Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met binnen kweek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnen met binnen kweek.

    Korting op 420shop
    hallo iedereen!
    ik wil graag beginnen met binnenkweek deze herfst/winter. ik heb op het moment al een bagseed op een guerilla spot geplant, en 3 frisian ducks in de vensterbank voor mijn eerste buitenkweek.
    maar dat is blijkbaar nog niet voldoende voor mij. ik heb al heel wat onderzoek gedaan maar kan door de bomen het bos niet echt meer zien.
    Ik weet ook niet zo goed wat ik nodig heb.. ik rook pak 'm beet 60gr/maand samen met mijn vriendin. ik heb ook best wel last van de corona crisis dus het te besteden budget is ook niet heel groot.
    Zijn er mischien mensen die zelf net zijn geupgrade naar een grotere kweek, die hun kleine kweekspul wel goedkoop weg willen doen? of anders aanraders hebben voor budget growing.

    Met Vriendelijke Groet,


    edit:
    https://www.greensell.nl/a-59210618/...d/#description
    zou dit tentje bijvoorbeeld een genoeg kunnen produceren?
    niet specifiek dit tentje, maar zou de plant die er in past genoeg kunnen opbrengen of moet ik wel gaan kijken naar 60x60x150 of 100x100x200?
    of is deze lamp sterk genoeg of moet ik zoals groot al zei gaan kijken naar 360watts lampen?
    Last edited by Volkwein; 28 May 2020, 16:50.

    #2
    Welkom


    Veel lezen

    Als er vragen zijn laat je maar gaan altijd bereid om te helpen

    wat is je budget ?

    Comment


    • Volkwein
      Volkwein commented
      Editing a comment
      eigenlijk is er geen budget. vandaar dat ik wilde guerilla growen, ik dacht dat dat gratis was namelijk. maar dat valt ook wel een beetje mee...
      maar ontzettend bedankt voor je behulpzaamheid.

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      OK

      succes met je kweek

    #3
    Binnen zit je inderdaad met kosten , alhoewel er hier mooie verslagen zijn die met een minimum zeer succesvol zijn . Alles dat je kweekt bespaar je uiteindelijk he. Degelijk, goedkoop tentje , lamp die qua prijs /opbrengst goed is , ventilatie valt wel mee bij klein tentje , misschien alles in stappen aankopen en goed opzoeken waar je de beste prijs krijgt ! Succes in ieder geval.
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Volkwein
      Volkwein commented
      Editing a comment
      bedankt! ik denk dat ik nog even door moet sparen, ik wil wel met een LED/LEC lamp gaan werken denk ik. ik hoorde namelijk dat politie niet zo gediend is van beinnenkwekers met lampen... dus dan lijkt me de hitte en energie kosten van een HPS wel riskant.. en ik weet niet of CFL wel genoeg licht kan produceren voor de kwantiteit wiet die ik graag zou willen. of in ieder geval ik denk dat ik dan zo veel kleine CFL lampjes moet kopen dat een grote LED lamp netzo duur is. heb je hierover mischien nog tips? of ervaringen te delen? ik wil namelijk niet gepakt worden met 5 of minder plantjes en dan mijn huis uit worden gezet...

    #4
    budget binnen ben je al gauw paar honderd euro kwijt, maar na 1 kweek heb je dat geld er ook al uit als je normaal wiet haalt bij de coffeeshop.

    Comment


    • Volkwein
      Volkwein commented
      Editing a comment
      Dat is zeker waar.. ik moet nog even door sparen.. heb net al het spaargeld opgemaakt.. maar goed als ik bij de shop/dealer moet blijven kopen dan geef ik datzelfde geld aankomende maand alsnog uit...

    #5
    Een maand niet naar de coffeeshop levert een budget op van ca. 600.-- . Dan ben je al aardig onderweg maar wel een klote maand. Of was het 10€ per twee gram?!? Dan dus de twee klote maanden..

    Uitgaande van twee kweek rondes per jaar en jullie route naar zelfstandigheid dus 6*60gram is 360gram per ronde. Bij de stelregel 1gram per watt dus een lamp nodig van minimaal 360watt echt energie verbruik. Dan heb je iets van een richtlijn.




    Comment


    • Volkwein
      Volkwein commented
      Editing a comment
      ja dat worden dan zeker 2 klote maanden XD. die stel regel van 1g/1watt is dat op basis van HPS/LED/LEC/CFL? ik hoorde namelijk dat politie niet zo gediend is van beinnenkwekers met lampen... dus dan lijkt me de hitte en energie kosten van een HPS wel riskant.. en ik weet niet of CFL wel genoeg licht kan produceren voor de kwantiteit wiet die ik graag zou willen. of in ieder geval ik denk dat ik dan zo veel kleine CFL lampjes moet kopen dat een grote LED lamp netzo duur is. t zou ook zonde zijn als ik mijn huis zou worden uit gezet voor een kleine kweek voor eigen gebruik...

    #6
    https://www.greensell.nl/a-59210618/...d/#description
    zou dit tentje bijvoorbeeld een genoeg kunnen produceren?
    niet specifiek dit tentje, maar zou de plant die er in past genoeg kunnen opbrengen of moet ik wel gaan kijken naar 60x60x150 of 100x100x200?
    of is deze lamp sterk genoeg of moet ik zoals groot al zei gaan kijken naar 360watts lampen?

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Geen ervaring met die tentjes, er zullen er wel zijn. 100 x 100 kan je meer ervaring in opdoen he, verschillende soortjes zetten enzo, strafbaar ben je al vanaf er een lamp ophangt. Misschien wel een klein verschil in 1-5 planten maar dat is dan minimaal denk ik.

    #7
    Heel veel lezen vooral al de topics bovenaan de pagina’s de sticky topics daar staat heel veel info in

    die 1gram per watt
    is als alles goed gaat te doen met leds soms zelfs 2gram per watt
    alleen kan het wel een paar kweekjes duren voor alles “goed loopt “
    als het op budget is kijk dan ook eens naar Tl buiZen en naar de micro kweekverslagen
    sucses

    Comment


    • Volkwein
      Volkwein commented
      Editing a comment
      Hardstikke bedankt! Ik zal eens kijken naar TL. Ik heb toevallig afgelopen week een microkweek verslag gelezen, dat zag er erg tof uit!
Bezig...
X