investering waard vind. Zou ervan af hangen hoeveel uur de lamp al gebrand heeft.

      Comment


      • Mat
        Mat commented
        Editing a comment
        Bedankt! Ik ga er vanuit dat deze voldoet. Is er iemand anders die dit kan bevestigen?

      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Deze is zeker geschikt. Je kan online producten terugsturen binnen 14 dagen.

      #7

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Maar, als je dan toch aan het DIYen bent. Kun je die driver mogelijk weer gebruiken voor je nieuwe lampjes .

      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        wat is de oppervlakte van je tent of kast ?

      • Mat
        Mat commented
        Editing a comment
        DIY met elektra is niet mijn ding, daar ligt mijn kennis (helaas) niet.
        Ik kweek in een tentje van 60 x 60. Die Hans Panel is perfect daarvoor, vind ik

      #8
      Meer dan 2 jaar, ik zou de lamp inderdaad afschrijven. Waarschijnlijk was de driver het duurste onderdeel...

      /edit. je kan als er een growshop in de buurt is ook langs gaan. Die vragen dan nog 2 tientjes extra voor de montage.

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Hoezo ?
        Een Meanwell vervanger kost 4 tientjes, daar heb je geen gelijkwaardige nieuwe lamp voor.

      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Uit de garantie. Bij 2 jaar gebruik voor 2 kweekjes per jaar, kom ik boven 10.000 uur. De maximale duur van led's is een 50.000 uur. Echter, blijven alle leds werken de komende tijd? Is een led nog zo effectief rond 20.000 uur?

        Is dus ook mijn gedachte QnQ. Heeft TO de verkoper al benaderd? Ik zou op garantie mikken, de verwachte tijdsduur dat een apparaat moet werken, ipv wettelijk.

      • Mat
        Mat commented
        Editing a comment
        Daar trappen ze natuurlijk niet in, omdat ik de driver heb gesloopt. Had ik dan gelijk moeten doen, maar heb ik niet gedaan. Als ik met een investering van 5 tientjes nog ‘zeker’ vier rondes kan doen dan is dat wat mij betreft prima.

      #9
      De lamp heeft maar drie of vier rondes aan gestaan. Zonde om dan al af te schrijven vind ik.
      5 tientjes voor een goede LED driver durf ik wel aan hoor en de LED driver is dan goed dus geen weggegooid geld.

      Comment


      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Dat is dus voor garantie niet echt van belang. Je hebt het ding pas opengeschroefd nadat het het niet meer doet.

        Een voorbeeld. Op een wasmachine heb je een garantie van 2 jaar. Maar een Miele (ik heb een Bosch), die na 2 jaar kapot gaat, is niet wat je ervan verwacht. Dus dan bel je de leverancier, maakt niet uit of je de schroeven ervan af gehaald hebt.

        Ja, de trafo die ik aanraad, zou moeten passen. Maar, het is me niet duidelijk welke led's het zijn. Bij een totaal van 5A, brand je het ding weer door.

      • Mat
        Mat commented
        Editing a comment
        Ik zal vandaag eens een speurtocht gaan houden naar welke leds voor de Hans Panel zijn gebruikt. Beter ‘safe then sorry’

      #10
      Wat is er met dit ‘draadje’ gebeurt? Verplaatst ofzo? Ik kan m niet meer vinden zonder de zoekfunctie

      Comment


      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        draadje ?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Verplaatst naar het forum "de kweekruimte" inderdaad, waar dit thuis hoort.
        Als je naar je eigen profiel gaat (klik op je alias) en op die pagina de derde tab klikt "OVER"
        dan zie je onderaan een rijtje links :


        Recente Berichten
        Recent Gestarte Topics
        Find all blog entries
        Find all group topics
        Find all content

        Daar kun je dus simpel je eigen topics terugvinden.

      • Mat
        Mat commented
        Editing a comment
        Thanx. Weer wat geleerd

      #11
      WittiW
      Ok.. wat specs gevonden van de Hans Panel op een forum van onze Franse liefhebber... Dat viel niet mee
      ik heb er screenshot van gemaakt. Zie foto

      De site waar ik het van vandaan heb:
      https://marketplace.led-horticoles.e...ns-panel-180w/
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Mijn Mean well driver is 3,6A met 168W vermogen. Dus die foto was wel betrouwbaar en die mean well driver zal werken. Maar je had dus al een mean well driver. Dat is toch echt wel spul dat minimaal een jaar of 5 mee mag gaan.

        Als de lamp verder geen gebreken vertoont, is vervanging van het ding een optie. Uiteindelijk zouden led's 50.000 uur mee moeten kunnen gaan.

      • Mat
        Mat commented
        Editing a comment

      #12
      Verkochten ze die niet bij G-tools kasten ?
      Anders daar is vragen.

      Comment


        #13
        IMG20200525214054.jpg

        De mijne, bedoel er niet meer mee, dan dat mijn lamp er ook 1 gebruikt. Maar mijn lamp vraagt dus iets minder ampere. Heb jij niks aan. Deze op de foto is ook end of life (wordt niet meer gemaakt). Je kan ook gewoon bellen met meanwell, http://www.meanwell.nl/

        Kunnen je ongetwijfeld helpen. Je lamp wil dus 38W (watt) en 4A (ampere) gelijkstroom.

        Comment


          #14

          IMG_1041.JPG

          IK had het zelfde probleem met mijn 180W hans panel, oude led driver wordt niet meer verkocht, deze driver werd als alternatief geboden...... gelezen op duits sprekend forum.
          Dus driver besteld.... en natuurlijk deed de oude driver het na het ontvangen van de nieuwe driver. Ws maakte iets niet goed contact, had de driver proberen open te maken, maar die zat vol met siliconen en kon niet bij elektronica zonder siliconen te slopen. Heb dus mijn nieuwe driver nog niet getest.

          Comment


            #15
            https://www.grower.ch/forum/threads/....106763/page-2
            Heb link gevonden-------:Zwitsers dus...

            Comment


            • Mat
              Mat commented
              Editing a comment
              Bedankt voor je reacties. Jammer dat jij je vervangende LED driver nog niet hebt geprobeerd
          Bezig...
          X