Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke led lampen zijn goed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke led lampen zijn goed?

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    ik wil van hps 400 watters overstappen naar led.
    zelf heb ik het idee om 2 x 400 watt led op te hangen, maar er zoveel modellen dat ik geen idee heb welke nou ongeveer goed zijn en welke niet. Ik stap over ivm stroom besparing en de wartme die de hps produceren.

    ik kweek in een tent van 2.10 breed en 1.20 diep ong en wil hier 2 lampen in gaan hangen led. Overigens wil ik autoflowers gaan kweken.

    iemand enig idee wat de beste opstelling zou zijn. Mijn budget is ong 100€ per lamp minder zou mooi zijn.

    groetennn

    #2
    Als je stroom wilt besparen zou ik eerder van de auto flowers afstappen en naar fotosynthese planten gaan kijken.

    Ben bang dat je niet ver komt met 200 € om een oppervlakte van 210x120cm te vullen met ledlampen...

    Al eens in het verlichtingsgedeelte gekeken van het forum ? Daar is een heel topic over led.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      En wat raad jij aan flip gezien mijn situatie?

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dat is een goeie, ken jouw budget niet maar ik zou kijken naar COB of quantum boards. Als je zelf handig bent kan je veel besparen door ze zelf in elkaar te zetten.

      Tomaten haalt een paar post verder al todogrowled aan, ze zijn er nog velen sites te vinden.

      Kijk ook eens op het forum in het DIY gedeelte :

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs

    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      Ik heb de video beken maar zo handig ben ik niet..
      Is er echt niks op de markt wat die 2x 400 watters hps kan evenaren? onder dat dit mij bakken met geld gaat kosten

    #3
    210x120 met LED moet je toch wel aan 800-2000 euro denken ben ik bang.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #4
      Goedkoop is vaak duurkoop met Led. Je kan in mijn kweekverslag vinden welke lampen ik heb, en mijn mening is dat ze geniaal zijn. Kost wat, maar dan kan je jaren vooruit, heb je lage stroomkosten en kan je tot 2 gram per watt eruit halen.

      Kan je beter even doorsparen dan dat je nu troep koopt. Of even tijdelijk hps totdat je voldoende budget hebt.


      (Tgl star 60 todogrowled, ik heb er 5 op 90 cm bij 90 cm en dat brengt ongeveer 400 gram per kweek op.)
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


        #5
        Ik denk dat je niet spoort
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Robbie010
          Robbie010 commented
          Editing a comment
          Je denkt wat?

        #6
        Autoflowers binnen kweken dat slaat al nergens op,en je wil 800 watt hps vervangen door 2 ledlampen van liefts minder dan 100 pleuro stuk,dan spoor je niet
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Robbie010
          Robbie010 commented
          Editing a comment
          Heb 2 bestva 1000 watt led kunnen krijgen op mp voor 250€ nu jij weer. Daarnaast heb ik vorige ronde op 2 x 400 watt met 5 planten 450 gr gedraaid met autoflowers en dat voor me 2e ronde nu jij weer

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Je weet dat die effectief maar 185 Watt verbruiken ?

        #7
        Om zo'n kweekoppervak van goeie leds te voorzien kom je uit op circa 800 euro. Alles wat je goedkoper doet zal een compromis zijn en ten koste van opbrengst gaan. Is je budget niet toereikend zou ik de helft van je oppervlakte gebruiken en later een 2e lamp er bij aanschaffen

        De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

        Comment

        Bezig...
        X